امروزه همه میدانند که مدلهای سنتی بازاریابی تاثیر گذشتهی خود را در جذب مخاطب و تبدیل آنها به مشتری ندارند. به همین دلیل است که بازاریابی محتوا و استراتژی بازاریابی محتوا به یکی از محبوب ترین روشها برای جذب و درگیر کردن مخاطب تبدیل شده است.
ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوا یکی از اصلی ترین مباحثی است که در بین علاقه مندان به سئو سایت هرروزه در حال افزایش می باشد. حال اگر شما هم بخواهید که یک استراتژی بازاریابی محتوا ایجاد کنید، بهتر است که دستورالعمل هایی که در این مقاله سایت سایبرگایز برای شما آماده کرده ایم را به خوبی دنبال کنید.
شما میتوانید با تامین محتوای کاربردی برای مخاطبین و ارائه توضیحات و آموزشهای لازم درمورد محصولات و خدمات خودتان (و البته نشان دادن روشهایی که این محصولات و خدمات میتواند مشکلات آنها را حل کند) نرخ تبدیل خود را افزایش دهید، آگاهی از برند را بهبود ببخشید، سود بیشتری کسب کنید و غیره. در صورتی که به این مبحث علاقه مند هستید تا انتها با ما همراه باشید تا با روشهایی که میتوانید از تاکتیکها و استراتژی های بازاریابی محتوا در کسب و کار خودتان استفاده کنید آشنا شوید.
همیشه سوالات بسیار زیادی در زمینه بازاریابی محتوا وجود داشته است؛ از قبیل اینکه چرا با وجود اینکه از بازاریابی محتوا استفاده می کنم اما باز هم نتیجه نمی گیرم؟ با استفاده از استراتژی بازاریابی محتوایی مقاله های زیادی تولید کرده ام، اما نتیجه مثبتی وجود ندارد، علت چیست؟ و بسیاری از سوالات اساسی دیگر.
اگر شما نیز جزو افرادی هستید که سوالاتی مثل موارد بالا در ذهن خود دارید، باید بگوییم که نکته اصلی که شما به آن توجهی نمی کنید این است که در واقع شما دارید به صورت کورکورانه از یک استراتژی بازاریابی محتوای نادرست استفاده می کنید که به هیچ وجه هدفمند نمی باشد. در نتیجه، اهمیتی ندارد که چه میزان محتوا با این روش تولید کنید، به هر حال نتیجه مناسبی دریافت نخواهید کرد.
به عنوان مثال فرض کنید که در حال بازی بسکتبال هستید. اگر شما نابینا باشید و ندانید که سبد کجاست، به احتمال بسیار زیاد، نمی توانید که توپ را در سبد بیاندازید. بحث مورد نظر ما نیز به همین شکل است. وقتی که شما ندانید که اهداف اصلی سایت و کسب و کارتان چیست، چگونه می توانید نتیجه مطلوبی بگیرید؟
بنابراین بهتر است که ابتدا اهداف خود را مشخص کنید و بعد از آن با استفاده از نکات فوق العاده آموزش سئو که در این مقاله با استناد به آن ها نکاتی گفته شده، یک استراتژی بازاریابی محتوا اختصاصی ایجاد کنید.
بازاریابی محتوا پروسه برنامه ریزی، تولید، توزیع، انتشار و به اشتراک گذاری محتوا برای رسیدن به مخاطبین هدف است. به عنوان یک کسب و کار این موضوع میتواند باعث بهبود آگاهی از برند، افزایش فروش، ارتباط با مخاطبان هدف و درگیر کردن بازدید کننده ها شود.
امروزه بازاریابی برون گرا به اندازه گذشته برای دسترسی به مخاطبین هدف و تبدیل آنها موثر نیست اما بازاریابی محتوا یک روش کاملا موثر برای مقابله با این موضوع است. علاوه بر افزایش محدوده فعالیت شما، باعث ایجاد مزایای زیاد و کاربردی می شود.
با اینکه بازاریابی محتوا روش کاملا کاربردی و مفیدی برای شرکتهای مختلف است اما پیدا کردن روشهای خلاقانه و مناسب برای تبدیل مخاطبان کار آسانی نیست. بنابراین چگونه میتوان یک استراتژی بازاریابی محتوا موفق داشت؟ برای پاسخ دادن به این سوال باید با انواع مختلف بازاریابی محتوا آشنایی داشته باشید. در این بخش نگاهی دقیقتر به روشهای استفاده از محتوا اختصاصی در برنامههای بازاریابی برند خواهیم داشت.
یک استراتژی بازاریابی محتوا در واقع طرحی است برای ایجاد مخاطب با انتشار و پخش مکرر و منظم مطالبی ارزشمند که در نهایت بتواند مخاطب مورد نظر را به کاربر یا مشتری سایت تبدیل کند.
تعریفی که در بالا با استفاده از نکات آموزش سئو برای شما ارائه شد، یک تعریف جامع و بسیار فوق العاده می باشد. استراتژی بازاریابی محتوایی موجب می شود تا به طور پیوسته محتوایی تولید کنید که تعداد مشتریانتان افزایش پیدا کند. البته هیج جای نگرانی برای عملی کردن این موضوع نیست؛ چراکه با داشتن یک تیم چند نفری قدرتمند و متخصص، می توانید به خوبی در زمینه عملکردی فوق العاده ای داشته باشید.
بازاریابی محتوا انواع مختلفی دارد که شما میتوانید بسته به نیاز خودتان هر کدام از آنها را انتخاب کنید. در ادامه برخی از محبوب ترین انواع بازاریابی محتوا را مشاهده خواهید کرد. حال که اهمیت و تعریف اینکه استراتژی بازاریابی محتوا چیست را به خوبی درک کرده اید، وقت آن است که 7 مرحله ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوا ارزشمند را مورد بررسی قرار دهیم.
شما قبل از تولید هرگونه محتوایی باید جستجو کلمات کلیدی را به خوبی انجام دهید. در واقع شما با این کار می توانید بفهید که مردم به دنبال چه چیزی هستند و بیشتر تمایل به چه موضوعاتی دارند. پس از آن می توانید به خوبی عبارات و کلمات کلیدی مناسب و مد نظر خود را شناسایی کرده و محتواهایی بی نظیر برای آن ها بسازید.
نکته مهمی که همیشه باید در زمینه تولید محتوا به یاد داشته باشید این است که هدف اصلی شما در تمامی حالات باید جلب رضایت کاربر و رقم زدن یک تجربه کاربری شگفت انگیز باشد. این مورد به خودی خود برای گوگل اهمیت فراوانی داشته و می تواند رنک بسیار بالایی را برای صفحات وب سایت شما به ارمغان بیاورد. برای انجام جستجو کلمات کلیدی می توانید از ابزارهای گوناگونی که در گوگل به صورت رایگان و غیر رایگان وجود دارد، استفاده کنید و از رقبای خود پیشی بگیرید. در بلاگ سایبرگایز شما میتوانید در رابطه با ابزار های رایگان جستجوی کلمات کلیدی بخوانید البته برای راحتی کار شما ما لینک این مقاله رو قرار می دهیم.
بعد از اینکه عبارات کلیدی مورد نظر را پیدا کردید، اکنون وقت آن است که بهترین آن ها را فیلتر کنید. شما باید آن دسته از کلماتی را برگزینید که بیشترین پتانسیل برای جذب بازدید و افزایش رنک سایت شما را دارند. پیشنهاد سایبرگایز به شما این است که کلماتی را انتخاب کنید که سه ویژگی زیر را داشته باشند :
اکنون شما دارای عناوینی هستید که به بهترین نوع ممکن فیلتر شده اند و پتانسیل بسیار بالایی برای افزایش رتبه سایت شما دارند. اکنون شاید مقدار کمی از مزایای بازاریابی محتوا با فهمیده باشید.
حالا وقت این است که تعادلی بین کیفیت و سرعت تولید محتوا ایجاد کنید. متاسفانه ابزاری برای سنجش این دو فاکتور وجود ندارد. شما تنها باید از تجربه و مهارت خود در این مورد استفاده کنید. علاوه بر آن می توانید از مهمترین نکات و اصول آموزش تولید محتوا نیز بهره برده و روند تولید محتوا را به خوبی سرعت بخشید.
تبلیغات بخش بسیار مهمی از یک استراتژی بازاریابی محتوا می باشد که همیشه باید در اولویت های شما قرار داشته باشد. در حقیقت باید به این نکته فکر کنید که اگر کسی محتوای سایت شما را نبیند و نتواند که آن را مطالعه کند، پس همه این تلاش هایی که انجام داده اید، چه فایده ای داشته است؟ در ادامه چند روش اصلی در این زمینه را بیان کرده ایم.
مهمترین نکته این است که بتوانید محتوای سایت خود را توسط نکات آموزش سئو و بهینه سازی سایت، بهینه سازی کنید تا موتورهای جستجو از جمله گوگل، بتوانند به خوبی مطالب آن را ایندکس کرده و در نتایج جستجو خود قرار دهند. به طور کلی تولید محتوا و سئو سایت دو عضو جدایی ناپذری می باشند.
هر صاحب وب سایتی که بتواند از دوره های آموزش سئو استفاده کند، طبیعتا می تواند محتواهای سایت خود را در صفحات نتایج جستجو، ارتقا دهد. محتوایی که هم از نظر گوگل و هم از نظر کاربران، ارزشمند شناخته شود، این نشان می دهد که دارای اهمیت بسیار بالایی است.
برخی از افراد آدرس سایت خود را در شبکه های اجتماعی پخش کرده و توقع دارند که کاربر بسیار زیادی جذب مطالب آن ها شود. اصول استراتژی بازاریابی محتوایی به ما می گوید که باید در شبکه های اجتماعی محتوایی معتبر و ارزشمند ایجاد کرد. سپس از طریق این محتوای جذاب، کاربران را دعوت به بازدید از وب سایت کرده و شاهد افزایش بازدید و رتبه صفحات سایت خود باشید.
با استفاده از استراتژی های ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی، می توانید کاربران زیادی را از طریق ایمیل جذب محتوای سایت کرده و با استفاده از استراتژی های مناسب، آن ها را تبدیل به مخاطبین دائم مطالب سایت خود کنید. البته دقت داشته باشید که این کار باید حتما با کاربرد صحیح نکات آموزش ایمیل مارکتینگ انجام شود. در غیر صورت ممکن است که هیچ نتیجه خوبی برای شما و کسب و کارتان نداشته باشد.
با استفاده از Google Analytics (ابزار بررسی و آنالیز سئو سایت) می توانید وضعیت عملکرد خود را به خوبی از جهات مختلف، بررسی کنید. در نتیجه، می توانید بفهمید که آیا راه را درست رفته اید، یا آیا نیاز است که تغییراتی در روند فعالیت ها و استراتژی های خود ایجاد کنید.
برای گوگل بسیار مهم است که شما به محتوای خود اهمیت داده و به طور منظم آن را بروز رسانی کنید. اگر دیدید که رتبه مناسبی از گوگل دریافت کرده اید، دست از کار برندارید. قطع به یقین، برای اینکه در رتبه های برتر نتایج جستجو باقی بمانید، باید محتوای خود را بروز کنید. با این کار شما در واقع به گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری اعلام می کنید که به مطالب جدید موجود در اینترنت اهمیت می دهید که فعالیت های خود را مطابق با آن ها سازمان دهی می کنید.
هیچ موقع از اهمیت تکرار کردن این موارد غافل نشوید زیرا مقاله سئو شده نیاز به استمرار دارد. طبق آمارهای به دست آمده، بسیار از صاحبان وب سایت ها بعد از مدتی که این نکات را در عملکرد خود رعایت کرده اند، دست از به کارگیری آن ها کشیده و از اهمیت تکرار این نکات برای محتواهای جدید سایت خود غافل شدند. یادگیری این نکات و آموزش ها، زمانی ارزش پیدا می کند که به صورت مداوم در استراتژی ها پیاده سازی شود. در غیر این صورت شما ممکن است که ضربه سنگینی به رتبه سایت خود بزنید.
امیدواریم با استفاده از این مقاله توانسته باشید که بفهمید استراتژی بازاریابی محتوا چیست و اینکه شما باید برای ایجاد آن از کجا و چگونه شروع کنید. اگر این مقاله برای شما مفید و کاربردی است، پیشنهاد می کنیم که با دیگران نیز آن را به اشتراک بگذارید.
سئو سایت پایه و اساس یک کسب و کار موفق می باشد. درک اصول سئو لازمه شروع کار در این زمینه می باشد. با توجه به اینکه حدود 51 درصد از ترافیک سایت به صورت طبیعی جذب می شود، مشخصا بالا بودن رتبه وب سایت در نتایج جستجو گوگل، تاثیر زیادی در موفقیت و افزایش ترافیک آن می گذارد. اگر یک تازه کار در زمینه بهینه سازی می باشید، بهتر است که قبل از هرگونه اقدامی، یک سری مفهوم پایه و اصلی سئو را بیاموزید تا بتوانید عملکرد مناسبی از خود نشان دهید. برای مطالعه بیشتر در رابطه با طراحی سایت و بهینه سازی سئو سایت میتوانید به لینک های مربوطه مراجعه کرده و یا با شماره های 09022002123 و 02188456784 تماس حاصل فرمایید. انجام پروژه سئو بسیار کاربردی، وقت گیر و کم هزینه است برای اطلاع از تعرفه سئو در سال 99 به لینک مربوطه مراجعه کرده البته جالب است بدانید مجموعه ما یعنی سایبرگایز با داشتن نیروهای مجرب و کارآمد در زمینه سئو به شما کمک میکند تا به هدف خود نزدیک تر بشوید. برای انجام پروژه های خود تماس بگیرید یا برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به صفحه خدمات سئو ما مراجعه کنید و جهت کسب مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.
درک هرچه بهتر این اصول کلی سئو یک روش بسیار مناسب برای شروع موفقیت در این زمینه است. با این حال استراتژی های سئو، توسط برخی از کسب و کارها مورد استفاده قرار نمی گیرد؛ چراکه آن ها اهمیت سئو سایت را به خوبی درک نکرده اند و مطمئن باشید که اگر یک سری اصول اولیه بهینه سازی سایت را بدانند، سریعا شروع به استفاده از این عامل موفقیت خواهند کرد.
البته باید به این نکته دقت داشته باشید که سئو در برخی موارد می تواند فریب دهنده باشد. یعنی که ممکن است یک صاحب وب سایت صفحه مورد نظر خود را به خوبی بهینه سازی کرده اما ترافیک مناسبی از سمت موتورهای جستجو دریافت نکرده است. در این مدل موقعیت ها، بیشتر صاحبان وب سایت ها دست از سئو وب سایت خود و استفاده از اصول سئو برداشته و دیگر از استراتژی های آن استفاده نمی کنند. باید بگوییم که بهینه سازی وب سایت ممکن است چند ماه حتی تا یک سال طول بکشد تا به نتیجه برسد و عملکرد صفحات سایت شما را بهبود بخشد.
بیشتر افرادی که وب سایت ها را اداره می کنند درک محدودی از سئو دارند، بنابراین شما فقط برای موفقیت باید به اصول اولیه دسترسی پیدا کنید.
شما نمی توانید وب سایت خود را بهینه سازی کنی بدون اینکه بدانید مشتری های شما به دنبال چه چیزهایی هستند. این نکته را چگونه می فهمید؟ بهترین نقطه شروع، استفاده از عقل سلیم است. فکر کنید فردی از تهران به شیراز میخواهد برود و به دنبال محل اقامت در شهر شیراز است. اولین چیزهایی که جست و جو میکند چه خواهد بود؟
و یا در صورت شناختن هتلی نام آن هتل را تایپ خواهد کرد. همانند : هتل چمران شیراز شما با دانشتن این نکته میتوانید مقاله ای را با نوع و نیازی که کاربر جست و جو کرده است تولید کنید.
جستجوی کلمات کلیدی، اولین قدم برای جذب ترافیک جستجوی ارگانیک بیشتر است. باید اطمینان حاصل کنید که صفحات شما به خوبی تولید شده اند و شخصی را که در پشت جستجو قرار دارد و مقاله شما را میخواند راضی باشد. صفحات سایت شما بر اساس رضایت کاربر، رتبه بندی خواهید شد.
در هنگام ورود کاربر به سایت شما، باید سایت شما به گونه ای باشد که کاربر احساس خشنودی کند و برای وی خسته کننده نباشد. پس شما باید به کاربر خود یک تجربه خوب را ازسایتتان هدیه بدهید. از گزینه های اضافی و یا تبلیغات بیش از حد بپرهیزید. این کارها باعث میشود که خوانندگان شما مورد آزار قرار بگیرند.
این احتمال وجود دارد که برخی از مشتریان شما با استفاده از کلمات و عباراتی که به آن اشاره کرده اید در جستجوی شغل شما باشند. اینکه اکثریت مردم هستند داستان دیگری است. بنابراین اولین قدم این است که متداول ترین روشی را که مردم در جستجوی کارهایی می کنند را بفهمید.
برای انجام این کار می توانید از ایده هایی که قبلا مشخص کرده اید استفاده کنید. با انجام جستجوی Google برای یکی از کلمات یا عبارات موجود در لیست خود شروع کنید. مهم نیست که این عبارت چقدر مسخره یا باد آورده است.
بازاریابی محتوا هنر ایجاد محتوای مفید و ارزشمند برای جذب مشتری یا مشتری هدف شما است. بلکه فقط یک وبلاگ را راه اندازی نکنید و به بهترین ها امیدوار شوید و بدانید که چه موضوعاتی محبوب هستند و در زمینه شما جذاب هستند و محتوای مرتبط با موضوعات گفته شده را ایجاد می کنید. در شبکه های اجتماعی عضو شوید و ببینید که مردم در مورد چه چیزی صحبت می کنند و کدام موضوعات محبوب ترین هستند. شما حتی می توانید بر اساس موضوعات برتر همه زمانها فیلتر و مرتب سازی کنید.
بیشتر افراد هنگام انجام تحقیقات کلمات کلیدی کاملا روی دو معیار زیر تمرکز می کنند :
اینها مهم هستند زیرا آنها بینش مفیدی در مورد پتانسیل کلمه کلیدی و رتبه بندی چقدر دشوار برای آن ارائه می دهند. اما، به جای اینکه فقط به حجم جستجو نگاه کنید، باید سعی کنید پتانسیل ترافیک جستجوی واقعی برای هر کلمه کلیدی را دریابید. به این ترتیب، می توانید تلاشهای خود را برای رتبه بندی برای افرادی که احتمالا بیشترین هدف را به مقصد خود ارسال می کنند متمرکز کنید.
در نهایت شما می توانید با مطالعه این مقاله اصول سئو، تغییرات بسیاری مفیدی در ذهن خود و افرادی که تصوری اشتباه از سئو سایت دارند، ایجاد کنید. در ادامه به بررسی 8 اصول اولیه و اساسی در این زمینه پرداخته ایم.
قبل اینکه از بقیه نکات آموزش سئو و بهینه سازی سئو استفاده کنید، باید به خوبی بدانید که برای چه افرادی مطلب می نویسید. این یعنی که مشتریان هدف خود را به بهترین شکل باید شخصی سازی کنید. این دسته بندی کردن ها به شما کمک می کند تا مشکلات اساسی و نیاز مخاطبین خود را متوجه شوید و به دنبال همین موضوع می توانید مطالب کاملا مرتبط با کاربران تولید کنید.
شما می توانید با بررسی های بیشتر، مشتریان هدف خود را شناسایی کنید. در واقع چیزی که باید آن را به دست بیاورید این است که کاربران شما چه نکته ای را از محتوای سایت شما می خواهند کسب کنند و به دنبال چه موضوعی در کسب و کار شما می باشند.
بهینه سازی محتوا یکی از مهمترین بخش های سئو سایت به شمار می رود که اگر با استفاده از استراتژی ها و تکنیک های مناسب انجام شود، می تواند به کلی بر روند افزایش ترافیک و رنک سایت شما کمک کند. اگر صاحب یک کسب و کار اینترنتی بزرگ یا کوچک هستید، قطعا می دانید که بازاریابی یکی از بخش های بسیار مهم در زمینه ارتقا کسب و کار شما است.
استفاده از تکنیک های مناسب و مفید بازاریابی می تواند مشتریان و کاربران بسیار زیادی را جذب سایت شما کرده و در نهایت شما به شکل بهتری قادر خواهید بود تا خدمات خود را برای آن ها ارائه کنید. تولید محتواهای با ارزش نیز یکی از ارکان اساسی بازاریابی می باشد و شما با ایجاد بهترین محتوا می توانید افراد زیادی را ترغیب کنید تا به وب سایت شما وارد شده و از امکاناتی که در اختیار آن ها قرار می دهید، استفاده کنند.
حال نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که شما پس اینکه محتوای سایت خود را تولید کردید، باید به خوبی آن را بهینه کنید تا موتورهای جستجو رتبه مناسبی برای آن در SERP ها در نظر بگیرند. در ادامه این مقاله آموزش سئو، بهترین تکنیک های بهینه سازی محتوا سایت را برای شما ارائه کرده ایم تا با استفاده از آن ها بتوانید رنک صفحات سایت خود را در صفحات نتایج جستجو، به بهترین شکل ممکن ارتقا دهید. برای مطالعه بیشتر در رابطه با طراحی سایت و بهینه سازی سئو سایت میتوانید به لینک های مربوطه مراجعه کرده و یا با شماره های 09022002123 و 02188456784 تماس حاصل فرمایید. انجام پروژه سئو بسیار کاربردی، وقت گیر و کم هزینه است برای اطلاع از تعرفه سئو در سال 99 به لینک مربوطه مراجعه کرده البته جالب است بدانید مجموعه ما یعنی سایبرگایز با داشتن نیروهای مجرب و کارآمد در زمینه سئو به شما کمک میکند تا به هدف خود نزدیک تر بشوید. برای انجام پروژه های خود تماس بگیرید یا برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به صفحه خدمات سئو ما مراجعه کنید و جهت کسب مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.
اولین مسئله مهمی که باید به خوبی آن را متوجه شوید، این است که تفاوت بزرگی بین روند تولید محتوا و بهینه سازی محتوای سایت وجود دارد. هر کدام از آن ها دو مخاطب جداگانه دارند؛ یعنی که محتوایی که شما در سایت خود تولید می کنید، افراد را هدف قرار می دهد و اگر سبک نوشتاری مناسبی داشته باشد، می تواند آن ها را وادار کند تا در سایت مورد نظر باقی بمانند.
در مقابل، بهینه سازی محتوای سایت، علاوه بر اینکه در ذهن کاربران نیز تاثیر دارد، اما بیشتر هدفش تحت تاثیر قرار دادن موتورهای جستجو می باشد. خزنده های موتورهای جستجو، صفحات سایت های مختلف را کراول می کنند و با توجه به میزان و چگونگی سئو آن ها، رنک مناسبی به آن ها می دهند. البته شما باید در روند کاری خود، توجه بالایی به هر دو مفهومی که گفته شد، داشته باشید.
به طور کلی، بهینه سازی محتوا پروسه ای است که طی آن محتوای شما بر اساس اصول سئو بهینه شده و اطمینان حاصل می شود که در فضای اینترنت، بازدید مناسبی را از آن خود کنند. محتواهای بهینه شده، ارزش و اعتبار بسیار بالاتری نسبت به دیگر محتواهای موجود داشته و موتورهای جستجو از جمله گوگل، نیز به این قضیه اهمیت می دهند. سئو سایت شامل زیر شاخه های بسیار زیادی است که بهینه سازی محتوا یکی از آن موارد می باشد. در نتیجه شما باید تمامی تکنیک های سئو سایت را بیاموزید و در کنار آن ها با بهینه کردن محتوای تولیدی خود، رنک های برتر را از آن خود کنید.
بهینه سازی محتوا آنطور که به نظر می رسد برای شما سخت نخواهد بود؛ البته تنها در صورتی می توانید عملکرد خوبی داشته باشید که از استراتژی های مفید و کاربردی موجود در این زمینه استفاده کنید. حتی سایت هایی که معمولا رنک های مناسبی در SERP ها دارند، نیز اهمیت زیادی به محتوای خود داده و از تکنیک های بهینه سازی محتوای سایت به خوبی در روند فعالیت های خود استفاده می کنند. در ادامه، می توانید مهمترین کارهایی که در این زمینه می شود انجام داد را مشاهده کنید :
درست که محتوا به تنهایی نمی تواند کارساز باشد، اما بخش بسیار مهمی از سئو را از آن خود کرده است و یک محتوایی ارزشمند می تواند به صورت خودکار رتبه سئو وب سایت شما را ارتقا دهد. هنگامی که تولید محتوای اختصاصی خود را شروع کردید، باید اطمینان حاصل کنید که ارتباط خوبی را کاربرانتان داشته باشد. منحصر به فرد بودن، منطبق با اهداف کسب و کار و متن نوشتاری جذاب از دیگر ویژگی هایی هستند که می توانند ارزش محتوای سایت شما را به خوبی بالا ببرند.
نکته دیگر این است که شما باید همیشه محتواهای جدید را به صورن منظم برای صفحات سایت خود تولید کنید. موتورهای جستجو معمولا رنک های بالایی به آن دسته از سایت های می دهند که برای بروز رسانی محتوا و تولید محتواهای جدید اهمیت بالایی در نظر می گیرند. کاربران یک وب سایت هم بیشتر تمایل دارند تا با اطلاعاتی جدید و بروز روبرو شوند.
یکی از روش های مهم بهینه سازی محتوای سایت این است که متن محتواهای شما کوتاه نباشد. بعد از اینکه توانستید محتواهای طولانی ایجاد کنید، باید آن ها را با استفاده از تگ های heading سازماندهی کنید. تگ عنوان یکی از بخش های مهم سئو سایت بوده و شما باید تمرکز ویژه ای بر آن داشته باشید.
نکته : نکته مهمی که در بیشتر دوره های آموزش سئو به آن پرداخته می شود، این است که عبارات کلیدی صفحه سایت شما باید در متن عنوان و زیر عنوان ها به کار برده شوند. در این صورت شما با یک تیر، دو نشان را هدف قرار داده اید.
با افزودن چند افزونه سئو، می توانید متن موجود را بهینه کنید. تگ های عنوان، توضیحات متا، کلمات کلیدی متا و URL ها، همگی فاکتورهای خوبی برای جلب توجه مطالب شما برای موتورهای جستجو هستند.
بر اساس آمارهای به دست آمده، کاربران اهمیت زیادی به تصاویر موجود در یک محتوا می دهند و حتی در برخی موارد، جستجوهای شان را به تصاویر مرتبط اختصاص می دهند. استفاده از تگ های alt، تگ های تصاویر (متن هایی که وقتی کاربر بر تصویر اسکرول می کند، به نمایش در می آیند)، بهینه بودن اندازه تصاویر موجود در محتوای سایت و بسیاری از موارد مهم دیگر، از تکنیک هایی هستند که شما می توانید از آن ها در روند بهینه ساز محتوای سایت خود، استفاده کنید.
همانند تصاویر و تگ های عنوان، ویدئوها هم نقش موثری در زمینه جذب کاربر دارند. اگر کسب و کار شما نمی تواند به صورت اختصاصی ویدئوهای جذاب و کاربردی تولید کند، پلتفرم های بسیار زیادی وجود دارند که شما می توانید از آن ها برای پیدا کردن ویدئوهای مرتبط به موضوع مورد نظر خود استفاده کنید.
شاید باورش کمی سخت باشد، اما بیشتر خزنده های گوگل، متوجه این قضیه می شوند که شما اهمیتی به کاربران سایت خود نداده و تنها برای اینکه بتوانید رتبه های برتر را از موتورهای جستجو، کسب کنید، از تکنیک ها و روش های بهینه سازی محتوای سایت استفاده می کنید. هدف اصلی از روند تولید محتوای سایت شما باید این باشد که کاربرانتان به اطلاعاتی مفید رسیده و پاسخ پرسش های خود را پیدا کرده باشند.
در نتیجه، متن محتوای شما علاوه بر اینکه برای کاربران نوشته شده است، باید اصول سئو را نیز در خود جای داده باشد. دقت داشته باشید که این دو مورد با هم رابطه مستقیم دارند و شما نمی توانید تنها از یکی از آن ها برای کسب رتبه های برتر و جذب مخاطبان زیاد استفاده کنید. در برخی موارد دیده شده است که صاحبان وب سایت ها، متن محتوای خود را با کلمات کلیدی مورد نظرشان، اصطلاحا بمباران می کنند. باید بدانید این مسئله نه تنها به شما کمکی نخواهد کرد، بلکه ممکن است آسیب های اساسی به برند شما نیز وارد شود که در آینده نتوانید آن ها را اصلاح کنید.
یکی از روشهای متداول در تبلیغات آنلاین استفاده از تبلیغات کلیکی یا PPC یا همان پرداحت بهازای کلیک است. در این مقاله شما را با تبلیغات PPC، تبلیغات گوگل ادز و همچنین مفهوم CPC آشنا خواهیم کرد. برای مطالعه بیشتر در رابطه با طراحی سایت و بهینه سازی سئو سایت میتوانید به لینک های مربوطه مراجعه کرده و یا با شماره های 09022002123 و 02188456784 تماس حاصل فرمایید. انجام پروژه سئو بسیار کاربردی، وقت گیر و کم هزینه است برای اطلاع از تعرفه سئو در سال 99 به لینک مربوطه مراجعه کرده البته جالب است بدانید مجموعه ما یعنی سایبرگایز با داشتن نیروهای مجرب و کارآمد در زمینه سئو به شما کمک میکند تا به هدف خود نزدیک تر بشوید. برای انجام پروژه های خود تماس بگیرید یا برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به صفحه خدمات سئو ما مراجعه کنید و جهت کسب مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.
پرداخت به ازای کلیک یا همان (PPC) مدلی از تبلیغات کلیکی است که در آن هرگاه یک کاربر روی یکی از تبلیغات آنلاین کلیک میکند تبلیغ کنندگان به او هزینه ای پرداخت میکنند. تبلیغات کلیکی به روش پرداخت به ازای کلیک انواعی دارد، اما نوع رایج آن تبلیغات جستجوی پولی میباشد. این تبلیغات زمانی ظاهر میشوند که افراد به صورت آنلاین با استفاده از یک موتور جستجو همانند گوگل در حال جستجو هستند، بهخصوص اگر جستجوهایشان زمینه تجاری داشته باشد و یا بهعبارتی بهدنبال خرید چیزی باشند. این جستجو میتواند هر نوع جستجویی باشد، از جستجو با دستگاه موبایل گرفته مثلا، فردی در موبایلش به دنبال نزدیکترین فست فود به خودش میباشد تا فردی که از خدمات جستجوی محلی استفاده میکند، فردی که به دنبال لوله کش یا دندانپزشک است و یا فردی که میخواهد هدیه (گل برای روز مادر) یا یک نرم افزار سازمانی با کیفیت بخرد. تمام این جستجوها میتوانند باعث و بانی تبلیغات پرداخت به ازای کلیک باشند. دیگر قالبهای تبلیغات کلیکی PPC شامل تبلیغات نمایشی و بازاریابی مجدد میباشد.
بهمنظور اینکه تبلیغات در نتایج موتورهای جستجو نمایش داده شوند (که از آن به نام صفحه نتایج موتور جستجو یا SERP یاد میشود)، تبلیغ کنندگان نمیتوانند به سادگی هزینه بیشتری بپردازند تا تضمین کنند تبلیغات شان نسبت به تبلیغات دیگر رقبا در اولویت بالاتری پدیدار میشود. در عوض تبلیغات بیشتر منوط به چیزی به نام مزایده تبلیغاتی است، یک فرآیند تماما اتومات که گوگل و دیگر موتور های جستجوی مهم از آن به منظور تعیین ارتباط و اعتبار تبلیغاتی که در SERP هایشان ظاهر میشود استفاده میکنند.
همانطور که از نام مزایده تبلیغاتی عنوان بر میآید میتوان فهمید که این فرآیند نوعی سیستم مزایده و پیشنهاد است. بدین معنی که تبلیغ کنندگان باید روی عباراتی که میخواهند باعث تحریک شود و یا نمایش تبلیغات شان مزایده برگزار کنند. این عبارات به نام کلمات کلیدی شناخته میشوند.
برای مثال، کسب و کار شما در تجهیزات کمپینگ خبره است. یک کاربر که میخواهد یک چادر خیمه ای، کیسه خواب و یا یک اجاق گاز قابل حمل بخرد، ممکن است کلمه کلیدی تجهیزات کمپینگ را در موتور جستجوی خود وارد کند تا بتواند خرده فروشانی که چنین محصولاتی را دارند پیدا کند. در عین حال، کاربر نتیجه جستجوی آنها را ارسال میکند و موتور جستجو محاسبات پیچیده الگوریتمی اش را پیاده میکند که براساس مزایده تبلیغاتی انجام میپذیرد. این فرآیند مشخص میکند کدام تبلیغات نشان داده میشوند و نحوه نمایش چگونه است، و این تبلیغات مربوط به کدام تبلیغ کننده میباشد.
از آنجا که شما باید برای هر کلیک روی تبلیغات هزینهای بپردازید، ضروری است که تنها روی کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کارتان مزایده برگزار کنید، لذا مطمئن خواهید شد که از میزان هزینه صرف شده شما برای تبلیغات ROI بدست اورده اید. ابزار کلمه کلیدی به شما کمک میکند کلمات کلیدی مناسبی که باید روی آنها مزایده کنید و همچنین باعث فروش و یا تبدیل میشوند و زیاد گران نیستند را بیابید.
گوگل ادز که سابقا از آن به نام گوگل ادوردز یاد میشد یکی از مشهور ترین سیستمهای تبلیغاتی پرداخت به ازای کلیک در دنیا میباشد. پلت فرم ادز کسب و کارها را قادر میسازد تبلیغاتی را ایجاد کنند که در موتور جستجوی گوگل و دیگر مشخصه های گوگل ظاهر شود. گوگل ادز بر اساس مدل پرداخت به ازای کلیک عمل میکند که در آن کاربران روی کلمات کلیدی مزایده برگزار میکنند و برای هر کلمه ای که روی تبلیغات شان صورت بگیرد پول دریافت میکنند.
گوگل وارد جزئیات تبلیغ کنندگان ادز شده است و مجموعه برندههایی که در فضای ارزشمند تبلیغاتی در صفحه نتایج جستجویش ظاهر شدهاند را انتخاب میکند. "برندگان" براساس ترکیب عوامل متعددی انتخاب میشوند، از جمله کیفیت و ارتباط کلمات کلیدی، کمپین های تبلیغاتی و میزان مزایده کلمات کلیدی آنها.
از همه مهم تر کسی که در صفحه ظاهر میشود براساس رتبه تبلیغات تبلیغ کننده تعیین میشود، معیاری که با ضرب دو عامل کلیدی – مزایده CPC) _ CPC هزینهای که به ازای هر کلیک روی تبلیغ پرداخت میشود) (بالاترین میزانی که تبلیغکننده میخواهد خرج کند) و امتیاز کیفی (مقداری که نرخ کلیک، ارتباط و کیفیت صفحات فرود را در خود مشمول ساخته) – محاسبه میشود. این سیستم به تبلیغ کنندگان برنده این امکان را میدهد که با هزینه ای که با بودجه آنها تطابق دارد به مشتریانی بالقوه دست پیدا کنند. این نوعی مزایده است. تصویر زیر نشان میدهد که عملکرد این مزایده به چه صورت میباشد.
هزینه به ازای هر کلیک یا CPC مقداری است که شما برای کلیکی که در کمپینهای بازاریابی دیجیتال روی تبلیغات PPC شما در پلت فرم هایی همانند گوگل ادوردز یا بینگ ادز انجام میشود میپردازید. هزینه برای هر کلیک شما با عوامل متعددی معین میشوند از جمله حداکثر پیشنهاد؛ امتیاز کیفی شما و رتبه تبلیغات دیگر مزایده های تبلیغ کنندگان برای همان کلمه کلیدی. این موضوع در زیر شفاف سازی شده است.
CPC یک معیار بسیار مهم است چرا که آن کلیکها و هزینهها به سرعت زیاد میشوند. اگر CPC شما خیلی بالا باشد نمیتوانید سرمایهای که برای تبلیغات گذاشتید را برگردانید (ROI).
ROI در ادوردز با اینکه چقدر برای کلیکها و کیفیت ترافیکی که از آن کلیکها دریافت میکنید تعیین میشود؛ قطعا شما به دنبال ترافیک به هر قیمتی نیستید و یا به دنبال ترافیک مقرون به صرفه ای هستید که ارزشی را برای کسب و کار شما به ارمغان بیاورد. هزینه متوسط به ازای کلیک بسته به صنعت، نوع کسب و کار و چیزی که شبکه ها برایش تبلیغ میکنند تغییر میکند. صنایع رقیب و صنایعی که دارای تبدیل های گران قیمت هستند (همانند نرم افزار سازمانی، تجهیزات صنعتی و یا خدمات گرانی که در صنعت مالی و قانونی وجود دارد) هزینه های گران تری برای هر کلیک دارند.
CPC خود را کم کنید و در عین حال ارزشتان را حفظ کنید!
تبلیغ کنندگان ادرودز میخواهند CPC خود را کنترل کنند و در عین حال کیفیت ترافیک بازدید کنندگان شان را بهبود بخشند، لذا پولی که روی کلیک های تبلیغاتی خرج میکنند ارزشمند است. CPC میانگین شما میتواند با بهبود امتیاز کیفی شما به شدت کم شود. امتیاز کیفی تحت تاثیر عوامل زیر میباشد :
برای اینکه بدانید CPC شما چگونه با دیگر تبلیغات مشابه مقایسه میشود و چگونه میتوانید CPC خودتان را کم کنید، از ادوردز پرفورمنس گریدر (AdWords Performance Grader) استفاده کنید تا بتوانید اکانت ادوردز خودتان را سریع و رایگان تحلیل کنید و نکاتی را در مورد هزینهها، عملکرد تبلیغاتی و بهینهسازی موبایل و غیره را بدست آورید.
سئو سایت (SEO) یک فرآیند طبیعی برای رسیدن به رنکهای بالای صفحه نتایج موتور جستجو است. اما در دنیای بازاریابی دیجیتال با مفهوم دیگری بنام SEM یا بازاریابی موتورهای جستجو آشنا میشویم. در این مقاله شما را با تفاوت SEO و SEM آشنا خواهیم کرد.
پیش از اینکه شما یک استراتژی استراتژیک بهینه سازی جستجو ایجاد کنید باید لغات مربوط به این نوع بازاریابی را بشناسید. بهتر است از اول شروع کنیم. بازاریابی جستجو به هر تاکتیکی میگویند که به برند با ظاهر شدن در صفحات نتایج موتور جستجو در جلب توجه کمک میکند (SERP) این نوع بازاریابی برای گرفتن رنک بالاتر و افزایش میزان مشاهده به درد میخورد و شما میتوانید برای افزاریش ترافیک سایت از این روش استفاده کنید. دو نوع دسته بندی اصلی در بازاریابی جستجو وجود دارد :
تفاوت اصلی بین SEM و سئو این است که SEM یک استراتژی پولی است و سئو یک استراتژی ارگانیک. همانند بیشتر چیزها در صنعت سرچ، تعاریف مربوطه به بازاریابی سرچ نیز تکامل پیدا کرده اند. بعضی از بازاریابان SEM را یک عبارت چتری میدانند که هم شامل استراتژی های پولی و هم شامل استراتژی های ارگانیک است، اما برای اینکه بتوانید نقشه بازاریابی خودتان را شفاف سازی کنید ما توصیه میکنیم که این عبارات را به دسته بندی های مشخصی تقسیم کنید.
به دلیل اینکه این عبارات میتوانند قابل تعویض باشند و برای بازاریابان متفاوت معنای متفاوتی نیز دارند پیش از شروع به کار با شریکهای جستجوی خود دامنه لغات و واژگان را مورد بررسی و شفاف سازی قرار دهید. درمورد تعاریف با شریک های بازاریابی خودتان بحث کنید تا اطمینان حاصل کنید که با همان دیدگاه به استراتژی نزدیک میشوید.
SEM یا بازاریابی موتور جستجو اغلب به عنوان بخشی از بازاریابی جستجو یا سرچ در نظر گرفته میشود که از تاکتیکهای پولی برای مورد مشاهده قرار گرفتن در SERPها استفاده میکند. یک استراتژی پولی شامل فعالیتهایی همانند تنظیم و بهینهسازی تبلیغات آنلاین و همچنین تعیین بودجهای است که برای جایگذاری تبلیغات خرج میشود. این استراتژی را اغلب به عنوان بازاریابی جستجوی پولی یا پرداخت به ازای کلیک (PPC) مینامند.
گوگل ادز که سابقا آن را تبلیغات گوگل ادوردز نیز مینامیدند یک تهیه کننده جستجو است که خیلی زیاد برای این نوع استراتژی مورد استفاده قرار گرفته است. با این تاکتیک برندها پیدا کردن کلمات کلیدی خود را انجام داده و کمپینهایی را به وجود میآورند که بهترین کلمات کلیدی را برای صنعت، محصولات و یا خدماتشان مورد هدف قرار میدهد. زمانیکه کاربران به دنبال آن کلمات کلیدی میگردند تبلیغاتی را در بالا یا پایین SERPها مشاهده میکنند. هربار که کاربر روی یک تبلیغ کلیک کند برند شارژ میشود.
سئو یا بهینه سازی موتور جستجو بخشی از بازاریابی جستجو میباشد که از روشهای ارگانیک برای دریافت مشاهده در صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) استفاده میکند. با کمک SERP ها دیگر برندها برای جایگذاری در SERPها هزینه ای نمیپردازند. در عوض آنها از روشهایی استفاده میکنند که موتورهای جستجو را به فعالیت وا میدارند تا محتوای آنها را در بالای SERP ها نشان دهد چراکه نتیجه ارزشمند و معتبر میباشد.
سئو شامل صدها تاکتیک است که میتواند به برند در افزایش رنک جستجویش کمک کند. این روش های کلاه سفید سئو اغلب به سه دسته تقسیم میشوند :
یک نقشه قوی سئو تنها روی یکی از سه نوع از سئو تمرکز نمیکند، بلکه در عوض تمام این استراتژیها را با هم ترکیب میکنند تا نتیجه بهتری بدست آورد.
SEO و SEM یک مفهوم در دو کلمه!
SEM و SEO عناصر یکتای بازاریابی جستجو میباشند، اما زمانیکه شما SEM را با SEO مقایسه میکنید متوجه میشوید که آنها تشابه هایی با هم دارند که آنها را به هم شبیه کرده و تفاوتهایی دارند که آنها را از هم متمایز میکند.
هر دوی آنها به ظاهر شدن برند در نتایج جستجو کمک میکنند. یکی از پایه های SEO و SEM این است که هر دوی آن ها به برند در ظاهر شدن در جایگاه های برجسته در SERP ها کمک میکنند. هدف هر تاکتیک کمک به برند برای نمایش داده شدن در نتایج جستجو در زمانی است که کاربر به دنبال یک عبارت خاص مربوط به صنعت، کسب و کار یا پیشنهادات برند میگردد.
هر دوی آنها باعث جذب ترافیک بیشتر به یک وب سایت میشوند. هدف هر دوی آنها کسب قابلیت دیده شدن در SERP ها میباشد، اما از همه مهمتر آنها به دنبال جذب ترافیک به یک وب سایتاند. هر استراتژی از تاکتیک هایی استفاده میکند تا نرخ کلیک (CTR) را افزایش داده و باعث شود کاربران بیشتری روی نتایج جستجو کلیک کنند.
هر دوی آنها باید مخاطبین خود را بشناسند، برای موفقیت در هر دو استراتژی شما باید درک خوبی از مخاطبین خود و نحوه عملکرد آنها داشته باشید. با استفاده از هویت خریدار و دسته بندی روانی آنها شما میتوانید مخاطبین خود را بشناسید، از نیازهای آنها مطلع شوید و بدانید که به دنبال چه چیزی میگردند. آنها میتوانند محتوای ارزشمندی را برای شما ایجاد کنند تا زمانیکه به دنبال راه حل مربوط به برند شما هستند خودش را نشان دهد.
هر دوی آنها از تحقیق کلمه کلیدی برای افشا کردن عبارات معروف جستجو استفاده میکنند. اولین گام برای SEO و SEM اجرای تحقیق کلمه کلیدی به منظور شناسایی و هدف گیری بهترین کلمات کلیدی میباشد. این تحقیق شامل نگاه کردن به شهرت و معروفیت کلمه کلیدی به منظور تعیین کلمات کلیدی برتر و یا خرید کلمات کلیدی است که مخاطبین ایده آل شما به دنبال آنها میگردند. این همچنین شامل نگاه کردن به رقابت کلمه کلیدی نیز هست تا ببینید دیگر برندها کدام کلمات کلیدی مشابه را مورد هدف قرار دادند و تعیین کنید که برای اینکه بتوانید با آن شرکتها به رقابت بپردازید باید چه کنید.
برای اجرای تحقیق کلمه کلیدی با ابزار الکسا با تعیین سختی کلمه کلیدی شروع کنید. یک عبارت جستجو مربوط به صنعت، کسب و کار، محصول یا خدمات خود را وارد کنید و لیستی از عبارات جستجوی مرتبط به همراه امتیاز معروفیت و رقابت آنها را مشاهده کنید.
هر دوی آنها کلمات کلیدی خاصی را مورد هدف قرار میدهند. هردو استراتژی روی هدف گیری کلمات کلیدی خاصی که در طول تحقیق کلمه کلیدی شناسایی شده اند تمرکز میکنند. در هسته هر تاکتیک کلمات کلیدی قرار دارند.
هر دو نیاز به ارزیابی و بهینه سازی مداوم دارند. به هنگام مقایسه SEM و SEO باید بدانید که استراتژیهای مورد استفاده تان را میتوانید مورد استفاده قرار داده و سپس آن را فراموش کنید. هر دوی آنها نیاز به ارزیابی، نظارت و بهینه سازی مداوم دارند تا عملکرد شان را بهبود بخشند.
جایگذاری جستجوی SEM شامل یک اسم AD است در حالیکه در سئو این گونه نیست. نتایج جستجویی که به عنوان نتیجه سم یا سئو ظاهر میشوند در SERP ها متفاوتند. تبلیغات پولی که برای جایگذاری با روشهای سم پول دریافت میکنند اغلب به عنوان یک تبلیغ (برای مثال، آیکونی که در نزدیک مکان جایگذاری آن پدیدار میشود) شناسایی میشوند، در حالیکه نتایج جستجویی که به عنوان نتیجه سئوی ارگانیک ظاهر میشوند این گونه مارکدار نمیشوند.
نتایج جستجوی SEM دارای نسخه های تبلیغاتی میباشند نتایج جستجوی سئو دارای اسنیپت میباشند. به هنگام مقایسه سم و سئو متوجه تفاوتهای آنها در ظاهر شدن در نتایج جستجو نیز خواهید شد. نتایج جستجوی سم شامل فرمت های تبلیغاتی میباشد که میتوان لینک های اضافه، شماره تلفن و یادداشتهایی را به آن اضافه کرد، از طرفی نتایج سئو با اسنیپتهایی در جستجو نمایش داده میشوند.
شما هربار که کاربر بر روی یک نتیجه سم کلیک میکند پولی پرداخت میکنید، اما زمانیکه کاربر روی نتیجه سئو کلیک میکند هیچ پولی پرداخت نمیکنید. نتایج سم جایگاه هایی پولی اند و برند شما هربار که کاربر روی نتیجه کلیک کند شارژ میشود. بنابراین برای این که بتوانید پیوسته تبلیغ های سم را نشان دهید باید بودجه ای در دست داشته باشید تا بتوانید از تبلیغات ppc استفاده کنید. از طرفی اگر کار بر روی نتیجه جستجوی ارگانیک کلیک کند شما هیچ وقت شارژ نمیشوید.
نتایج SEM به مخاطبین هدف انتخابیتان نمایش داده میشود، اما در مورد سئو این طور نیست. در حالیکه استراتژی های موفق SEM و سئو با اتصال آنها به مخاطبین هدف انتخابی صورت میگیرد، شما تنها میتوانید مخاطبین هدف خود را از طریق سم تعیین کنید. شما میتوانید از طریق سم (بسته به نوع پابلیشر) انتخاب کنید که کدام مخاطبین با وجود فیلتر هایی براساس سن، مکان، درآمد، تفریحات و غیره، نتایج جستجو را مشاهده کنند. شما نمیتوانید از طریق سئو انتخاب کنید که چه کسی نتایج جستجوی شما را ببیند.
تاثیر SEM سریع است اما سئو زمان میبرد. با تبلیغات پولی SEM میتوانید نتایج خود را در عرض چند کلیک در برابر مخاطبین خودتان قرار دهید، به محض اینکه شما کمپینی را راه اندازی کردید تبلیغات شما در SERP ها نشان داده میشود. شما میتوانید هر زمانی تبلیغات خودتان را فعال کنید تا قابلیت مشاهده را افزایش داده و یا برای توقف در نشان دادن آن را خاموش کنید. در عوض در سئو این کار زمانبر است و پیادهسازی یک استراتژی سئو پیش از اینکه یک برند شروع به گرفتن رنک در موتورهای جستجو کند ماه ها زمان میبرد.
SEM برای ارزیابی نسبت به سئو بهتر است. به این دلیل که شما میتوانید به سرعت تبلیغات پولی SEM را خاموش یا روشن کنید. این استراتژی برای ارزیابی بسیار عالی است، شما میتوانید به سرعت رونوشت تبلیغاتی خودتان را تغییر دهید، مخاطبین هدف جدیدی انتخاب کنید و محتوای صفحه فرودتان را تغییر دهید تا روشهای جدیدی را تست کنید. این انعطافپذیری به شما امکان دیدن تفاوت های موجود در استراتژیهایتان را میدهد. شما نمیتوانید از طریق سئو چنین کاری را انجام دهید چراکه ایراد تغییرات و نظارت بر این تفاوتهای نشان داده شده در نتایج زمانبر است.
سئو در طول زمان ارزش پیدا میکند اما در SEM این گونه نیست. SEM تا زمانی فعال است که شما برای نمایش نتایج از پولی پرداخت کنید. به محض اینکه شما تبلیغات خود را خاموش کنید استراتژی سم پایان مییابد. سئو برخلاف سم عمل میکند. استراتژی سئو در طول زمان رشد پیدا کرده و باعث میشود نتایج ماندگار شوند.
اگر به نتایج برتر دست پیدا کنید سئو دارای نرخ کلیک بالاتری نسبت به SEM است. نتایج اولیه جستجوی ارگانیک اغلب دارای نرخ کلیک بالاتری میباشد، لذا اگر شما به نتایج برتر دست پیدا کنید میتوانید نسبت به تبلیغات SEM عملکرد بهتری داشته باشید، اما اگر در صفحه دوم نتایج قرار بگیرید و یا در صفحات پایین تر، این احتمال وجود دارد که از طریق سیستم کلیک بیشتری دریافت کنید.
اکنون که شما SEM و SEO را با هم مقایسه کردید تصمیم گیری درمورد اینکه کدام یک از آنها برای استراتژی های بازاریابی شما مناسب اند راحت تر است. به منظور اینکه تصمیم بگیرید کدام یک از آن ها برای شما مناسب است از آنچه که اطلاع دارید کمک بگیرید و موارد زیر را به خاطر بسپارید.
رقابت را در نظر داشته باشید. به نحوه عملکرد رقبا در بازاریابی جستجو پیش از اینکه در مورد نحوه رقابت با آنها تصمیم گیری کنید نگاهی بیاندازید. به دنبال عبارات جستجویی بگردید که آنها به ازایاش رنک ارگانیک دریافت کرده اند. ببینید آیا میتوانید برای قرار گرفتن در جایگاه بالا تری از آنها نقشه بکشید. همچنین به عبارات پولی که آنها برای هدایت ترافیک به سایتشان استفاده میکنند نیز توجه کنید. با انجام این تحقیق به دنبال شکاف هایی بگردید که میتوانید آنها را پر کنید و همچنین حواستان به حوزههایی که قادر به رقابت در آن از نظر جستجوی ارگانیک و پولی نیستید نیز باشد.
این الگوی تحلیل رقابتی به شما کمک میکند که درمورد نحوه رقابت در جستجو و بدست آوردن فرصتهایی برای رشد، چشم اندازی بدست آورید. برای اینکه به استراتژی کلمات کلیدی رقبایتان دست پیدا کنید از ماتریکس کیورد کامپتتیو الکسا استفاده کنید.
۱۰ تا از رقیبانتان را در آن وارد کنید تا عبارات برتر پولی و ارگانیکی که ترافیکی را به سمت سایت شما هدایت میکنند ببینید. در نظر داشته باشید که چقدر از صنعت خودتان اطلاعات دارید. اگر مدتی است در یک کسب و کار مشغول هستید و هم اکنون از نیازهای مشتریانتان اطلاع دارید و میدانید که چگونه به آنها دست پیدا کنید، شاید بخواهید که یک استراتژی بلند مدت سئو بسازید که در طول زمان برای شما ارزشی را به بار آورد. اگر مطمئن نیستید که مشتریان و رقبا به پیشنهادات و یا محتوای شما چه واکنشی نشان میدهند یک کمپین SEM راه بیندازید که به شما امکان ارزیابی ایدهها، محصولات و خدمات را میدهد. از این سایتها برای تحقیق بازاریابیتان استفاده کنید تا بهتر مخاطبین هدف و جایگاهتان در صنعت را بشناسید.
طول چرخه خرید مشتریان خودتان را در نظر بگیرید. اگر محصولات و خدمات شما دارای چرخه خرید مشتری کوتاهی است بدین معنی که مشتریانتان میدانند چه میخواهند، به دنبال آن میگردند و آن را میخرند. لذا ممکن است تبلیغات SEM که محصولات شما را در برابر چشم مشتریان قرار میدهد به دردتان بخورد. در چرخه های بلند خرید که در آن مشتریها تحقیق میکنند و هفته ها و ماه ها را به مقایسه اختصاص میدهند ممکن است سم زیاد به درد شما نخورد چرا که بعد از دیدن تبلیغ فورا خرید صورت نمیگیرد. و اگر در سری بعدی شما همان جایگاه قبلی را نداشته باشید و کاربر شما را نبیند فکر خرید از شما از سر اش میفتد.
هزینه متوسط به ازای هر کلیک در صنعت خود را مد نظر قرار دهید. پیش از اینکه تصمیم بگیرید آیا SEM برای کسب و کار شما مناسب است تحقیق کنید و ببینید برای اینکه در نتایج جستجوی پولی نشان داده شوید باید چقدر خرج کنید. کلمات کلیدی به دلیل رقابت دارای هزینه به ازای هر کلیک متفاوتی اند. اگر هزینه به ازای هر کلیک کم باشد شاید این استراتژی به درد شما بخورد از طرفی هزینه به ازای هر کلیک بالا ممکن است باعث شود که شما به سئو روی بیاورید.
قدمت کسب و کار خودتان را در نظر داشته باشید. اگر تازه کسب و کار خودتان را افتتاح کرده اید و جدیدا وب سایتتان را ایجاد کرده اید توسعه سئو و ظاهر شدن به صورت ارگانیک در نتایج و جستجو ها زمان میبرد. البته این بدین معنی نیست که شما نباید از استراتژی سئو استفاده کنید، بلکه بدین معنی است که شما میتوانید تا زمانیکه سئوی خود را میسازید از SEM بهره ببرید. SEM یک راه موثر برای هدایت ترافیک و در عین حال ایجاد یک سئوی ارگانیک میباشد.