سایبرگایز

گروه نرم افزاری سایبرگایز

سایبرگایز

گروه نرم افزاری سایبرگایز

بهینه سازی سئو سایت

سئو برگرفته از عبارت Search Engine Optimization است که کلمات معادلی چون SEO یا بهینه سازی موتور جستجو دارد که همگی آنها به یک معنی می باشند و می توان آن را بصورت زیر تعریف نمود که سئو (بهینه‌سازی موتور جستجو) به معنای فریب و یا دستکاری موتور‌های جستجو با روش‌های غیر اخلاقی نیست. آن‌ها برای کمک کردن به بهبود رویت و ارتباط وب سایت‌ها در نتایج جستجوی طبیعی با هدف رسیدن به رتبه‌ بندی بالا، ایجاد شده‌ اند. سئو را می توان مجموعه ای از روش ها برای تغییر استراتژیک وب سایت‌ها دانست. این فرآیند به بیان مهمترین عوامل مرتبط صفحه و افزایش اهمیت آن در صفحه نتایج جستجو، می پردازد.

سئو فرآیند ساده ای نیست که به راحتی پیاده‌ سازی شود زیرا نیازمند دانش زیاد، علم پیش زمینه ای و صبر است. موتور‌های جستجو با تغییر مداوم الگوریتم‌ های رتبه‌ بندی خود غیر قابل پیش‌ بینی هستند؛ بنابراین وظیفه مهندسین سئو بروز نگه داشتن اطلاعات خود در این زمینه است. سئو سایت یا بهینه سازی سایت یکی از فعالیت هایی است که توسط سئوکار انجام می شود. الگوریتم رتبه‌ بندی گوگل دارای بیش از 200 معیار جهت رتبه‌ بندی یک سایت است. از این رو مهندسین سئو می‌ بایست مهمترین این معیار‌ها را جهت پیاده سازی موفق سئو بدانند.

بهینه سازی سئو سایت

سئو چیست ؟

سئو سایت که واژه فارسی عبارت Search Engine Optimization است و به صورت مخفف به آن SEO می گویند، به معنی انجام تمام فرآیند هایی است که باعث می شود سایت شما نتایج بهتری را در گوگل و سایر موتورهای جستجو کسب کند. عواملی که در بهبود وضعیت سایت شما تاثیر می گذارند را به دو دسته می توان تقسیم کرد :

عوامل داخلی و عوامل خارجی. سئو سایت بیشتر بر روی عوامل داخلی تکیه دارد و با بهبود ساختار وب سایت و همچنین قالب آن سعی می کند وضعیت سایت شما در گوگل را بهبود ببخشد. به این نکته توجه داشته باشید که عوامل مهم سئو عبارتند از نحوه طراحی سایت (شامل کد نویسی، سرعت لود شدن، ساختار صفحات، نحوه طراحی قالب، نحوه قرار گرفتن محتوا در صفحه و...) و محتوای سایت. بنابراین هیچ متخصص سئوی سایتی نمی تواند به تنهایی باعث بهبود وضعیت سایت شما شود و شما علاوه بر اینکه باید یک سایت مناسب و بهینه سازی شده برای گوگل داشته باشید نیاز دارید که محتوای مناسب نیز در سایت خود تولید کنید (مطابق با استانداردهای گوگل). به طور خلاصه SEO یعنی از بین بردن مشکلات کدنویسی و قالب سایت شما و تعریف پارامترهای مناسب در آن برای بهبود وضعیت رتبه سایت شما در گوگل و بدست آوردن کلمات کلیدی مناسب در زمینه کاری شما (کلمات کلیدی که مخاطب شما آنها را جستجو می کند)، تولید محتوای مناسب و بهبود تجربه کاربری بر روی سایت شما که نهایتا منجر به امتیاز بیشتر صفحات سایت در گوگل می شود. بنابراین سئو سایت، فرآیندی است که به تمام اتفاقات روی سایت مرتبط است و باعث می شود سایت شما نتیجه بهتری در گوگل کسب کند، این موضوع تاثیر مستقیمی بر روی افزایش بازدید و درآمد سایت شما خواهد داشت.

بهترین تعریف برای سئو سایت چیست ؟

سئو SEO (بخوانید : اِس ای اُو) یک علم مدرن با زیرشاخه های فراوان برای بهینه سازی سایت برای کسب نتایج مناسب از موتورهای جستجو است. به عنوان مرجع می توانیم نگاهی به تعریف ارائه شده توسط سایت معتبر searchenginejournal بیاندازیم : 

The process of optimizing a website – as well as all the content on that website – so it will appear in prominent positions in the organic results of search engines. SEO requires an understanding of how search engines work, what people search for (keywords and keyphrases), and why people search (intent). Successful SEO makes a site appealing to users and search engines. It is a combination of technical (on-page SEO) and marketing (off-page SEO)

به پروسه سئو سایت، به صورتی که بتواند در نتایج ارگانیک موتورهای جستجو (از جمله گوگل) رتبه پیدا کند، سئو گفته می شود. سایتی که سئو موفقی داشته باشد هم برای کاربر و هم برای موتور جستجو محبوبیت دارد. سئو مجموعه ای از عوامل تکنیکی که در داخل و ساختار سایت انجام می شود (on-page SEO) و بخش های لینک سازی و بازاریابی سایت در اینترنت و شبکه های اجتماعی (off-page SEO ) است.

مزایای سئو چیست ؟

بیش از 80% بازدید اینترنت از طریق موتورهای جستجو تقسیم می شود، همین موضوع کافیست تا توجه تمام مدیران سایت در دنیا را برای کسب درصدی از این بازدید به خود جلب کند. اما مهمترین مزیت سئو هدایت بازدید کننده هدفمند به سایت است. در واقع با استفاده از تکنیک های سئو شما می توانید افرادی را که به دنبال خرید محصولات سایت شما هستند به سمت سایت خود هدایت کنید و درصد قابل توجهی از این افراد را به مشتری تبدیل کنید و از سایت خود کسب درآمد داشته باشید. در واقع هیچ روش بازاریابی اینترنتی دیگری تا این اندازه بازگشت سرمایه گذاری ندارد. نکته قابل توجه در سئو اینجاست که شما بدون پرداخت هزینه های بالا می توانید چنین کاری را انجام دهید و سرمایه گذاری که در زمینه سئو سایت خود انجام می دهید، بازگشت سرمایه قابل توجهی نسبت به سایر روش های بازاریابی اینترنتی و سنتی خواهد داشت، بنابراین اگر به دنبال توسعه کسب و کار خود هستید، اولین کاری که باید انجام دهید، سرمایه گذاری در زمینه سئو وب سایت خود است. هنری فورد در مورد اهمیت تبلیغات می گوید : توقف تبلیغات برای صرفه جویی در هزینه ها مانند متوقف کردن ساعت برای صرفه جویی در وقت است.

اهمیت سئو و بهینه سازی سایت، چرا سئو مهم است ؟

شاید شما هم مانند هزاران کسب و کار تنها به دلیل مزایای دیجیتالی به سراغ بهینه سازی سایت رفته اید که بی‌راه هم نرفته‌ اید زیرا بی‌ تردید، سئو قابلیت جستجو پذیری و در دسترس بودن سایت شما را بهبود می‌ بخشد اما سئو خواص دیگری هم دارد. برخی صاحبان کسب و کارها به غلط تصور می‌ کنند سئو حرفه ای، ویژه صنایع بزرگ است؛ اما حقیقت آن است که سئو به سایز شرکت ارتباطی ندارد، بلکه به شدت تحت تاثیر انگیزه های پیشرفت، استراتژی و بازاریابی اصولی شماست.

  • جستجوی ارگانیک، اصلی ترین منبع ترافیک سایت شماست.
  •  سئو موجب ایجاد اطمینان و credinility می‌ شود.
  •  سئو خوب به معنی تجربه کاربری بهتر است.
  •  سئوی Local به معنی افزایش مشارکت، ترافیک و نرخ تبدیل است.
  • سئو در چرخه خرید تاثیر دارد.
  • روش های سئو همیشه بروز می‌ شود.
  • داشتن درک صحیح از سئو، به معنی درک صحیح محیط وب است.
  •  سئو نسبتا ارزان است.
  • سئو یک استراتژی بلند مدت است.
  •  سئو قابل‌ اندازه‌ گیری است.
  • سئو فرصت‌ های جدید ایجاد می‌ کند.
  • اگر در صفحه اول نتایج جستجو گوگل نیستید، باخته اید.

یکی از عواملی که در زمان به نتیجه رسیدن پروژه ها تاثیر مستقیم دارد به نوع فعالیت و روش کاری بر می گردد. سئو سایت از سه طریق انجام می شود :

سئو کلاه سیاه (black hat SEO) :

سئو کلاه سیاه یکی از انواع سئو است که با استفاده از تکنیک ها و روش های غیر اصولی و غیر قانونی موجب بهبود رتبه سایت در کوتاه مدت می شود. سئو کلاه سیاه برای رسیدن به رتبه های بالاتر، قوانین گوگل و سایر موتورهای جستجو را زیر پا می گذارد و به نوعی موتور جستجو را فریب می دهد. این روش معمولا توسط افراد بی تجربه و سئو کارهای تازه کار استفاده می شود. در این روش نتایج خوب به سرعت کسب می شود اما هیچ تضمینی برای آن وجود ندارد و ممکن است هر لحظه گوگل متوجه تقلب شده و سایت را جریمه کند.

سئو کلاه سفید (white hat SEO) : 

سئو کلاه سفید یکی از انواع سئو سایت است که با استفاده از تکنیک های مجاز و مطابق با استانداردهای گوگل، منجر به بهبود رتبه سایت در نتایج جستجو خواهد شد. نتیجه گرفتن در سئو سفید زمان بر است اما مهم این است که نتایج به دست آمده از طریق سئو کلاه سفید، پایدار و ماندگار است. متخصصین بخش سئو سایبرگایز بصورت کامل از روشهای کلاه سفید استفاده می کنند زیرا به دنبال کسب نتایج خوب و ماندگار برای مشتریان هستیم. نتایجی که به سئو کلاه سیاه بدست می آید دیر یا زود توسط گوگل شناسایی شده و سایت متخلف به شدت جریمه خواهد شد.

 سئو کلاه خاکستری (Gray Hat SEO) :

سئو کلاه خاکستری روشی میان دو روش سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید است. تکنیک های سئو خاکستری در راستای سئو کلاه سیاه هستند با این تفاوت که برای موتورهای جستجو قابل تشخیص نیستند. این تکنیک ها تاثیر خوبی در رتبه سایت خواهند داشت و بدون جریمه شدن سایت توسط گوگل و سایر موتورهای جستجو، رتبه آن افزایش خواهد یافت. هدف از به کارگیری روش سئو خاکستری، رسیدن به نتایج بالای موتور های جستجو در مدت زمان کوتاه است. اگر اصول سئو خاکستری به درستی رعایت شود، در کوتاه مدت و با صرفه جویی در هزینه، سایت می تواند به رتبه های بالا در نتایج جستجو دست یابد.

هدف سئو چیست ؟

هدف سئو کمک به وب سایت‌ها در بدست آوردن محل بالا در نتایج جستجوی طبیعی و افزایش ارتباط بین صفحات و کلمات کلیدی وارد شده توسط کاربران است. نمایش دادن بیشترین صفحات مرتبط با پرس و‌ جوی جستجوی وارد شده دارای مزایای زیادی هم برای کاربر و هم برای موتور جستجو است که در آن کاربر بیشترین نتایج مرتبط جستجو شده را پیدا می‌ کند و موتور جستجو قابل اعتماد می‌شود چرا که الگوریتم آن بیشترین صفحات مرتبط را نشان می‌ دهد.

بهینه سازی سئو

بطور کلی اهداف سئو را می توان بصورت زیر خلاصه نمود :

  1. در بازدید وب سایت تاثیر بسزایی دارد. (اگر قصد طراحی وب سایت به صورت حرفه ای را دارید یا به دنبال آموزش طراحی سایت هستید کافیست بر روی لینک طراحی سایت کلیک و یا با شماره های ذکر شده تماس بگیرید.)
  2. باعث ایجاد برند می شود.
  3. باعث افزایش ترافیک سایت خواهد شد.
  4. باعث شده وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو از رتبه بهتری برخوردار شد.
  5. باعث افزایش فروش محصولات خواهد شد.
  6. بهترین ابزار برای تبلیغات است.

سئو درون صفحه چیست ؟ (On Page SEO)

سئو درون صفحه به کنترل مستقیم کدها و یا محتویات وب سایت شما اعم از متن، تصویر، پیوند و ... مرتبط می‌شود؛ به طور کلی هر چیزی که در سایت خود بارگذاری می‌ کنید مربوط به SEO On Page می‌ شود. این روش پایه تمام تلاش‌ های بهینه سازی است زیرا جایی است که شما بیشترین کنترل را روی آن دارید. هر گونه تغییری را که شما در محتویات سایت خود ایجاد می‌نمایید در نتایج جستجو تاثیر گذار خواهد بود بنابراین خیلی مهم است که روش SEO On Page بدرستی قبل از روش SEO Off Page انجام شود.

سئو بیرون صفحه چیست ؟ (Off Page SEO)

بر خلاف روش SEO On Page که توسعه وب سایت با کنترل مستقیم بالایی انجام میشد، روش بهینه سازی بیرون صفحه شامل تمام ارتقاهایی است که در خارج از وب سایت شما انجام می شود. این شامل تمام چیز هایی است که میتواند در بدست آوردن رتبه بندی بالای سایت شما کمک کند. SEO Off Page در درجه اول در بدست آوردن پیوند دهندگان (پیوند هایی که از سایت‌ های دیگر به سایت شما اشاره می کنند) متمرکز می شود سپس با استفاده از روش هایی که در خارج از وب سایت انجام می‌ شود به بهینه سازی موتور جستجو می پردازد. SEO Off Page یک فرآیند نامحدود است که توسط مهندسین سئو در جهت بدست آوردن پیوند دهندگان، اداره می‌ شود.

استراتژی های بهینه سازی برای توسعه وب سایت را بصورت زیر معرفی می نماید :

  • بهبود ساختار سایت
  • استراتژی کلمات کلیدی
  • استراتژی URL
  • بهینه سازی کد
  • پردازش کردن متن
  • بهینه سازی لینک های ورودی
  • استراتژی نام دامنه و هاست

مهمترین معیارها برای بهینه سازی موتور جستجو از نظر محققین عبارتند از :

  • اضافه کردن Allow یا DisAllow به نقشه سایت
  • اضافه کردن URL به نقشه سایت
  • اضافه کردن نقشه سایت به robots.txt
  • استفاده از ابزارهای آنالیز جهت crawl

معرفی متا تگ هایی (Meta Tag) که برای گوگل قابل درک است!

متا تگ ها (meta tags) ابزار بسیار مناسبی برای شما هستند تا به کمک آنها صفحات سایت خود را به موتورهای جست جو معرفی کنید. گوگل در بخشی از راهنمای خود به معرفی Meta tag های قابل درک برای خود پرداخته و کاربرد هریک از آنها را توضیح داده است. هر یک از این تگ ها میتوانند کاربرد متفاوتی داشته باشند، برخی برای معرفی بهتر صفحه به گوگل و برخی دیگر برای حذف دسترسی آن به محتوای صفحه استفاده میشوند. تگ های متا عموما در بخش head صفحات HTML قرار میگیرند و نمایی مانند تصویر زیر دارند.

شما می توانید برای مطالعه بیشتر در رابطه با تاثیر متا تگ ها بر روی گوگل و سئو سایت بر روی لینک متا تگ های سئو کلیک کنید. و همچنین لازم است بدانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با طراحی سایت و یا بهینه سازی سئو سایت بر روی لینک کلیک کنید و یا با شماره های 09022002123 و 02188456784 تماس حاصل کنید.

مهمترین Meta Tag های قابل فهم برای گوگل 

با توجه به این که تگ های متا در head قرار میگیرند تاثیری بر نمایش محتوای صفحه و دسترسی کاربر به آن ندارند ولی ربات های گوگل زمانی که برای بررسی صفحه شما اقدام میکنند پیش از هرچیز به این بخش و محتوای موجود در آن توجه میکنند. در این مقاله مهمترین تگ هایی که در صفحات وب استفاده میشوند را به شما معرفی کرده و تاثیر هرکدام بر سئو سایت و رفتار ربات گوگل در آن را با هم بررسی میکنیم. برای سپردن سئو سایت خود به ما کافیست به صفحه خدمات سئو ما یعنی سایبرگایز مراجعه کنید.

تگ Meta Description :

به کمک تگ توضیحات (description) می توان توضیحات کوتاهی در مورد محتویات صفحه نوشت. گوگل از متن قرار گرفته در این تگ برای نمایش اطلاعات سایت در نتایج جست و جو استفاده می کند. یکی از فاکتورهای تاثیرگذار بر تعیین کلمه کلیدی صفحه و رتبه شما در نتایج جستجو همین متن توضیحات متا است. توضیحات متا برای هر صفحه باید به صورت کاملا اختصاصی و متناسب با محتوای موجود در صفحه نوشته شود. اگر متن قرار گرفته در این تگ از نظر موضوعی با محتوای صفحه متفاوت باشد گوگل آن را نادیده گرفته و خودش با استفاده از الگوریتم Rank Brain متن مناسبی به کاربر نمایش میدهد. در حال حاضر میتوان تا 320 کاراکتر برای توضیحات متا درج کرد. اگر متن شما بیش از این مقدار باشد به صورت خودکار توسط گوگل بریده خواهد شد.

تگ Meta Description

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تگ توضیحات متا و تاثیر آن بر سئو صفحه پیشنهاد میکنیم بر روی لینک 5 نکته مهم در مورد متا تگ های سئو کلیک کرده و آن را مطالعه کنید.

تگ Title (همان عنوان صفحه) :

Title اصالتا یک متا تگ نیست، اما معمولا همراه با تگ بالایی (توضیحات) استفاده می شود. لینک آبی رنگی که در نتایج جستجو نمایش داده می شود و همچنین نوشته ای که در نوار مرورگر برای هر صفحه می بینیم، همان عنوان صفحه است. یکی از نکات بسیار مهم برای عنوان صفحه اختصاصی بودن آن است. هیچ دو صفحه ای از سایت شما نباید عنوان مشابه داشته باشند. تگ Title اولین جایی است که ربات گوگل برای شناسایی موضوع صفحه به آن توجه میکند، همچنین کاربران هنگام جستجو در گوگل این عبارت را برای هر نتیجه به صورت یک متن آبی رنگ لینک شده مشاهده میکنند. همین دو دلیل برای آنکه بدانیم تگ Title تاثیر زیادی بر سئو صفحه دارد کفایت میکند. 

تگ Title (همان عنوان صفحه)

تگ Meta Robots :

این تگ ها می توانند بر crawl و Index ربات های خزنده موتور جستجو را کنترل کنند. تگ robots تمام موتورهای جست و جو را تحت تأثیر قرار می دهد اما تگ googlebot مختص گوگل است. متغیرهای این دو تگ به طور پیش فرض index, follow هستند و نیازی به تغییر توسط کاربر ندارند. به عبارت دیگر تا زمانیکه قصد محدود کردن محتویات صفحه برای گوگل را نداشته باشیم لزومی به استفاده از این تگ در head سایت وجود ندارد. متغیرهایی که می توان از آنها تگ Robots استفاده کرد عبارت اند از :

noindex : این مقدار موجب میشود صفحه شما توسط گوگل ایندکس نشده و در نتایج گوگل نمایش داده نشود.

nofollow : از دنبال کردن لینک ها توسط ربات گوگل جلوگیری می کند. یا به عبارت دیگر همه لینک های موجود در صفحه از نظر ربات نوفالو میشوند.

nosnippet : این تگ توضیحات متنی برای ویدئو، صفحه یا تصویر را حذف میکند و همچنین اطلاعات جانبی مانند تاریخ و امتیازدهی را نمایش نمیدهد.

noarchive : گوگل به صورت پیش فرض یک نسخه کش از همه صفحات تهیه و ذخیره میکند. این تگ موجب میشود دسترسی به این صفحه از طریق نتایج جستجو ممکن نباشد.

unavailable_after date : با استفاده از این تگ میتوانید تاریخ مشخصی برای حذف صفحه از ایندکس گوگل تعیین کنید. این تگ میتواند برای سایت های آگهی و یا سایت هایی که محتوای آنها بعد از مدتی بی ارزش میشوند مناسب باشد.

noimageindex : استفاده از این تگ به شما اجازه می دهد تا از نمایش لینک وب سایت خود پس از نمایش عکس در نتایج جست و جو جلوگیری کنید.

none : یعنی همان noindex و nofollow.

همچنین می توانید این اطلاعات را بجای استفاده از Robots به کمک تگ X-Robots Tag در هدر صفحه خود وارد کنید. این کار برای محدود کردن index صفحاتی که فرمت آنها HTML نیست (مثل فایل های گرافیکی و دیگر فایل ها) بسیار کاربردی است.

تگ Meta Robots

تگ no sitelinks search box :

برای سایت هایی که صفحات بسیار زیاد و البته مخاطبین بی شماری دارند بخشی در نتایج جستجو اضافه میشود که به شما اجازه جستجوی مستقیم در آن سایت را میدهد. با استفاده از این تگ شما به گوگل دستور میدهید که این باکس را برای سایت شما نمایش ندهد. البته اگر چنین قابلیتی به سایت شما اضافه شده باشد باید خوشحال باشید ولی به هر حال امکان غیرفعال کردن آن را نیز خواهید داشت. 

تگ no translate :

یکی از گزینه هایی که در نتایج جستجوی گوگل به کاربر نمایش داده میشود عبارت Translate this page است که به کاربر اجازه میدهد نسخه ترجمه شده همان صفحه را مشاهده کند. شاید بنظر غیرکاربردی برسد ولی شما میتوانید این بخش را نیز برای صفحه یا سایت خود غیرفعال کنید.

 تگ google site verification :

این تگ در قسمت head صفحه استفاده شده و برای تایید هویت شما به عنوان صاحب سایت به گوگل استفاده میشود، با استفاده از این تگ شما میتوانید به پنل گوگل وبمستر سایت دسترسی داشته باشید. توجه کنید که متغیرهای name و content باید دقیقاً وارد شوند (با رعایت حروف کوچک و بزرگ).

تگ Charset :

این تگ نوع محتوا و کارکترهایی که قرار است در صفحه استفاده شوند را مشخص می کند. پیشنهاد می شود تا آنجا که می توانید از Unicode یا UTF-8 استفاده کنید.

متا تگ های مهم در بهینه سازی سئو سایت

تگ refresh :

از این تگ برای redirect کردن کاربر به صفحه دیگر بعد از مدت زمان مشخصی استفاده می شود. همه مرورگرها از این تگ پشتیبانی نمی کنند. کنسرسیوم جهانی وب استفاده از این تگ را پیشنهاد نمی کند. توصیه می شود به جای آن از یک ریدایرکت 301 سمت سرور استفاده کنید. عدد اول در این تگ مدت زمانی است که ارجاع به صفحه جدید را به تاخیر می اندازد. بعنوان مثال در تصویر زیر کاربر بعد از 5 ثانیه به صفحه دیگری ارجاه داده میشود. اگر بخش URL خالی باشد همان صفحه ای که کاربر در آن قرار دارد مجدد لود خواهد شد.

برخی از سایت های از این تگ برای رفرش مجدد صفحه و افزایش تعداد صفحات بازدید شده توسط کاربر استفاده میکنند. این کار هم برای کاربران آزاردهنده است و هم از طرف گوگل بعنوان اسپم شناخته میشود.

نکات دیگری که باید به آنها توجه کرد :

  • گوگل در همه حالت ها می تواند تگ های HTML و XHTML را بخواند. بنابراین فرقی نمی کند که از چه کدی در صفحه استفاده شده است.
  • به غیر از تگ verify، بزرگ یا کوچک بودن حروف در متا تگ مهم نیست.

لازم به ذکر است که تگ های دیگری نیز میتوان به این لیست اضافه نمود که برای موتورهای جستجو و گوگل قابل درک هستند. در این بخش سعی کردیم مهمترین تگ ها را به شما معرفی کنیم.

اگر اطلاعات موجود در این مقاله برای شما مبهم بوده یا در مورد بخش هایی از آن سوال دارید میتوانید با مجموعه ما جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید. شماره های 09022002123 و 02188456784 

راهنمای خرید گوشی دست دوم

خرید گوشی دست دوم یک کار اشتباه نیست با توجه به افزایش قیمت گوشی های هوشمند، خرید گوشی های دست دوم به شده رایج شده است. برخی از افراد به دلیل اینکه نکات قبل از خرید گوشی دست دوم را رعایت نمی کنند، خرید خوبی نخواهند داشت و در نهایت به نتیجه میرسند که یک گوشی مدل پایین با قیمت پایین تر بخرند اما گوشی مدل بالاتر دست دوم را تهیه نکنند. در صورتی که اگر اصلی ترین نکات خرید گوشی دست دوم را رعایت کنید، قطعا خرید خوبی خواهید داشت و پشیمان نخواهید شد. در این مقاله صفر تا صد فرآیند خرید گوشی دست دوم را بررسی خواهیم کرد. اگر به دنبال یک راهنمای خرید گوشی دست دوم هستید، این مقاله را از دست ندهید. به شما اطمینان خواهیم داد با مطالعه این نکات و به کار بستن آن ها، بعد از خرید گوشی دست دوم پشیمان نخواهید شد. حداقل اگر هم پشیمان شوید به این دلیل است که نظرتان عوض شده، در غیر این صورت همه ی چیزهایی که بعدها ممکن است در مورد گوشی دست دوم خریداری شده را مشاهده کنید، همین ابتدا به شما خواهیم گفت. برای خرید گوشی در انواع برند ها و مدل ها می توانید برروی لینک کلیک کنید و همچنین جهت مشاوره رایگان می توانید با شماره 09124216735 تماس بگیرید.

خرید گوشی دست دوم

قوانین خرید گوشی دست دوم چیست؟

مسئله ای که باعث کلاهبرداری می شود، همین است که هیچ قانون خاصی برای خرید گوشی کارکرده وجود ندارد! پیشنهاد می شود تا جای ممکن گوشی کارکرده را تنها از فروشگاه های معتبر تهیه کنید. معمولا فروشنده های موبایل، بهترین گوشی های دست دوم را خریداری می کنند و بعد از رفع مشکلات، آن ها را با قیمتی مناسب به فروش می رسانند اما ممکن است گوشی دست دومی که از یک فرد ناشناس خریداری می شود دارای عیب و ایرادهای متفاوتی باشد. خرید گوشی هوشمند کارکرده از یک فرد ناشناس که به جز یک شماره تماس، اطلاعاتی از او ندارید، کار هوشمندانه ای نیست. هر چند که توصیه می شود تا جای امکان گوشی کارکرده را از افراد ناشناس تهیه نکنید اما اگر به هر دلیل تصمیم به انجام این کار گرفتید، حتما مراحل تست هنگام خرید گوشی را تکمیل کنید.

چطور گوشی دست دوم را تست کنیم؟

معمولا فروشگاه هایی که گوشی های کارکرده می فروشند، مهلت تست گوشی دست دوم را برای خریداران در نظر می گیرند اما از آنجایی که فروشنده های شخصی این کار را انجام نمی دهند، حتما مراحل تست گوشی کار کرده را انجام دهید.  به همین دلیل یکی از اصلی ترین سوال خریداران گوشی های دست دوم این است که از کجا بفهمیم گوشی دست دوم سالم است؟ در ادامه به اصلی ترین روش های تست سلامت گوشی دست دوم و نحوه بررسی قسمت های مختلف موبایل خواهیم پرداخت.

خرید گوشی دست دوم اپل

تست گوشی کارکرده دست دوم با کدهای تست :

می توانید صحت عملکرد برخی از قسمت های سخت افزاری گوشی را با کد تست، بررسی کنید. دسترسی به منو تست برخی از گوشی ها، با یک کد ساده امکان پذیر خواهد بود. بعضی از گوشی ها، منو تست سخت افزار گوشی را به صورت مخفی طراحی کرده اند که با یک کد به آن دسترسی خواهید داشت. به طور مثال صفحه تست گوشی های سامسونگ را با کد *#0*# می توانید مشاهده کنید. منوی تست امکان بررسی قسمت های مختلف گوشی مانند صفحه نمایش در حالت های مختلف، حسگر ها (سنسور ها)، دوربین، اسپیکر، ویبره و موارد دیگر را فراهم می سازد. البته توجه داشته باشید که صفحه نمایش گوشی، از قسمت هایی است که باید با دقت بالایی بررسی شود. استفاده از محافظ صفحه نمایش بی کیفیت از دلایلی است که آسیب های متفاوت به گوشی وارد می کند. به همین دلیل شاید ظاهرا همه چیز خوب باشد اما ممکن است بعداز مدتی متوجه یک مشکل اساسی شوید. کد تست گوشی در مدل های مختلف موبایل، متفاوت است. برای پیدا کردن کد تست سلامت گوشی موبایلتان می توانید مدل گوشی را در اینترنت جستجو کنید.

همه قسمت های گوشی را خودتان بررسی کنید :

با توجه به اینکه گزینه های بسیار زیادی وجود دارد که باید تک تک آن ها را بررسی کنید، پیشنهاد میکنیم وقت بگذارید و خودتان قسمت های مختلف گوشی را مورد بررسی قرار دهید. به طور مثال با برقراری یک تماس تلفنی، از سالم بودن اسپیکر گوشی، میکروفون و دوربین مطمئن شوید. عملکرد جی پی اس، لوکیشن، بلوتوث و موارد دیگر را حتما بررسی کنید.

پورت های اتصال یکی از مهم ترین قسمت هایی هستند که باید با دقت بررسی شوند. معمولا عدم استفاده از کابل شارژر اورجینال باعث خراب شدن ای سی شارژ گوشی و یا حتی خراب شدن باتری موبایل می شود. به همین دلیل از سلامت پورت های مختلف گوشی به خصوص پورت USB اطمینان حاصل کنید. معمولا کسانی که عاشق موسیقی هستند، قبل از چک کردن جک هدفون، به بررسی بلوتوث دستگاه می پردازند زیرا از هندزفری بلوتوث بیشتر از هندزفری سیمی استفاده می کنند.

با توجه به اینکه افراد زمان خرید گوشی دست دوم، به مواردی که برایشان اهمیت دارد توجه بیشتری می کنند و بررسی گزینه های دیگر را فراموش می کنند، پیشنهاد می کنیم یک لیست از مواردی که زمان خرید گوشی کارکرده باید بررسی شود، تهیه کنید.

  • تا زمانی که از اصالت گوشی کارکرده مطمئن نشدید، اقدام به خرید نکنید:

در این مقطع از زمان منظور از اصالت یک گوشی تنها اصل بودن آن نیست! توجه به این نکته بسیار حائز اهمیت است. اما برخی از افراد فکر می کنند با توجه به بودجه ی کمی که در نظر دارند نباید به دنبال یک گوشی اصل باشند و حتی به خرید گوشی های فیک و کپی چینی راضی هستند. اگر با خرید گوشی فیک هم مشکل ندارید، حواستان باشد که با خرید گوشی دزدیده شده، خودتان را به دردسر نیندازید.

خرید گوشی دست دوم سامسونگ

چطور بفهمیم گوشی دست دوم، دزدی نیست؟

 با توجه به افزایش آمار سرقت گوشی، این احتمال وجود دارد که گوشی کارکرده مد نظرتان دزدی باشد. برای جلوگیری از چنین مشکلاتی حتما زمان خرید، جعبه گوشی و متعلقات آن را تحویل بگیرید.  راه حل دوم نیز استعلام اصالت گوشی با IMEI می باشد. می توانید با کد IMEI گوشی را بدست آورید سپس با کدی که روی جعبه نوشته شده است تطابق دهید. در صورتی که مغایرتی در کدها وجود داشته باشد، یک مشکل اساسی وجود دارد. البته نکته ای که وجود دارد این است که تطابق کدهای IMEI روی دستگاه و روی جعبه کافی نیست. باید مطمئن شوید که کد IMEI گوشی شما وارد لیست سیاه نشده باشد. با توجه به اینکه آمار دزدیه شدن گوشی های آیفون بسیار بیشتر است این موضوع یکی از اصلی ترین نکات خرید گوشی دست دوم اپل است. اگر شما هم این سوال برایتان پیش آمده که چطور بفهمیم شماره IMEI گوشی وارد لیست سیاه شده، می توانید از سایت های مختلفی که این اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند، کمک بگیرید. کافیست کد IMEI گوشی را در این وبسایت ها یا اپلیکیشن ها وارد کنید.

جمع بندی کلی :

در نهایت پیشنهاد میکنیم اگر خودتان اطلاعات کامل در مورد نحوه خرید گوشی کارکرده را ندارید، حتما از یک فرد آگاه و تخصصی بخواهید تا در روند خرید گوشی کارکرده همراهی تان کند. شاید نکات و مسائلی وجود داشته باشد که از دید شما پنهان بماند.

الگوریتم های گوگل را بیشتر بشناسید!

الگوریتم های گوگل یک سیستم پیچیده است که برای بازیابی داده ها از فهرست جستجوی آن استفاده می شود و فورا بهترین نتایج ممکن را برای یک پرس و جو ارائه می دهد. موتور جستجو از ترکیبی از الگوریتم ها و سیگنال های رتبه بندی متعدد برای ارائه صفحات وب رتبه بندی شده توسط ارتباط در صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) استفاده می کند. در سال های اولیه خود ، گوگل فقط تعداد معدودی از به روزرسانی های الگوریتم های خود را انجام داد. اکنون ، Google هر ساله هزاران تغییر ایجاد می کند. اکثر این به روزرسانی ها به حدی اندک هستند که کاملا بدون توجه به آن می روند. (برای مطالعه بیشتر بر الگوریتم های گوگل و تاثیر آنها بر سئو می توانید برروی لینک کلیک کنید.) اما بعضی وقت ها موتور جستجو به روزرسانی های اصلی الگوریتمی را نشان می دهد که تأثیر قابل توجهی بر SERP ها دارد که این الگوریتم ها عبارتند از :

نکته : SERPs ها مخفف Search engine results page هستند و به معنی صفحاتی اند که توسط موتورهای جستجو در پاسخ به پرس و جو توسط یک کاربر نمایش داده می شوند.

الگوریتم های گوگل

Fred یا الگوریتم فرد

الگوریتم گوگل فرد با هدف مبارزه با تکنیک های سئو کلاه سیاه، توسط گوگل ارائه شد. الگوریتم گوگل فرد سایت هایی را که دارای تبلیغات زیاد یا محتوای بی ارزش یا بک لینک های بی کیفیت و نامعتبر هستند را مورد هدف قرار می دهد و آن ها را جریمه می کند. الگوریتم فرد (Fred ) جدیدترین و آخرین الگوریتم گوگل است و تنها وب  سایت هایی را تحت تاثیر قرار می دهد که به دستور العمل های وبمستر تولز توجه نکرده اند. الگوریتم گوگل فرد همانند سایر الگوریتم های گوگل، وب سایت ها را تشویق به تولید محتوای با کیفیت می کند. بهترین راه برای اجتناب از جریمه گوگل فرد، تولید محتوای با کیفیت و معتبر در سایت است. طراحی سایت کاربرپسند بر پایه تولید محتوای خوب و قدرتمند می تواند باعث عدم جریمه شدن سایت توسط گوگل فرد شود. در کل، می توان گفت الگوریتم گوگل فرد بر روی محتوای خوب و باکیفیت تمرکز ویژه ای دارد و وب سایت هایی که دارای محتوای خوب و معتبر هستند را در رتبه بندی گوگل ارتقا می دهد و جایگاه بهتری را به آن ها می دهد.

سئو کلاه سفید و کلاه سیاه چیست؟

به طور کلی و با زبان ساده به استفاده از تکنیک های مورد قبول الگوریتم های گوگل برای بالا رفتن رتبه سایت یا همان بهبود سئوی سایت، سئوی کلاه سفید میگویند و برعکس آن را سئوی کلاه سیاه گویند. (یعنی استفاده از تکنیک هایی که منسوخ شده یا الگوریتم ها را گول میزند که استفاده از این روش منجر به جریمه شدن سایت می شود)


الگوریتم Intrusive Interstitials Update 

interstitials ntrusive در واقع تبلیغات پاپ آپ هستند. آنها تمایل دارند که بیشتر یا تمام صفحه را مسدود کنند و منجر به یک تجربه بد کاربر برای دسک تاپ و کاربران تلفن همراه شود. اگرچه اکثر صفحات اکنون دارای متن و محتوا در صفحه هستند که بدون بزرگنمایی قابل خواندن است ، اما اخیراً نمونه های بسیاری را مشاهده کرده ایم که این صفحات دارای interstitials مزاحم برای کاربران هستند. در حالی که محتوای اصلی در صفحه موجود است و در دسترس است که توسط آن نمایه شود توسط Google ، این محتوا ممکن است توسط بینابینی بصری پنهان شود. این می تواند کاربران را ناامید کند زیرا آنها قادر نیستند به آسانی به محتویاتی که انتظار داشتند در هنگام جستجو ضربه بزنند دسترسی پیدا کنند.صفحاتی که بینابینی های مزاحم را نشان می دهند، نسبت به سایر صفحاتی که بلافاصله در دسترس محتوا هستند، تجربه ضعیف تری را به کاربران ارائه می دهند. این می تواند در دستگاه های تلفن همراه که صفحه نمایش اغلب کوچکتر است، مشکل ساز باشد. برای بهبود تجربه جستجوی تلفن همراه ، پس از 10 ژانویه 2017 صفحاتی که محتوا به راحتی در دسترس کاربر در نتایج جستجوی تلفن همراه نیست، ممکن است به درجه بالایی نرسد. درواقع الگوریتم Intrusive Interstitials Update سایت ها را از این نظر بررسی و رتبه بندی میکند.


Mobilegeddon یا الگوریتم موبایل گدون

الگوریتم Mobilegeddon جدیدترین الگوریتمی است که از طرف گوگل معرفی شده و در حال راه اندازی می باشد ولی فعلا کاملا راه اندازی نشده است. الگوریتم Mobilegeddon در حال ساخته شده و در حال تست بر روی کشور های محدودی است و پس از دریافت نتیجه و اصلاح آن راه اندازی خواهد شد. هدف اصلی الگوریتم Mobilegeddon حذف تمامی وب سایت هایی است که قابلیت نمایش بر روی موبایل و تبلت ها را نداشته باشند.

برای اینکه سایت شما در این دسته از سایت ها قرار نگیرد باید این امکانات را فراهم نمایید:

  • از فایل ها یا ابزار هایی مثل فلش که برای موبایل ها و تبلت ها کاربرد ندارد استفاده نشود.
  • ربات گوگل باید قابلیت دسترسی صد درصدی به فایل های css و js شما داشته باشد.
  • سایت شما باید دارای طراحی ای واکنش گرا یا اصطلاحا ریسپانسیو باشد. (جهت آشنایی بیشتر با طراحی سایت رسپانسیو می توانید برروی لینک کلیک کنید)
  • قراردادن لینک های صفحاتتان در فاصله ای که کاربران بتوانند به راحتی به آنها دسترسی داشته باشند.
  • تعیین اندازه متن ها به طوری که خوانا بوده و نیازی به بزرگ نمایی نداشته باشند.


RankBrain یا الگوریتم رنک برین

رنک برین یا رتبه بندی با هوش مصنوعی، الگوریتم جدید گوگل مبتنی بر یادگیری مداوم است که به گوگل کمک میکند نتایج جستجو را براساس رفتار کاربران بهینه سازی کند. تصور کنید که شما عبارت بهینه سازی سئو را در گوگل جستجو میکنید و لینک یکی از مقالات سایبرگایز را در رتبه چهارم گوگل مشاهده میکنید. روی این لینک کلیک کرده و به صفحه وارد میشوید در این مسیر گوگل رفتار شما را آنالیز میکند که اگر شما در این صفحه پاسخ مورد نظر خود را پیدا کنید و دیگر در گوگل به دنبال همین عبارات یا عبارات مشابه نباشید الگوریتم rankbrain یک امتیاز مثبت برای صفحه ای که به آن وارد شدید در نظر میگیرد و با تکرار این سناریو جایگاه آن صفحه در نتایج گوگل را بهبود میبخشد.

RankBrain از هوش مصنوعی برای جاسازی مقادیر زیادی از زبان نوشتاری در موجودات ریاضی به نام بردارها استفاده می کند که کامپیوتر قادر به درک آن است. اگر RankBrain کلمه یا عبارتی را که با آن آشنایی ندارد ، می بیند ، دستگاه می تواند حدس بزند که چه کلماتی یا عباراتی ممکن است معنای مشابهی داشته باشد و نتیجه را بر این اساس فیلتر کند ، و آن را در پردازش سؤالات جستجوی قبلاً دیده نشده موثرتر می کند. RankBrain تنها هوش مصنوعی زنده است که Google در نتایج جستجوی خود استفاده می کند. در حالی که گوگل برای یادگیری الگوریتم ها از یادگیری ماشین استفاده می کند ، هوش مصنوعی در طبیعت استفاده نمی شود - و به دلایل خوبی. اگر جستجو خراب شود ، مهندسان Google هیچ سرنخی برای رفع آن ندارند. RankBrain سومین سیگنال رتبه بندی مهم Google است. 


Panda یا الگوریتم پاندا

پاندا، نام رسمی الگوریتم گوگل است که برای مبارزه با محتوای کوتاه و بی‌کیفیت ایجاد شده است. این الگوریتم شانس نمایش محتوای بی‌کیفیت، کوتاه و بی‌ارزش را در نتایج جستجو کاهش داده و به محتوای با کیفیت، جذاب و منحصر به فرد جایگاه بهتری در نتایج جستجو می‌بخشد. الگوریتم پاندا زمانی منتشر شد که کاربران از زیاد شدنِ محتوای بیهوده و اسپم در نتایج جستجو شکایت داشتند. با معرفی الگوریتم پاندا وبسایت‌هایی که به واسطه محتوای بی‌کیفیت در معرض خطر جریمه قرار داشتند، با اضافه کردن محتوای با کیفیت، حذف کلمات زائد و توجه به بهبود تجربه کاربری و خوانایی محتوای صفحات، نسبت به اصلاح و بازسازی صفحات خود اقدام کردند. گوگل با معرفی این الگوریتم معیاری برای طبقه بندی میزان کیفیت صفحات منتشر کرد. این معیارِ تعیین کیفیت، بر اساس میزان رضایت کاربر در نظر گرفته شد و به سرعت به یکی از عوامل اساسی در رتبه‌بندی نتایج جستجو تبدیل گشت.


Penguin یا الگوریتم پنگوئن

پنگوئن الگوریتمی بود که سایت های بسیاری را به پنالتی و حذف از نتایج جستجو دچار کرد و سایت های بسیاری را از صفحات آخر به اول و بالعکس از صفحات اول به آخر برد. مدتی پس از قطعی شدن نتایج حاصل از تغییرات الگوریتمی پنگوئن گوگل اعلام کرد که این الگوریتم نزدیک به ۳ درصد از نتایج را تحت تاثیر خود قرار داده است. مهم ترین آپدیت این الگوریتم تا کنون آپدیت دوم این الگوریتم بود که در تاریخ ۲۵ می همان سال شروع به کار کرد و بیش از ۱۰ درصد از نتایج کل گوگل را تحت تاثیر خود قرار داد و این الگوریتم به موارد زیر حساس می باشد که این موارد شامل :

  • لینک های اسپم
  • محتوا ضعیف و تکراری
  • بهینه سازی بیش از حد
  • استفاده از روش کلاه سیاه
  • خرید و فروش لینک
  • رعایت نکردن اصول لینک بیلدینگ و چگالی بالا آنکر تکست


Hummingbird یا الگوریتم مرغ مگس خوار

الگوریتم مرغ مگس خوار دقیق‌‌ترین و سریع‌‌ترین الگوریتم گوگل، بعد از گوگل پاندا و گوگل پنگوئن، در سال 2013 به جمع خانواده بزرگ گوگل پیوست. مرغ مگس خوار یا Hummingbird برای بهبود نتایج جستجو به کمک پاندا و پنگوئن آمده است. اگر به یاد داشته باشید، در سال‌هایی نه چندان دور که الگوریتم‌های گوگل هنوز تا این حد هوشمند نبودند، رسیدن به پاسخ سوال شما اصلاً به این سادگی نبود. به عنوان نمونه، ممکن بود که عبارت یا سوال خود را در گوگل جستجو کنید، اما اولین نتایجی که به شما نشان داده می‌شدند صفحات اسپم و نامرتبط باشند. این سایت‌ها با استفاده از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه قصد گول زدن گوگل و کاربران را داشتند. وقتی اولین نتیجه گوگل را باز می‌کردید ده‌ها یا حتی صدها پاپ‌آپ تبلیغاتی آزاردهنده با روان شما بازی می‌کرد. و به طور کلی با آمدن این الگوریتم این اتفاق دیگر برای کاربران نمی افتد و تمرکز اصلی الگوریتم مرغ مگس خوار روی عبارات جستجو شده توسط کاربر است، این عبارات را به طور کامل تجزیه و تحلیل  می‌‌کند و باعث می‌‌شود کاربران در کمترین زمان ممکن به پاسخ سوالاتشان برسند.


Pigeon یا الگوریتم کبوتر

به طور کلی الگوریتم کبوتر سعی می‌کند نتایج جست و جو را هرچه بیشتر جزئی و شخصی سازی بکند و معیارش هم برای این کار، موقعیت مکانی شما و نیز فاصله فیزیکی شما با عبارت مورد نظرتان است. پیش از معرفی الگوریتم کبوتر جای خالی نوعی از محتوا احساس می‌شد و آن چیزی نبود جز موقعیت مکانی یا لوکیشن! اما برای اینکه گوگل بتواند از محتوای جدید خود (موقعیت مکانی) به درستی استفاده کند و بهترین نتایج را در اختیار کاربر  قرار دهد، الگوریتمی ساخت و نام آن را کبوتر گذاشت. درواقع وقتی شما در گوگل سرچ کنید "کتابخانه های بزرگ" اولویت نمایش گوگل برای شما با کتابخانه هایی است که به لوکیشن شما نزدیکتر می باشند.


الگوریتم Payday 

اساس عملکرد الگوریتم Payday در برخورد با سایت های است که از کلمات کلیدی پرکاربرد به عنوان اسپم استفاده می‌کنند است. این عبارات کلیدی اسپم شامل اصطلاحات مانند کازینو، وام و …. را شامل می‌شود. اسم این الگوریتم از نوعی خاصی وام که در کشور ایالات‌ متحده آمریکا بنام payday loan معروف است گرفته شده است و برای مقابله با سایت های اسپم در این زمینه است.


الگوریتم EMD یا Exact Match Domain

EMD به معنای معرفی دامنه با همان  نامه واژه کلیدی است. برای مثال  دومین sitedesgin-co.com ترجمه انگلیسی واژه کلیدی طراحی سایت است و باعث کسب امتیاز مثبت می شود. لازم به ذکر است که این مطلب از سمت گوگل اعلام نشده و بر اساس تجربه ی متخصصان سئو بیان شده است. بسیاری از افرادی که در حوزه ی سئو فعالیت می کنند  اغلب موارد را که به انتشار میرسانند بر اساس تجربه های خودشان بیان می کنند . برای مثال بسیاری از سئو پردازان باور دارند که اگر سایتی را بر روی سروری قرار دهند که بر روی ان سرور تعداد کمی سایت قرار داشته باشد آن سایت بهتر نتیجه می دهد این موضوع و عمل حرف غلطی نیست اما به علت تاثیر پارامتر دیگری این اتفاق می افتد چرا که هر چه تعداد سایت بر روی سروری بیشتر باشد آن سرور کندتر عمل می کند و برای گوگل تعداد سایت ها هیچ اهمیتی ندارد و پارامتری برای بررسی این موضوع در نظر نگرفته است و تنها به سرعت بارگذاری سایت و صفحات سایت اهمیت می دهد.


الگوریتم Page Layout

توجه بیشتر به محتوای صفحات و همین فاکتورهای پیشرفته تر سئو داخلی با ظهور الگوریتم پاندا در سال 2011 بیشتر احساس شد. اما گوگل در 19 ژانویه سال 2012 و با انتشار الگوریتم Page Layout به اجرای رسمی این مسئله پرداخت. الگوریتم Page Layout وبسایت هایی که دارای تبلیغات بسیاری در ابتدای صفحه بودند را هدف گرفت. این تبلیغ ها موجب میشدند که کاربر اسکرول زیادی را انجام دهد تا به محتوای اصلی صفحه برسد. گوگل اعلام کرد که این الگوریتم نهایتا بر روی 1 درصد سایت ها تاثیر گذاشته است. اما این مسئله موجب شد که آنها به تغییر طراحی سایت بپردازند تا تجربه کاربری بهتری را ارائه دهند. این به روز رسانی شامل تبلیغات پاپ آپ یا چسبان نبود. با چهار به روز رسانی که این الگوریتم در طول دوره حیات خود داشته است تصور می رود که تغییرات عمده ای را می بایست ایجاد کرده باشد، اما تنها کمتر از یک درصد وب سایت های جهان در هر به روز رسانی، تحت تاثیر این الگوریتم قرار گرفته اند. این تغییرات در گوگل تنها بر روی وب مسترهایی تاثیر گذاشت که به تبلیغات بیش از حد در قسمت های بالای صفحه می پرداختند. از جهتی این به روز رسانی برای آنها مفید نیز بود، چرا که موجب تغییر در ذهنیت آنها نسبت به حجم تبلیغات منتشر شده در سایت شد. مت کاتس در توضیحات بیشتری گفته است که این الگوریتم کاری به وبسایت هایی که میزان تبلیغاتشان در حد نرمال است ندارد. اما بر روی سایت هایی که میزان بارگذاری تبلیغات بالای صفحه آنها بخش اعظمی از زمان بارگذاری صفحه را به خود اختصاص می دهد را جریمه می کند. همچنین سایت هایی که پیدا کردن محتوای اصلی صفحه در انبوهی از تبلیغات کار بسیار سختی می باشد نیز ممکن است تحت جریمه قرار گیرند. مدیریت حجم تبلیغات از دید بسیاری از وبمسترها، کار دشواریست. برای بسیاری از سایت ها نیز تنها منبع درامد سایت همین تبلیغ ها هستند. اما استفاده زیاد از تبلیغات نیز عواقبی مانند جریمه شدن در بر دارد.

نکته آخر درباره Page Layout :

پاک کردن تبلیغات از بالای صفحات سایت به معنی کاهش درامد سایتتان نیست. در حقیقت اگر به صورت دقیق تری به الگوریتم Page Layout نگاهی کنیم متوجه میشویم که این الگوریتم در راستای برنامه ریزی گوگل برای در اولویت قرار دادن ایندکس موبایلی صفحات است. گوگل به واسطه این الگوریتم به ما هشدار داد که بررسی مجددی در نحوه ارائه تبلیغات سایت، از جمله برای دستگاه های موبایل داشته باشیم. با کوچکتر شدن اندازه صفحه نمایش، کاربر مجبور به چندین اسکرول برای رسیدن به محتوای اصلی صفحه است. بدون وجود تبلیغات در بالای صفحه تجربه کاربری بهتری از وبسایت در دسکتاپ و دستگاه های موبایل ایجاد می گردد.

الگوریتم گوگل

علت گرم شدن باتری و صفحه نمایش گوشی های هوشمند چیست؟

گاهی اوقات گرم شدن ال سی دی گوشی می تواند یک هشدار باشد و گاهی اوقات هم مشکل خاصی وجود ندارد. اینکه چطور تشخیص دهید داغ شدن صفحه گوشی چه دلیلی دارد، کار سختی است اما اگر رایج ترین مسائلی که به داغ شدن گوشی منجر می شود را بشناسید، راحت تر متوجه می شوید که با یک مشکل بزرگ مواجه هستید یا نه اینکه همه چیز نرمال است.

داغ شدن صفحه گوشی موبایل طبیعی است؟

اولین مسئله ای که باید مورد توجه قرار دهید این است که داغ شدن صفحه نمایش گوشی تا حدودی طبیعی است. زمانی که شما نور گوشی را زیاد می کنید یا داده های همراه و وای فای را برای مدت طولانی روشن نگه می دارید، گوشی گرم می شود و در نتیجه این گرما را از روی صفحه نمایش حس می کنید. به همین دلیل قبل از اینکه به فکر حل این مشکل باشید، ابتدا این موضوع را در نظر بگیرید که این داغ شدن تا حدودی طبیعی است. اما در صورتی که فکر می کنید صفحه گوشی موبایل بیش از حد داغ می شود، با ما همراه باشید تا در در ادامه به بررسی شش نکته اصلی در مورد داغ شدن صفحه نمایش گوشی بپردازیم.

علت گرم شدن گوشی همراه

  • از قاب و گلس مناسب برای گوشی استفاده کنید.

انتخاب قاب و گلس نامناسب از رایج ترین مواردی است که باعث گرم شدن باتری گوشی و همچنین گرم شدن صفحه نمایش موبایل می شود. در بیشتر مواقع، زمانی که گوشی موبایل در حال شارژ شدن است، باتری گرم می شود و روی حرارت صفحه نمایش گوشی تاثیر می گذارد. به همین دلیل پیشنهاد می شود زمان شارژ شدن گوشی، حتما قاب موبایل را از آن جدا کنید. این نکته را فراموش نکنید که گرم شدن گوشی در زمان شارژ شدن طبیعی است اما بهتر است گوشی را در سطح نا مناسب قرار ندهید. به طور مثال قرار دادن موبایل در زمان شارژ روی رختخواب و فرش باعث می شود تا گوشی بیشتر گرم شود. استفاده از گلس نامرغوب نیز می تواند از مواردی باشد که در بلند مدت به صفحه نمایش آسیب وارد می کند. اگر نمی دانید بهترین و مناسب ترین گلس برای گوشی شما کدام است، پیشنهاد می کنیم مقاله خرید کاور و قاب گوشی را مطالعه کنید.

  • عملکرد کابل شارژ گوشی را تحت نظر داشته باشید.

خراب شدن آی سی شارژ گوشی، باد کردن باتری موبایل و درنهایت داغ شدن صفحه گوشی تعدادی از عوارض استفاده از کابل شارژر (برای خرید کابل شارژ برای انواع گوشی هایتان به لینک مراجعه کرده) تقلبی است. اصلی ترین نشانه ای که به واسطه آن می توان به عملکرد شارژر شک کرد این است که زمان شارژ شدن گوشی باتری و صفحه نمایش به شدت داغ می شود و فرآیند شارژ شدن به شدت کند است. 

  • از خوب بودن حال گوشیتان و سلامت برنامه های نصب شده، اطمینان حاصل پیدا کنید.

گاهی اوقات گرم شدن صفحه نمایش گوشی، نشانه خراب شدن باتری گوشی است! خراب شدن قسمت های مختلف گوشی، ممکن است نشانه ی اختلال در عملکرد قسمت های مختلف موبایل باشد. معمولا برنامه های مخرب که تحت استاندارد خاصی تولید نشده اند، قسمت هایی از گوشی را درگیر می کنند و عملکرد نرمال گوشی را دچار اختلال می کنند. به همین دلیل پیشنهاد می شود برنامه های گوشی را تنها از منابع معتبر دانلود و نصب کنید.

  • استفاده طولانی مدت از دوربین باعث گرم شدن صفحه گوشی میشود.

شاید استفاده از دوربین را نتوان علت داغ شدن گوشی سامسونگ j5 دانست اما همین مسئله می تواند به تنهایی علت داغ شدن گوشی سامسونگ a50 باشد! معمولا گوشی های جدیدتر که دوربین های قوی و حرفه ای تری دارند ممکن است به دلیل استفاده زیاد از دوبین، صفحه نمایششان داغ شود.

  • نصب بازی های سنگین، از مهم ترین دلایل داغ شدن گوشی هوآوی.

گوشی های قدیمی هواوی معمولا توانایی اجرا کردن برنامه و بازی های سنگین را ندارند به همین دلیل با داغ شدن باتری گوشی (برای خرید انواع باتری گوشی بر روی لینک کلیک کنید) ، صفحه نمایش نیز داغ می شود. این مسئله درمورد گوشی های جدید هواوی صدق نمی کند اما اگر یک گوشی قدیمی هواوی دارید حواستان به این موضوع باشد که بازی های سنگین را حذف کنید.برای جلوگیری از چنین مشکلاتی که منشا آن ها نصب برنامه های سنگین است، پیشنهاد می شود قبل از نصب یک برنامه، سخت افزار مورد نیاز را با دقت مطالعه کنید و در صورت تطابق نیازهای برنامه و توانایی گوشیتان، اقدام به نصب کنید.

  • داغ شدن تاچ و ال سی دی گوشی به دلیل مشکلات سخت افزاری.

چندین سال پیش در یک بازه زمانی، برخی از کاربران گزارش هایی می دادند که حاکی از پرش تصویر برخی از گوشی های سامسونگ بوده است. معمولا ضربه های شدید منجر به ایجاد مشکلات متفاوت برای صفحه نمایش خواهد شد. به طور مثال آسیب دیدن بک لایت گوشی یا خراب شدن ای سی لایت یکی از مواردی است که ممکن است منجر به داغ شدن صفحه گوشی شود. در کل اگر فکر می کنید صفحه نمایش موبایلتان به صورت غیر طبیعی داغ می شود، حتما از یک متخصص بخواهید تا نگاهی به قطعات سخت افزاری گوشی بیندازد. با توجه به اینکه مشکل پرش تصویر صفحه نمایش برای گوشی های قدیمی سامسونگ ایجاد میشد، ممکن است خراب شدن صفحه نمایش، علت داغ شدن گوشی سامسونگ j7 و همچنین علت داغ شدن گوشی سامسونگ a7 باشد.

علت گرم شدن ال سی دی گوشی

جمع بندی کلی:

پیشنهادهای دیگری توسط کاربران به عنوان راهکار مناسب برای جلوگیری از گرم شدن صفحه نمایش گوشی نیز ارائه شده است که از نمونه های آن می توان به شارژ کردن گوشی تا 80 درصد در طول روز اشاره کرد. از آنجایی که دمای هوا در طول روز بیشتر است، نباید باتری را به طور کامل شارژ کرد زیرا گرما، میزانی از انرژی باتری گوشی را هدر خواهد داد پس بهتر است شارژ 100 درصد گوشی را برای شب در نظر بگیرید.