روال طبیعی در راه اندازی یک وب سایت یا یک وبلاگ به این صورت است که ابتدا وظیفه تولید محتوای سایت بر عهده نیروهای همان کسب و کار است و در صورت پیشرفت به سراغ گزینه برون سپاری تولید محتوای سایت خود میروند. این موضوع دلایل متعددی دارد که برای برخی از آنها مسئله تمرکز بیشتر بر روی فروش و بهینه سازی سایت و برای برخی دیگر استفاده از نیروهای کارآمد در اولویت قرار میگیرد. در این مطلب میخواهیم ببینیم که آیا برون سپاری تولید محتوای سایت برای یک کسب و کار با امتیاز مثبت همراه است یا خیر؟ شاید برای شما هم سوال باشد که چگونه باید یک محتوای اختصاصی تولید کرد! جواب این سوال خیلی آسان است کافیست به صفحات بلاگ سایبرگایز رفته و یا بر روی لینک تولید محتوای اختصاصی کلیک کنید. برای مشاوره رایگان در زمینه بهینه سازی سئو و طراحی سایت می توانید برروی لینک کلیک کرده و یا با شماره های 02188456784 و 09022002123 تماس بگیرید.
قبل از هر چیزی اجازه دهید ببینیم که برون سپاری تولید محتوای سایت یعنی چه؟ تولید محتوا یعنی قرار دادن محتوای مناسب برای جذب بازدیدکننده و در نهایت تبدیل آنها به مشتری. محتوا ابزاری برای جذب بازدیدکننده و همچنین به دست آوردن رتبه بهتر در موتورهای جستجو است. حالا ممکن است این محتوا به صورت محتوای متنی باشد، ممکن است به صورت محتوای ویدئویی یا تصویر باشد یا حتی شامل اینفوگرافیک ها شود. برون سپاری تولید محتوای سایت یعنی وظیفه تولید محتوای سایت را به شخصی خارج از محدوده شرکت واگذار کنید. این شخص به عنوان فریلنسر تولید محتوا شناخته میشود که در مطالب قبلی به طور کامل به بررسی آن پرداختیم. فرآیند واگذاری محتوا روشهای مختلفی دارد که با توجه به شرایط شرکت انجام میشود. در برخی موارد برون سپاری تولید محتوای سایت به یک موسسه تولید محتوا یا آژانس تولید محتوا واگذار میشود. این موسسه به عنوان یک رابط بین فریلنسر و کارفرما فعالیت میکند و بر روند اجرای تولید محتوا نظارت دارد. گروه دیگر به سراغ فریلنسرهای تولید محتوا میروند که به صورت آزادانه کار میکنند و به استخدام هیچ شرکت یا موسسهای نیستند. حالا اگر میخواهید بدانید که برون سپاری تولید محتوای سایت خوب است یابد به موارد زیر توجه کنید :
یکی از مزایای که برون سپاری به شما میرساند این است که شما زمان بیشتری برای کار بر روی سایت در اختیار دارید. در حقیقت شما فقط منتظر محتوای بهینه سازی شده هستید که از طرف فریلنسر یا آژانس تولید محتوا به شما برسد. در عین حال میتوانید زمان خود را به بهینه سازی تصاویر، بهینه سازی عنوان مطلب یا کار بر روی سایر قسمتهای سایت خود اختصاص دهید.
یکی از ایراداتی که به برون سپاری تولید محتوای سایت وارد است این است که فریلنسر دقیقاً نمیداند شما میخواهید چه کاری انجام دهید. گاهی توضیحات یک یا چند ساعته شما هم برای توجیه این افراد کافی نیست و مجبور میشوید که زمان زیادی برای توضیح دادن به آنها اختصاص دهیم. بنابراین اگر یک فریلنسر تولید کننده محتوای خوب گیر نیاورید، مطمئناً به دردسر خواهد افتاد.
این امتیاز برای کسانی که به صورت همزمان با چند نفر یا چند موسسه تولید محتوا کار میکنند. روال کار این شرکتها به این صورت است که از سلیقهها و مهارتهای افراد مختلف استفاده میکنند تا محتوای جذاب و متنوع برای سایت خود تولید کنند. این پیشنهاد برای کسانی که دارای وبلاگ هستند و به دنبال به دست آوردن رتبه بهتر در الکسا هستند، مناسب است.
فرض بگیرید که شما به عنوان صاحب کسب و کار به دنبال یک فریلنسر هستید تا بتواند کار تولید محتوا با کلید واژه دستگاه CNC را برای شما بنویسد. اینکه شما بتوانید شخصی با مهارت بالایی در تولید محتوا پیدا کنید یک موضوع، و اینکه او بتواند در زمینه یک موضوع تخصصی کار کند، موضوع مهمتر و اصلی است. اگر شما قرار باشد که مدت زمان زیادی از روز خود را به آموزش این افراد اختصاص دهید، شاید بهتر باشد که از برون سپاری تولید محتوای سایت خود چشمپوشی کنید. اینکه شما نیازی به استخدام نیروی انسانی نداشته باشید، یک بخش مشخص از فضای کسب و کار خود را به او اختصاص ندهید، مجبور به خرید کامپیوتر جدید و خط اینترنت نباشید، هزینه بیمه کارکنان را نپردازید، و در زمان کار آنها انعطاف پذیری داشته باشید، به نظر شما امتیاز بدی به حساب میآید؟! فریلنسر تولید محتوا بدون هیچ انتظاری میتواند شما را از شر این انتظارات اضافی خلاص کند. اصولا پروژه تولید محتوا بر مبنای تعداد کلمات یا بر مبنای طول محتوا قیمتگذاری میشود. اگر شما بخواهید هزینه انجام پروژه را به صورت تعداد مقاله بپردازید، ممکن است تعداد کلمات مقالات برای سئو و بهینه سازی وب سایت کم باشد. اگر بر مبنای کلمه بخواهید هزینه تولید محتوا را بپردازید، احتمال دارد که نویسنده صرفا به سراغ حشو نویسی برود و کیفیت محتوای سایت شما پایین بیاید. این یک ریسک بزرگ در برون سپاری تولید محتوای سایت است.
گاهی شما در ابتدای بستن قرارداد تولید محتوای سایت به طور کامل و واضح به فریلنسر میگویید که دقیقاً چه چیزی میخواهید و در ازای چه محتوایی حاضر به پرداخت هزینه هستید. در این حالت بدون اینکه ریسک محتوای بی کیفیت را داشته باشید یا در مورد تعداد کلمات مقاله نگران باشید، مطمئن هستید که یک محتوای با کیفیت تحویل میگیرید و هزینه شما توجیه پذیر است. این ایراد هم به فریلنسر و هم به شخص کارفرما مربوط است. اولین کارفرما باید در انتخاب فریلنسر تولید محتوا حساسیت زیادی داشته باشد که در مطلب «مواردی که در سفارش تولید محتوا باید از تولیدکننده محتوا بخواهید» به آن پرداختیم. اما گاهی فریلنسر برای درآمد بیشتر مجبور به پذیرفتن پروژههایی میشود که در مورد آنها اطلاعات خاصی ندارد. این انتخاب اشتباه هم فریلنسر و هم صاحب کسب و کار را وارد دردسر بزرگتری میکند. بدون شک برون سپاری تولید محتوای سایت راهکار خوبی برای کسب و کار است و به وبلاگها برای کسب رتبههای بهتر کمک میکند. اما در این بین خطراتی هم وجود دارد که کارفرما میتواند با رعایت برخی نکات از آنها جلوگیری کند.