سایبرگایز

گروه نرم افزاری سایبرگایز

سایبرگایز

گروه نرم افزاری سایبرگایز

الگوریتم های گوگل برای سئو سایت

الگوریتم های گوگل برای سئو از ابتدایی ترین مواردی هستند که یک سئوکار باید اطلاعات کاملی در مورد آن ها داشته باشد. تقریبا، هر روز گوگل الگوریتم های رتبه بندی خودش را به روز رسانی می کند. بعضی از این به روز رسانی ها تغییرات کوچک هستند و بعضی دیگر واقعا تاثیرات شگرفی بر روی SERP ها ایجاد می کنند. ما در این مقاله می خواهیم شما را با جدی ترین تغییرات اجرا شده در سال های پیش آشنا کنیم و به صورت خلاصه، آن  ها را مرور کرده و پیشنهادات سئو در رابطه با آن ها ارائه می کنیم. برای مشاوره رایگان در زمینه بهینه سازی سئو و طراحی سایت می توانید بر روی لینک کلیک کرده و یا با شماره های 02188456784 و 09022002123 تماس بگیرید.

الگوریتم های گوگل برای سئو سایت

اگر می توانستید ببینید کدام به روز رسانی ها بر روی ترافیک ارگانیک شما و به چه صورتی تاثیر داشته باشد چه حالی به شما دست میداد؟ شما می توانید با ابزاری به نام Rank Tracker این اطلاعات را به دست بیاورید. کل کاری که باید انجام دهید، این است که این ابزار را اجرا کرده و سپس پروژه سایت خودتان را درست کنید. سپس، باید بر روی Update Traffic کلیک می کنید و اطلاعات محرمانه Google Analytics را وارد می کنید تا حساب خودتان را با این ابزار، هماهنگ کنید. در قسمت پایین داشبورد Rank Tracker، می توانید ترافیک ارگانیک را هم بررسی کنید.

الگوریتم پاندا چیست؟

(24 فوریه سال 2011 زمان انتشار این الگوریتم)

خطرات: محتوای تکراری، محتوای سرقتی و یا ضعیف، اسپم تولید شده توسط کاربر، پر کردن متن با کلمات کلیدی.

پاندا با شاخص « مقیاس کیفی» خودش برای صفحات وبسایت مشهور شده است؛ این شاخص، مقیاسی است که به عنوان یک عامل رتبه بندی مورد استفاده قرار می گیرد. در اصل، پاندا یک فیلتر بود نه بخشی از الگوریتم های رتبه بندی گوگل، اما در ژانویه سال 2016، به صورت رسمی این سیستم در الگوریتم های گوگل برای سئو مورد استفاده قرار گرفت. پاندا و انتشار آن، حالا توسعه بیشتری داشته اند و جریمه ها و بازیابی مشکلات آن خیلی سریع تر رخ میدهد.

نحوه بهینه سازی برای آن: اجرای ارزیابی های منظم برای محتوای تکراری، محتوای ضعیف یا پر کردن صفحه از کلمات کلیدی در سایت. برای انجام این کار، شما میتوانید از یک خزنده سایت مانند Website Auditor ارائه شده توسط  SEO PowerSuite استفاده کنید. برای بررسی کردن محتوای تکراری خارجی، می توانید از ابزاری مانند Copyscape استفاده کنید.

در صورتی که شما یک سایت فروشگاه الکترونیکی دارید و نمی توانید محتوای کاملا منحصر به فرد برای آن ارائه کنید، می توانید از تصاویر اصیل بهره ببرید، از نظرات کاربران برای توصیف محصولات استفاده کنید تا محتوای شما نسبت به بقیه متمایز باشد.

الگوریتم های گوگل برای سئو سایت

الگوریتم پنگوئن چیست؟

(24 آپریل سال 2012 زمان انتشار این الگوریتم)

خطرات: لینک های نا مرتبط و یا اسپمی، لینک هایی که انکرتکست های آن ، بیش از حد بهینه سازی شده باشند.

هدف الگوریتم پنگوئن گوگل، کاهش رتبه بندی سایت هایی می باشد که به نظر دست کاری شده اند. از اواخل سال 2016، پنگوئن بخشی از الگوریتم های اصلی بوده است و بر خلاف پاندا، این الگوریتم به صورت لحظه ای تاثیر خودش را ایجاد می کند.

نحوه بهینه سازی برای آن: شما باید رشد مشخصات لینک خودتان را ارزیابی کرده و همیشه بک لینک های خودتان را با ابزاری مانند SEO SpyGlass بررسی کنید. در قسمت داشبورد Summary، می توانید گراف پیشرفت مشخصات لینک خودتان را مشاهده کنید. شما باید نسبت به هر گونه افزایش یا کاهش ناگهانی حساس باشید؛ شاید شما به صورت غیر قابل انتظار، افزایش گسترده ای در لینک های خودتان داشته باشید که قطعا برای شما مشکل آفرین خواهد بود.

آماری که پنگوئن در نظر دارد، برای فرمول ریسک جریمه SEO SpyGlass نیز ارزیابی  می شود. برای ارزیابی کردن ریسک های خطر، می توانید به قسمت Linking Domains بروید، سربرگ Link Penalty Risks را بررسی کنید و لینک های خودتان را انتخاب کرده و سپس قسمت به روز رسانی Penalty Risk را بررسی کنید. زمانی که این بررسی کامل شود، می توانید ستون Penalty Risk را مشاهده کرده و مطمئن شوید که همه لینک هایی که شاخص ریسک بالاتر از 50% دارند را بررسی کنید.

الگوریتم های گوگل برای سئو سایت

الگوریتم مرغ مگس خوار چیست؟

(22 آگوست سال 2013 زمان انتشار این الگوریتم)

خطرات: پر کردن صفحه با کلمات کلیدی، محتوای کم کیفیت

این یکی از مهم ترین الگوریتم های گوگل سئو می باشد که به این موتور جستجو کمک می کند تا عبارات جستجو را بهتر تفسیر کرده و نتایج بهتری را مطابق با هدف جستجوی کاربر ارائه کند (در مقایسه با تطابق تک کلمه در عبارات جستجو).

در حالی که کلمات کلیدی هنوز هم مهم هستند، اما الگوریتم مرغ مگس خوار باعث شده که یک صفحه برای یک عبارت رتبه بندی شود حتی در حالتی که دقیقا عبارت ورودی توسط کاربر، در آن صفحه وجود نداشته باشد. با کمک پردازش زبانی طبیعی که مبتنی بر شاخص های معنایی پنهان می باشد، عبارات و کلمات هم معنی و مشابه با کلمات کلیدی نیز مورد تحلیل قرار می گیرند.

نحوه بهینه سازی برای آن: شما باید جستجوی کلمات کلیدی خودتان را توسعه داده و بر روی مفاهیم تمرکز داشته باشید نه بر روی کلمات کلیدی. باید به صورت دقیق در رابطه با جستجوهای مربوطه، کلمات و عبارات هم معنی و  مرتبط با هم، تحقیق کنید. منابع گسترده برای ایده های کلمات کلیدی شامل Google Related Searches، و Google Autocomplete می باشد. ماژول جستجوی کلمات کلیدی  Rank Tracker تمام این موارد را در نظر می گیرد.

الگوریتم های گوگل برای سئو سایت

شما می توانید از این دیدگاه های مختلف استفاده کنید تا بیان مخاطبین خودتان را بهتر درک کنید و محتوای متنوع ارائه کنید. با تولید کردن محتوای جامع که مطابق با هدف جستجوی کاربر باشد، می توانید مشارکت مشتریان و سئو سایت را بهبود بخشید. ما به صورت کامل در قسمت الگوریتم RankBrain این موضوع را بررسی می کنیم.

الگوریتم کبوتر چیست؟

(24 ژولای 2014 در آمریکا، 22 دسامبر 2014 در بریتانیا، کانادا و استرالیا، زمان انتشار این الگوریتم)

خطرات: سئو خارجی یا سئو داخلی ضعیف.

تاثیرات این الگوریتم کبوتر، بر روی جستجوهایی می باشد که در آن جایگاه کاربر نقش مهمی را ایفا می کند. این به روز رسانی باعث شد ارتباط نزدیک تری بین الگوریتم های محلی و الگوریتم  های اصلی ایجاد شود؛ عوامل سئو  متداول حالا برای رتبه بندی نتایج محلی مورد استفاده قرار می گیرند.

نحوه بهینه سازی برای آن: ما باید برای سئو داخلی و خارجی تلاش کنیم. یک نقطه شروع اجرا کردن تحلیل های داخلی با WebSite Auditor می باشد. تحلیل محتوایی در این ابزار به شما ایده می دهد که چطور میتوانید بهینه سازی های داخلی صفحه را انجام دهید.

یک روش مناسب برای شروع بهینه سازی خارجی، لیست شدن سایت در فهرست های تجاری مربوطه می باشد. این لیست ها نه تنها مثل بک لینک عمل می کنند، بلکه به رتبه بندی بهتر سایت شما کمک می کنند؛ آن ها می توانند به خوبی بر روی رتبه بندی سایت شما تاثیر داشته باشد. به راحتی شما می توانید فهرست های با کیفیت را پیدا کرده و با  LinkAssistant از وبمستر های آن ها بخواهید تا سایت شما را هم در آن ها لیست کنند.

الگوریتم های گوگل برای سئو سایت

کافی است بر روی Look for Prospects کلیک کرده و Directories را انتخاب کنید، و سپس کلمه کلیدی مد نظر خودتان را وارد کنید. می توانید دسته بندی های مختلف از کلمات کلیدی را به علاوه مکان خودتان مشخص کنید . در یک لحظه، این ابزار لیستی از فهرست های مربوطه در زمینه کاریتان را همراه با ایمیل های آدرس آن ها به شما ارائه می کند.

الگوریتم های معرفی شده بخشی از الگوریتم های گوگل است که هر سئوکاری در ابتدای کارهایش باید بداند و اطلاعات کاملی از آن داشته باشد. جالبه بدانید که گوگل تقریبا هر روز الگوریتم های خودش را به روز رسانی میکند و شاید این به روز رسانی ها کوچیک باشند اما بسیار کاربردی هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با الگوریتم های دیگر گوگل با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتر و مفیدی را کسب کنید.

5 کاربرد Google Trends برای تحقیق کلمات کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی تاثیر بسیار زیادی در سئو سایت داشته و می توانند باعث بهبود عملکرد شما شوند. تعداد بسیار زیادی ابزار تحقیق کلمات کلیدی وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کرده و بهترین عبارات را به منظور تمرکز برای رتبه گرفتن پیدا کنید.

البته دقت داشته باشید که این ابزارها تا زمانی می توانند برای شما مفید باشند که اطلاعات زیاد و کاربردی ارائه کنند. شما باید کلمات کلیدی را انتخاب کنید که ارزش هدف گذاری بالایی داشته باشند. البته موتورهای جستجو، ارزش یک صفحه سایت را تنها با این مقیاس نمی سنجند که چه عبارات کلیدی در متن به کار برده شده است. با این حال اگر شما بتوانید با استفاده از اصول سئو سایت و بهترین ابزارهای موجود، کلمات کلیدی مورد نظر خود را پیدا کنید، مطمئنا اعتبار و رتبه سایتتان تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا خواهد کرد.

5 کاربرد Google Trends برای تحقیق کلمات کلیدی

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با بهینه سازی سئو سایت و طراحی سایت میتوانید به لینک های مربوطه مراجعه کرده و یا به صفحه خدمات سئو ما بروید و یا حتی با شماره های 02188456784 و 09022002123 در جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید. مشاوران ما همواره پاسخگوی شما کاربران عزیز هستند. البته که شما برای سپردن پروژه خود به مجموعه ما یعنی سایبرگایز باید از تعرفه سئو و بهینه سازی سایت خبر داشته باشید، برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله " تعرفه تولید محتوا در سال 99 " مراجعه کنید.

بسیاری از ابزارهای موجود در این زمینه، اختلاف بین محلی بودن عبارات را در نظر نمی گیرند؛ در حالی که این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. پس اگر تا الان نتوانسته اید در این زمینه، موفق باشید، پیشنهاد می کنیم که ادامه این مقاله را با دقت بیشتری مطالعه کرده و نکات آموزشی آن را به خوبی پیاده سازی کنید.

بررسی Google Trends:

Google Trends یک ابزار رایگان و بسیار قدرتمند است که می توانید از آن در زمینه تحقیق کلمه کلیدی استفاده کنید. یکی از ویژگی های منحصر به فردی که در این ابزار مشاهده می شود، راحتی و بهینه بودن تجربه کاربری آن است؛ شما به راحتی می توانید با این ابزار بهترین ابزارها را برای کسب و کار خود پیدا کنید. Google Trands با ارائه حجم مناسبی از داده های مربوطه، تعداد بسیار زیادی گزینه مناسب و مفید برای استفاده از آن ها به عنوان کلمات کلیدی هدف، در اختیار شما قرار می دهد.

حال که اهمیت تحقیق عبارات کلیدی و کاربردی بودن ابزار Google Trends برای آن را به خوبی درک کرده اید، پیشنهاد می کنیم که از 5 روش استفاده از Google Trends که در ادامه این مقاله برای شما ارائه کرده ایم را به دقت مطالعه کنید.

5 کاربرد Google Trends برای تحقیق کلمات کلیدی

  • کشف کلمات کلیدی بر اساس منطقه:

ممکن است که شما از ابزاری برای پیدا کردن کلمات کلیدی مورد نظر خود استفاده کنید که اهمیت زیادی به منطقه ای که شما در آن فعالیت دارید، نمی دهند. این دسته از ابزارها در برخی از موارد ممکن اطلاعات نادرستی در اختیار شما بگذارند؛ مثلا ممکن است که شما تصور کنید رقابت برای کسب رتبه های برتر برای یک کلمه کلیدی مورد نظرتان، اندک باشد، در صورتی که اینطور نیست.

به عنوان مثال ممکن است که در دو منطقه مختلف، اسامی متفاوتی برای یک مفهوم خاص وجود داشته باشد. به همین دلیل ممکن است شما به اشتباه از کلمه کلیدی منطقه ای استفاده کنید که کارایی برای شما ندارد. این قضیه آسیب های جدی به سئو محلی و کسب و کار شما وارد می کند.

با جستجوی این موارد در ابزار جستجو کلمه کلیدی SEMrush، داده هایی مربوط به حجم کلمات کلیدی برای شما به نمایش در می آید و همچنین می توانید که اصطلاحات و عبارات مرتبط با مشاهده کنید. اما شما با استفاده از این ابزار نمی توانید اطلاعاتی در مورد متفاوت بودن برخی از عبارت در مناطق مختلف به دست بیاورید. ابزار تحقیق کلمات کلیدی SEMrush گزینه بسیار فوق العاده ای برای شما است اما ممکن است که اطلاعات کاملی در همه زمینه ها ارائه نکند.

به طور کلی پیشنهاد می کنیم که به این اطلاعات بسنده نکرده و شخصا کلمه کلیدی پیشنهادی که با استفاده از ابزار کلمات کلیدی به دست آورده اید را در گوگل جستجو کنید. علت این است که افراد در منطقه های مختلف، در مورد یک عبارت کلیدی، از جملات و مفاهیم متفاوتی استفاده می کنند.

Google Trends اطلاعات مفیدی در مورد متفاوت بودن عبارت های کلیدی در مناطق مختلف به شما نشان می دهد. شما می توانید پس از اینکه کشور مورد نظر خود را انتخاب کردید، کلمات کلیدی مرتبطی که در دیگر منطقه های کشور شما مورد استفاده قرار می گیرد را نیز مشاهده کنید.

  • تغییرات در روند جستجوهای کاربران:

بر اساس آمارهای به دست آمده متوجه می شویم که جستجوهایی که توسط کاربران انجام می شود، به مرور زمان تغییر می کنند. به همین دلیل شما باید عبارات کلیدی که در گذشته به کار می رفته، کلماتی که در اکنون استفاده می شوند و آن دسته از عبارات کلیدی ها پیش بینی می شود در آینده بیشتر توسط کاربران جستجو می شوند را در روند تولید محتوای اختصاصی خود پیاده سازی کنید.

5 کاربرد Google Trends برای تحقیق کلمات کلیدی

گوگل ترندز ابزاری است که در این زمینه به شما کمک می کند. این ابزار با به کارگیری نمودار به شما نشان می دهد که در حال حاضر کاربران هدف شما از چه عبارات هایی برای جستجوهایشان استفاده می کنند و چه عبارت کلیدی در حال افزایش میزان جستجو و جایگزینی به جای کلمه کلیدی قدیمی است.

البته دقت داشته باشید که این روند پیشرفت یا پسرفت جستجوی یک عبارت کلیدی ممکن است که موقتی باشد و یا اینکه کاربران به دلایل خاصی، تصمیم گرفته اند که در مدتی مشخص از یکسری عبارت کلیدی خاص استفاده کنند.

به هر حال پیشنهاد می کنیم که تمامی این عبارات را در محتوای خود به کار ببرید و مقاله های سایت خود را برای زمان های آینده نیز بهینه کنید. همچنین هیچ زمان نباید از اهمیت بروز رسانی محتواهای وب سایت خود غافل شوید.

  • تقویت Google Analytics:

ممکن است زمان هایی وجود داشته باشد که شما عملکرد وب سایت خود را تجزیه و تحلیل کرده و متوجه بروز یکسری تغییرات بزرگ شده باشید. همچنین امکان دارد که شما دارای اطلاعات و توانایی کافی برای مرتفع کردن اینچنین مشکلاتی نیستید.

برای بررسی و رفع این موضوع، پیشنهاد می کنیم که داده های حساب های کاربری Google Search Console و اطلاعاتی که در Google Analytics شما وجود دارد را چک کرده و بررسی کنید که صفحه اصلی وب سایت شما برای یک کلمه کلیدی خاص، تا چه میزان توانسته است که ترافیک طبیعی دریافت کند.

این اطلاعات به دست آمده را با تحلیل های Google Trends مقایسه کنید و بررسی کنید که کاربران تا چه حدی برای عبارت مورد نظر شما در گوگل جستجو می کنند. به این صورت شما می توانید که یک تحقیق کلمه کلیدی موفقی داشته باشید.

  • بررسی املای متفاوت یک عبارت کلیدی:

تعداد بسیار زیادی ابزار تحقیق کلمات کلیدی وجود دارد که بیشتر آن ها نتایجی که برای تحقیق کلمه کلیدی به شما نشان می دهند را از فیلترهای خاصی رد نمی کنند. کاربران در گوگل ممکن است که یک کلمه را با املاهای مختلف جستجو کنند و نکته جالبی که وجود دارد این است که حتی اگر املای کلمه مورد نظر اشتباه هم جستجو شود، باز هم می تواند به عنوان یک عبارت کلیدی در نظر گرفته شود.

در نتیجه اهمیت زیادی دارد که یک ابزار تحقیق کلمه کلیدی، املاهای متفاوت یک عبارت را برای شما به نمایش در بیاورد. Google Trends در این زمینه عملکرد بسیار فوق العاده ای دارد. با استفاده از این ابزار شما می توانید کیفیت و کمیت جستجوی که برای دو کلمه کلیدی یکسان با املاهای متفاوت می شود را مورد بررسی قرار دهید.

5 کاربرد Google Trends برای تحقیق کلمات کلیدی

  • تحقیق کلمات کلیدی بر اساس بروزترین جستجوها:

Google Trends به شما این امکان را می دهد که جستجوهایی که برای یک کلمه کلیدی خاص انجام می شود را در زمان های مختلف مشاهده کنید؛ این آمارها، جستجوهای یک روز گذشته، چند ساعت گذشته و حتی اطلاعات مربوط به یک ساعت گذشته را به نمایش در می آورند. شما می توانید که از روش های زیادی برای این کار استفاده کنید.

نکته ای که باید به آن دقت داشته باشید تا در مورد تحقیق کلمات کلیدی خود اشتباهی انجام دهید، این است که گوگل ترندز هم در برخی موارد ممکن است که نتواند تفاوت های ضروری بین دو عبارت کلیدی را نشان دهد. چراکه ممکن است که علاقه و تمایل افراد برای جستجو در مورد یک موضوع از بین رفته و به سمت دیگری هدایت شده باشد. این موضوعی است که Google Trends نمی تواند از پس آن بر بیاید.

الگوریتم BERT چیست و تاثیر آن بر سئو چیست؟

معرفی الگوریتم Bert:

کلمه BERT مخفف عبارت Bidirectional Encoder Representations from Transformers است. یکی از هوشمندترین و بزرگ ترین الگوریتم هایی که در سال های اخیر کمپانی گوگل راه اندازی و سپس معرفی کرده، الگوریتم bert است که بسیاری عقیده دارند با معرفی و شروع کار این الگوریتم تغییر و تحول کاملی در موتور جستجوی گوگل و جستجوهای اینترنتی رخ داده است. الگوریتم برت یک الگوریتم بر پایه هوش مصنوعی است و به کمک ربات های خزنده گوگل آمده و فعالیت آن بر پایه شناخت و درک ساختار معنایی کلماتی است که در یک عبارتی توسط کاربر جستجو می شود. به این عبارت مورد جستجوی کاربر اصطلاحا کوئری گفته می شود. برای مشاوره رایگان در زمینه بهینه سازی سئو و طراحی سایت می توانید بر روی لینک کلیک کرده و یا با شماره 02188456784 و 09022002123 تماس بگیرید.

الگوریتم BERT چیست و تاثیر آن بر سئو

هدف الگوریتم bert چیست؟

شاید متوجه شدید که بسیاری از کاربران به ویژه کاربران مبتدی عبارت مورد جستجوی خود را به زبان عامیانه و محاوره می نویسند و جستجو می کنند که البته به لطف الگوریتم برت این گونه عبارات نیز نتایج دقیق و نزدیکی را به کاربر نمایش می دهد.

الگوریتم برت یک مدل از زبان محاوره و عامیانه است که به کمک الگوریتم های دیگر گوگل آمده است تا معنای کوچک ترین بخش های زبان محاوره و حتی استفاده از حروف اضافه در متن و عبارت را متوجه شود و به دلیل پیاده سازی این الگوریتم با استفاده از هوش مصنوعی، بتواند به خوبی یک انسان درک کند. وقتی که شروع به تایپ کردن یک عبارت در گوگل می کنید متوجه می شوید که چند عبارت کامل که قبلا مورد جستجوی کاربران بوده است را نمایش می دهد که اکثر این عبارات به زبان عامیانه و محاوره است.

اگر کمی دقیق تر و منطقی تر به این موضوع نگاه کنید متوجه خواهید که موجوداتی که در موتور جستجوی گوگل سرچ می کنند انسان هستند و معمولا به زبان عامیانه جستجو می کنند و درست به همین دلیل است که ربات های گوگل به جای پیاده سازی و استفاده از ساختار ماشینی، به بعد انسانی و طبیعی با استفاده از هوش مصنوعی توجه می کنند و در نتیجه نتایج این جستجوها ایده آل تر و نزدیک تر به ذهن کاربر خواهد بود.

در مقالات قبلی در مورد نزدیک ترین نتایجی که با استفاده از الگوریتم rank brain به کاربران ارائه می شد، صبحت کرده ایم، چرا که این الگوریتم نیز از هوش مصنوعی بهره می برد. الگوریتم bert مکمل الگوریتم رنک برین است و نتایج مرتبط تری را در اختیار کاربران قرار می دهد.

تاثیر الگوریتم BERT روی کوئری های مختلف:

طبق آخرین اطلاعات و اخباری که در مورد کمپانی گوگل منتشر شده، آخرین به روز رسانی الگوریتم های گوگل در سال ۲۰۱۹ بوده است اما تعداد کمی از شبکه های اجتماعی از الگوریتم برت و شروع کار آن و تاثیری که در رتبه سایت ها داشته است؛ صحبت کرده اند، اما دلیل چیست؟

الگوریتم BERT چیست و تاثیر آن بر سئو

دلیل اصلی این که صحبت زیادی از تغییر رتبه توسط الگوریتم برت به میان نیامده این است که الگوریتم bert تمرکزش را روی عبارات طولانی و کوئری های طولانی که توسط کاربران جستجو می شود، گذاشته است اما سئوکاران برای بهبود وضعیت سئو (بهینه سازی سایت) از عبارات و کلمات کلیدی طولانی استفاده نمی کنند و درست به همین دلیل است که تاثیرات الگوریتم برت روی رتبه سایت ها مشهود نبوده است و برخی از سئوکاران متوجه این تغییرات نشده اند.

الگوریتم BERT روی سئو سایت چه تاثیری دارد؟

حتما بعد از خواندن این مقاله و آشنا شدن با الگوریتم برت این سوال برای شما هم پیش آمده که آیا الگوریتم برت روی سئو سایت تاثیر دارد یا نه؟ جواب قانع کننده و معقولی که می توان داد این است که: هر گونه به روز رسانی که در الگوریتم های موتور جستجوی گوگل رخ می دهد به صورت مستقیم یا غیر مستقیم روند و احتمالا وضعیت سئو سایت را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

صحبت های زیادی در شبکه های اجتماعی در مورد بهینه سازی برای الگوریتم برت گفته شده که این صحبت ها چیزی جز شوخی نیست و طبق گفته آقای دنی سالیوان که در توئیتر گفته شده: ” هیچ روش مشخص و ثابت شده ای در مورد بهینه سازی برای الگوریتم bert گوگل وجود ندارد.” در واقع با پیاده سازی الگوریتم برت روند موتور جستجوی گوگل را هوشمندتر کرده تا بتواند کوئری و  درخواست های کاربران را بهتر و هوشمندانه و دقیق تر بفهمد و درک کند و در نتیجه بهتری را به کاربر نمایش دهد.

نکته قابل توجه و مهمی که می توان برای بهبود وضعیت سئو سایت و مطابق با به روز رسانی های گوگل و الگوریتم وجود دارد این است که با توجه به نیاز کاربران استراتژی مناسب و کاربردی متناسب با مخاطبان و بازدید کنندگان “تولید محتوا” کنید.

منظور این است که این الگوریتم تمرکزش را روی “هدف جستجو کاربر” قرار داده است و به همین دلیل است که به کارگیری “استراتژی تولید محتوا” و ایجاد تجربه کاربری بهتر و راحت تر تاثیر گذار خواهد بود.

الگوریتم BERT چیست و تاثیر آن بر سئو

هدف از پیاده سازی الگوریتم برت:

بعد از پیاده سازی و شروع کار الگوریتم برت یکی از کارهایی که این الگوریتم انجام می دهد پیش بینی پیش بینی هدف جستجوی کاربر و ارائه نزدیک ترین نتیجه به جستجوی کاربر با در صد خطای بسیار کم است. برای درک بهتر کارکرد این الگوریتم با یک مثال توضیح می دهیم:

برای مثال زمانی که یکی از کلمات عبارت مورد جستجوی خود را سهوا اشتباه تایپ می کنید، الگوریتم bert به دلیل درک مفهوم مورد جستجوی کاربر متوجه منظور او می شود و می بینید که نزدیک ترین جواب به ذهن و هدف کاربر را به او نمایش می دهد.

شاید این سوالات در زمینه الگوریتم Bert برای شما هم پیش آمده است که:

  • آیا الگوریتم برت برای سایت های فارسی نیز فعال است؟ در ابتدای فعالیت الگوریتم bert روی سایت هایی که زبان انگلیسی داشتند تاثیر گذاشت، اما بعد از رو سفید شدن این الگوریتم برای سایت های انگلیسی، به مرور تاثیر آن روی سایت های زبان فارسی نیز پدیدار شد.
  • الگوریتم برت جایگزین الگوریتم رنک برین است؟ ماهیت الگوریتم برت بر پایه هوش مصنوعی است و به همین دلیل بسیاری از افراد گمان کنند که این الگوریتم همان الگوریتم رنک برین است. در صورتی که این چنین نیست و این دو الگوریتم مکمل یکدیگر هستند، اما ارتباطی با یکدیگر ندارند.

الگوریتم BERT چیست و تاثیر آن بر سئو

آموزش گوگل آنالیتیکس برای آنالیز سئو سایت

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) که در بین ایرانیان به گوگل آنالیتیکز یا گوگل آنالیز نیز معروف است، یکی از بهترین ابزارهای گوگل برای آنالیز داده‌ها، تحلیل سایت و بررسی میزان ترافیک سایت است که از طریق آن می‌توان به بررسی آمارهای مربوط به کمپین دیجیتال مارکتینگ نیز پرداخت و استراتژی بازاریابی محتوا دیجیتال سایت خود را بهبود بخشید. این مقاله بلاگ سایبرگایز به آموزش گوگل آنالیتیکس می‌پردازد تا از طریق امکانات رایگان آن بتوانید به رشد کسب‌ و کار آنلاین خود کمک کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با بهینه سازی سئو سایت و طراحی سایت میتوانید به لینک های مربوطه مراجعه کرده و یا به صفحه خدمات سئو ما بروید و یا حتی با شماره های 02188456784 و 09022002123 در جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید. مشاوران ما همواره پاسخگوی شما کاربران عزیز هستند.

آموزش گوگل آنالیتیکس برای آنالیز سئو سایت

گوگل آنالیتیکس چیست؟

GA یک ابزار تحلیلی است که جزییات عمیقی از عملکرد وب سایت و یا عملکرد اپ بدست می دهد. این ابزار با تمام محصولات بازاریابی گوگل ادغام می‌شود (از جمله گوگل ادز، سرچ کنسول و دیتا استودیو) و آن را تبدیل به یک گزینه بسیار معروف برای هر کسی ساخته که از ابزار های گوگل استفاده می‌ کند.

چگونه از گوگل آنالیتیکس استفاده کنیم؟

  • اگر اکانت ندارید یک اکانت ایجاد کنید.
  • یک نام، URL و صنعت وب‌سایتی که می‌خواهید آن را دنبال کنید اضافه کنید.
  • کد پیگیری جاوااسکریپت مورد نظرتان را دریافت کنید که این به GA امکان نظارت بر سایتتان را می‌دهد.
  • این کد را مستقیما بعد از تگاضافه کنید (جزییات بیشتر در زیر).
  • پرتال GA تان را بازدید کنید و با نگاه به بخش “گزارش‌های همزمان” (Real-Time reports) ببینید آیا کدتان کار می‌کند و در عین حال در جاهای مختلف سایتتان در تب‌ های مختلف یا در تلفن ‌تان کلیک کنید. این گزارش حداقل باید یک بازدید کننده را به سایت نمایش دهد (آن بازدید کننده شمایید).

بخش گوگل آنالیتیکس چیست؟

یک بخش یک زیر مجموعه از داده ‌هاست. دوست دارم برایتان یک پیتزا را که از اسلایس‌ های متفاوتی تشکیل شده تصویر سازی کنم، یک اسلایس دارای پستو و موزارلاست، یک اسلایس دارای سس و فلفل است، یک اسلایس دارای ژامبون و آناناس و غیره می‌باشد. اگر بخواهیم استعاره ‌ای صحبت کنیم هر اسلایس استعاره از یک بخش است. شما می‌توانید براساس موارد زیر بخش‌هایی را ایجاد کنید:

  • کاربران (برای مثال، کاربرانی که قبلا از سایتتان خرید کرده‌اند، کاربرانی که برای مشاوره ثبت‌نام کرده‌اند و غیره)
  • سشن‌ ها (جلسات) (برای تمام سشن‌هایی که از کمپین خاص بازاریابی ایجاد شده‌اند، تمام سشن‌هایی که در آن صفحه قیمتش دیده شده)
  • هیت ‌ها (برای مثال، تمام هیت‌هایی که در آن خرید از 85 دلار بیشتر شود، تمام هیت‌هایی که در آن محصولی خاص به کارت اضافه می‌شود)

آموزش گوگل آنالیتیکس برای آنالیز سئو سایت

گزارش گوگل آنالیز (Reporting):

قسمت گزارش به شما اجازه می‌دهد تا اطلاعات دقیقی در مورد مخاطبان خود دریافت کنید. بر روی منوی سمت چپ، شما با یک گزینۀ جستجو روبرو هستید تا به دنبال گزارش‌های مورد نظر خود بگردید و یک لیست از لینک‌هایی دارید که شما را به قسمت‌های مهم گوگل آنالیز هدایت می‌کنند.

میانبرها (Shortcuts):

کاربرد این قسمت از اسم آن واضح است. لینک‌های سریع به گزارش‌های مورد نظر خودتان در گوگل آنالیتیکس. هر زمان که اطلاعات مشخصی را در گوگل آنالیز مشاهده می‌کردید که لازم بود باز هم آنها را بررسی کنید، کافی است بر روی لینک Shortcut در بالای صفحه کلیک کنید تا این گزارش به لیست میانبر اضافه شود و دسترسی به آن راحت تر شود.

رویدادهای هوشمند (Intelligence Events):

منظور از رویدادهای هوشمند، هشدارهایی است که شما می‌توانید در گوگل آنالیتیکس تنظیم کنید. به این ترتیب وقتی که تغییر مورد نظر شما در اطلاعات رخ داد، از طریق یک ایمیل و البته این بخش مطلع می‌شوید. برای رویدادهایی همچون بروز یک تغییر در تعداد دوره‌ها یا تبدیل‌های یک هدف یا سایر متریک‌ها در یک بازه روزانه، هفتگی یا ماهانه می‌توان هشدار تنظیم کرد.

اطلاعات لحظه‌ای (Real-Time):

آیا می‌خواهید بدانید که چند نفر هم اکنون در وب‌سایت شما هستند و چه کاری می‌کنند؟ این بخش اجازۀ دسترسی به این اطلاعات لحظه‌ای را به شما می‌دهد. شما می‌توانید از اطلاعاتی همچون نحوه ورود بازدیدکنندگان، تعداد صفحات دیده شده توسط آنها، صفحات فعال، مکان‌ فعلی آنها و ... را در این صفحه ببینید.

آمار وب سایت شما:

تا اینجای کار به بررسی یک سری از بخش‌های کلی و غیر تخصصی پرداختیم. اما مغز اطلاعات گوگل آنالیز شما در سه بخش بعدی مخاطبان (Audience)، رفتار (Behavior) و تبدیل‌ها (Conversions) نهفته است. این سه بخش اطلاعاتی عمیق از کاربران، منابع ترافیک، محتوا و میزان دستیابی به اهداف را در اختیار شما می‌گذارند. در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

مخاطبان (Audience):

در بخش مخاطبان، شما می‌توانید در مورد کاربران خود و ویژگی‌های آنها اطلاعات کسب کنید. این بخش دارای صفحات مختلفی است که هر چه در مورد کاربران خود بخواهید بدانید را به شما خواهند گفت. در ادامه به بررسی بخش‌های مهم این قسمت خواهیم پرداخت.

رفتار (Behavior):

این بخش شامل سه قسمت است. در بخش اول (New vs Returning) می‌توانید رفتار کاربران جدید را با کاربران قدیمی خود مقایسه کنید. در بخش دوم (Frequency & Recency) می‌توانید ببینید که کاربران قدیمی چقدر ممکن است که دوباره به وب سایت شما سر بزنند و از آخرین بازدید آنها چند روز گذشته است. در بخش آخر (Engagement) نیز می‌توانید میزان درگیر شدن کاربران با وب‌سایت خود و زمانی که در آن گذرانده‌اند را مشاهده کنید.

تبدیل‌ها (Conversions):

این آخرین قسمت گوگل آنالیز است. همانطور که گفتیم منظور از این کلمه، تبدیل شدن بازدیدکننده به کاربر ثابت یا مشتری است. برای این منظور لازم است که شما اهدافی را مشخص کنید و در صورت اینکه کاربر خریدی انجام می‌دهد، اطلاعات خرید را در اختیار گوگل بگذارید. تنظیمات این قسمت باید از طریق بخش مدیریت گوگل آنالیز و به Google Tag Manager انجام شود و بروی سایت پیاده سازی شود (در مطالب بعدی چگونگی این کار را برای شما توضیح خواهیم داد). این قسمت شامل چهار بخش متفاوت اهداف (Goals)، اهداف (Goals)، مسیرهای چند کاناله (Multi-Channel Funnels) و اختصاص (Attribution) است.

آموزش گوگل آنالیتیکس برای آنالیز سئو سایت

در این مطلب به بررسی نکات ابتدایی استفاده از گوگل آنالیز و بخش ‌های مختلف آن پرداختیم. در مطالب بعدی به شما یاد خواهیم داد که چطور اهدافی برای خود تعیین کنید و آنها را اندازه بگیرید، درآمد خود را توسط گوگل آنالیز حساب کنید و صفحات شخصی ‌سازی شده برای خودتان ایجاد نمایید. امیدوارم که این مطلب بتواند کمکی هر چند کوچک در راستای استفاده بهینه از گوگل آنالیتیکس به شما بکند. خوشحال می‌شویم اگر سوالات و نظرات خود در زمینه تحلیل دیجیتال، آموزش سئو و ... را با ما در میان بگذارید.

خرید انواع گوشی اپل - خرید انواع موبایل اپل

برای خرید انواع گوشی های هوشمند و برند گوشی اپل بهتر است که ابتدا با موارد مختلف و مرتبط با خرید گوشی اپل کاملا آشنا شوید. از آن جایی که موبایل یکی از محبوب ترین گجت یا دستگاه های قابل حمل در کل دنیا محسوب می شود خیلی از برند ها مانند اپل، سامسونگ، هوآوی، شیائومی، نوکیا، سونی، ال جی و... دست به تولید و عرضه گوشی هوشمند زدند.

خرید انواع گوشی اپل

بررسی شرکت اپل:

شرکت اپل یک شرکت فناوری چند ملیتی آمریکایی است که در زمینه طراحی و ساخت لوازم الکترونیکی مصرفی، نرم‌افزار کامپیوتر و ارائه‌دهنده خدمات آنلاین فعالیت می‌کند. این شرکت ابتدا با نام شرکت کامپیوتری اپل (Apple Computer Inc) در شهر کوپرتینو در ایالت کالیفورنیا، واقع در سیلیکون ولی کشور آمریکا تاسیس شد. این شرکت در دهه هفتاد میلادی با معرفی ریز رایانه های اپل I، اپل II، اپل III و پس از آن مکینتاش به بازار به آغاز و گسترش نوعی رایانه شخصی کمک فراوانی نمود.

کمپانی اپل در سال ۱۹۷۱ با دوستی استیو وزنیاک ۲۱ ساله مهندس کامپیوتر و استیو جابز ۱۶ ساله متولد شد به طوری‌که با گذشت شش سال از آشنایی این دو نفر در سال ۱۹۷۷ این کمپانی با معرفی کامپیوتر شخصی اپل I که در گاراژ خانه جابز به صورت دستی ساخته شده بود رسما  با نام تجاری Apple Computer Inc به بازار تکنولوژی وارد شد.

در اوایل دهه ۹۰ اپل به این نتیجه رسید که برای باقی‌ماندن در دنیای کامپیوتر باید مکینتاش را بازنویسی کند. احتیاجات کاربران و برنامه‌ های کامپیوتری با سخت ‌افزار و سیستم‌ عامل‌ های فعلی قابل پاسخگویی نبودند. در سال ۱۹۹۴ اپل طرفداران خود را با اتحاد با رقیب قدیمی خود یعنی آی ‌بی ‌ام و موتورولا غافلگیر کرد.

نماد اصلی اپل توسط استیو جابز و رون وین طراحی شده بود که پدر آیزاک (اسحاق) نیوتن را نشان می‌داد در حالی که زیر یک درخت سیب نشسته ‌است. هر چند این طرح خیلی زود با طرح مشهور سیب رنگین کمان که یک گاز از کنار آن گرفته شده تعویض شد. این یکی از طرح‌ هایی بود که راب جانوف در سال ۱۹۷۷ میلادی طراحی کرده بود.

خرید انواع موبایل اپل

در سال ۱۹۹۸ نماد اپل تک رنگ شد بدون اینکه رنگ خاصی برای آن به کار رود، برای مثال سیب بر روی Power Mac G۵ و آی‌ مک اپل خاکستری است، در Mac OS X به صورت پیش ‌فرض آبی است. در صفحه بوت OS X ۱۰٫۳ و OS X ۱۰٫۴ رنگ کرمی دارد و بر روی iBook و Power Book G۴ و مک‌ بوک پرو سفید است.

نماد اپل یکی از شناخته شده ‌ترین نمادها در جهان است و به‌ طور بر جسته در تمامی محصولات اپل و فروشگاه ‌ها دیده می‌شود. کامپیوتر اپل سازنده عمده کامپیوتر های شخصی واقع در ایالت کالیفرنیای آمریکا که کامپیوتر های غیر سازگار با آی‌ بی‌ ام تولید می‌کند.

خرید گوشی:

در دنیای پر زرق و برق و وسیع گوشی‌ های هوشمند یک راهنمای خرید گوشی می‌تواند در فرآیند انتخاب گوشی راهگشا باشد. امروزه خرید گوشی ‌های هوشمند با توجه به کارایی و قابلیت‌های فراوانی که در اختیار کاربران قرار می‌دهند، تبدیل به یک دستیار همه کاره برای اکثر افراد شده ‌اند که کاربران می‌توانند به وسیله آن طیف وسیعی از فعالیت ‌های روزانه خود را از راه دور و بدون رفت و آمد به محل ‌های دیگر انجام دهند و از زمان خود بهترین استفاده ممکن را ببرند. همچنین از طریق پیام ‌رسان ‌ها و شبکه ‌های اجتماعی مختلف با دوستان و آشنایان خود ارتباط برقرار کرده و لحظات تلخ و شیرین زندگی خود را با آنان به اشتراک می‌گذارند. اما در میان این تنوع گسترده از گوشی‌های هوشمند، انتخاب خرید گوشی موبایل مناسب پیچیده خواهد بود به همین جهت در این راهنما قصد داریم نکات مهمی را در خصوص انتخاب گوشی مناسب مطرح کنیم.

برترین برند های گوشی موبایل کدام اند؟

همانطور که میدانید در حال حاضر گوشی‌ های موبایل تبدیل به ابزارهایی بسیار فراتر از یک وسیله‌ ارتباطی شده‌ اند. یک گوشی هوشمند در واقع کامپیوتری جیبی است با توانایی و کاربردهای فراوان که روز به روز هم به این توانایی‌ هایش افزوده می‌ شود. شما با داشتن یک گوشی هوشمند، یک کامپیوتر کوچک، یک دوربین عکاسی و فیلمبرداری و یک ابزار ارتباطی پیشرفته را یکجا در اختیار دارید. بنابراین برای اینکه بتوانیم بهترین گوشی هوشمند را انتخاب کنیم، باید ابتدا ویژگی‌های اصلی ان ها را دانسته و بنابر نیاز خود انتخاب کنیم.

عوامل مختلفی در تصمیم گیری ما برای خرید گوشی موبایل دخیل هستند، از شکل و شمایل و طراحی گوشی گرفته تا دوربین و شواهد ظاهری و باطنی آن؛ طبیعی است که در صورتی که ندانیم در هنگام خرید، به چه نکاتی باید توجه کنیم، تصمیم گیری برایمان دشوار باشد. شما ابتدا باید مشخص کنید که چه انتظاراتی از گوشی هوشمندی که میخواهید بگیرید دارید و برای چه کارهایی بیشتر استفاده میکنید، چراکه اگر نیازهایتان را مشخص کرده باشید انتخاب و خرید برای شما راحت تر است. و ما هم در این مطلب شما را راهنمایی خواهیم کرد.

خرید انواع موبایل اپل

خرید گوشی اپل:

کمپانی بزرگ اپل یکی از اولین تولید کنندگان گوشی هوشمند در تمام دنیا به حساب می آید. این برند قدرتمند با عرضه سییتم iOS وارد بازار شد و تجربه بالایی در این زمینه کسب کرد که نتیجه این تجربه گوشی های موجود و قدرتمند اپل در بازار جهانی گوشی ها است.

فارغ از اینکه دوستدار یا متنفر از اپل باشید، این حقیقت قابل کتمان نیست که اپل یکی از قدرتمند ترین برند های جهان محسوب می ‌شود و هر چند بخش اعظمی از موفقیت فعلی آن به گوشی ‌های هوشمند این شرکت بر می‌گردد، ولی این شرکت پیش از عرضه اولین آیفون در سال ۲۰۰۷ هم برند محبوبی به حساب می ‌آمد.

به ‌عنوان مثال می‌توانیم به آیپاد ها اشاره کنیم که انقلابی را در زمینه‌ MP3 پلیرها آغاز کردند. در همین زمینه نباید کامپیوتر های دسکتاپ اپل را از قلم بیندازیم که از اتاق‌ خواب کودکان تا دانشگاه‌ ها یافت می‌شود و مک ‌بوک ‌ها هم در مکان ‌های مختلفی از جلسات تجاری شرکت ‌ها گرفته تا سخنرانی اساتید دانشگاه حضور گسترده ‌ای دارند.

چرا باید گوشی موبایل اپل بخریم؟

بدون تردید می‌دانید که آیفون ‌های اپل از پر طرفدار ترین و پر فروش ‌ترین گوشی ‌های هوشمند کنونی موجود در بازار هستند. آیفون ‌های اپل قیمت بسیار بالایی دارند و این موضوع از دید بسیاری یک نقطه ضعف محسوس برای این محصولات به شمار می‌رود. شما هیچ ‌گاه نمی‌توانید به دنبال خرید آیفونی با قیمت مقرون به صرفه باشید و برای خرید آیفون ‌های اپل ملزم به پرداخت هزینه‌ گزافی خواهید بود.

یکی از عواملی که می‌ تواند هر کاربری را نسبت به خرید آیفون‌ های اپل قانع کند مربوط به کیفیت ساخت این محصولات است. کیفیت ساخت آیفون‌ های اپل فوق ‌العاده بوده و اپل برای طراحی این محصولات به واقع زمان زیادی را صرف می‌کند.

تنوع محصولات اپل به اندازه سایر کمپانی‌ های تولید کننده محصولات اندرویدی نیست و این موضوع خود می‌تواند نقطه قوتی در طراحی و ساخت گوشی های آیفون اپل به شمار آید. بدون تردید شرکتی که در طول سال محصولات کمتری را روانه بازار کند، می‌تواند زمان بیشتری را صرف افزایش کیفیت ساخت محصولاتش نماید.

خرید انواع گوشی اپل

از کجا گوشی موبایل اپل بخریم؟

این سوالی است که اکثر افراد از دوستان خود می پرسند. خرید کالای اصلی و دست اول همواره از مهمترین دغدغه خریداران بوده و خواهد بود. عدم حضور نمایندگان معتبر و قابل اعتماد برای محصولات کمپانی اپل در ایران، مشکلات فراوانی را برای خریداران ایجاد می‌کند. بهترین راه خرید این نوع مدل از نمایندگی های اپل در بازار اصلی کامپیوتر هر شهر است. اگر به یک نمایندگی اپل معتبر در شهر خود دسترسی ندارید، می توانید از سایت های اینترنتی خرید کنید. در اکثر سایت های معتبر اینترنتی، تمامی مدل های گوشی اپل با قیمت و اطلاعات آن نوشته شده است و شما می توانید با بررسی آن ها و بسته به بودجه خود یک مدل را انتخاب و خریداری کنید. پیشنهاد ما به شما فروشگاه اینترنتی دیجی لند است. دیجی لند با بررسی انواع گوشی های اپل و دیگر برند ها به شما برای خرید کمک می کند.

قیمت خرید انواع گوشی اپل:

اپل شرکت چند ملیتی آمریکایی است که در زمینه های مختلفی از جمله گوشی، ساعت هوشمند، آیپد و...  فعالیت می کند. گوشی های اپل (آیفون) از جمله محصولاتی هستند که طرفداران و کاربران بسیاری را جذب خود نموده اند و تنوع گوشی های آیفون شاید باعث سردرگمی کاربران برای انتخاب گوشی گردد.

بنابراین دیجی لند سعی نموده است با گردآوری نقد و بررسی گوشی ها و ارائه پایین ترین قیمت، روند خرید گوشی های آیفون را برای کاربران آسان تر نماید. کاربران میتوانند با مراجعه به صفحات، تصاویر گوشی های آیفون، آخرین قیمت، موجودی و یا ناموجود بودن محصولات، مقایسه، نمودار قیمت و مشخصات مربوط به گوشی های آیفون را مشاهده نمایند.

گوشی های موبایل اپل یکی از گرانترین نوع مدل ها در جهان است؛ اما باید بدانید که خیلی بیشتر از پول پرداختی می توانید از مدل های مختلف اپل کار بکشید. عمر بالایی که این نوع گوشی ها دارند، باعث شده که بسیاری از افراد هر طور شده، مدل های مختلف را خریداری کنند. برای همین اگر بودجه کافی برای خرید دارید یا می توانید تهیه کنید، پیشنهاد ما به شما این است که حتما یک مدل از اپل را خریداری کنید.

برخی از گوشی های آیفون اپل که شامل آیفون 11 پرو مکس، آیفون X، آیفون XS مکس، آیفون 11 پرو، آیفون XR، آیفون SE 2 و... می شوند در عکس زیر با قیمت و تاریخ معرفی آمده اند. شما عزیزان برای خرید می توانید به صفحه خرید گوشی ها در سایت دیجی لند رفته و آنجا مشخصات انواع گوشی های آیفون را مشاهده کنید و در صورت نیاز به صورت آنلاین سفارش خود را ثبت کنید. و یا می توانید برای خرید و کسب مشاوره رایگان درباره گوشی های دیگر و اپل، با مشاورین ما با شماره های 02155312403 و 09129619877 در ارتباط باشید.

فیمت خرید گوشی های آیفون اپل

قبل از خرید گوشی اپل چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

گوشی های هوشمند این روزها با پیشرفت چشمگیری که در سطح جهان داشته اند، یکی از پر طرفدار ترین صنایع می باشند که در هر رنج قیمتی که می خواهید می توانید تهیه و خریداری کنید. با این حال اسمارت فون ها بیشتر از گوشی همانند مغز دوم ما انسان ها می باشند که تمام شماره ها و اطلاعات مورد نظرمان در آنها ذخیره هستند.

اما به دلیل افزایش قیمت ها در بازار امروز کشور، شاید توانایی خرید گوشی نو برای هر یک از علاقمندان به اسمارت فون ها ممکن نباشد و به همین دلیل اغلب تصمیم به خرید گوشی های دست دوم می کنیم تا بتوانیم با قیمت کمتری گوشی مورد نظر خود را خریداری کنیم یا بنابر دلایل شخصی ممکن است گوشی هوشمند خود را بفروشید و اقدام به خرید گوشی هوشمند دیگری نمایید.

برای خرید گوشی های اپل اصل و اطمینان از اینکه این گوشی دست دوم نیست باید چند چیز مشترک در همه گوشی های اپل را چک کنید. برای مثال شما باید برخی از نکاتی که در ادامه ذکر شده است را بررسی کنید.

  • آنلاک فکتوری (Factory Unlocked).
  • آنلاک به وسیله اپراتور (Operator Unlocked).
  • گارانتی.
  • اپل آی‌دی (Apple ID).
  • شماره کارت مداری بین‌المللی یا ICC ID.
  • پارت نامبر (Part Number).
  • به امضای اپل دقت کنید.
  • حتما به مشخصات مندرج در برچسب پشت جعبه گوشی دقت کنید.
  • بررسی اکتیو شدن آیفون.
  • سیم کارت ایران را داخل دستگاه قرار دهید.
  • به امضای اپل روی لوازم جانبی دقت کنید.