سایبرگایز

گروه نرم افزاری سایبرگایز

سایبرگایز

گروه نرم افزاری سایبرگایز

محتوای تکراری و تاثیر آن بر سئو سایت

محتوای تکراری یکی از مسئله های بسیار مهم در زمینه سئو سایت می باشد. در این مقاله بررسی می کنیم که محتوای تکراری چیست و چگونه می تواند سئو سایت شما را تحت تاثیر قرار دهد. محتوای تکراری در واقع به معنای استفاده از محتواهایی است که شما در سایت خود و یا دیگر صاحبان وب سایت ها در روند کاری خود از آن ها استفاده کرده اند. درست است که ترفندهایی برای درگیر نشدن با محتوای تکراری در سایت وجود دارد، اما باید بدانید که هنوز هم محتوای تکراری یکی از مشکلات مهم در زمینه سئو سایت به شمار می رود. شاید سوالات زیادی در رابطه با اینکه چطور محتوای تکراری بر روی رتبه بندی سایت ما اثر میگذارد؟ یا اینکه به دنبال چه روش هایی برای از بین بردن محتوای duplicate و تکراری وجود دارد؟

پروژه بهینه سازی سایت و یا طراحی سایت را با اطمینان کامل به سایبرگایز بسپارید. نیروهای مجرب و با مهارت و با دانش سایبرگایز با پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته پاسخگوی شما هستند. برای اینکار کافیست از طریق صفحه خدمات ما؛ با ما در ارتباط باشید و یا از طریق شماره های 09022002123 و 02188456784 جهت مشاوره رایگان تماس حاصل فرمایید. 

محتوای تکراری چیست؟

محتوای تکراری یا duplicate content در واقع یک متن تکراری است که در وب، بیشتر از دو لینک به آن اشاره کرده اند. فرض کنید همین مقاله ای که در حال مطالعه آن هستید را ما در وب سایت سایبرگایز با یک آدرس متفاوت دیگر نیز منتشر می کردیم و یا اینکه یک وب سایت دیگر این مطلب را دقیقا و یا با کمی تغییر منتشر می کرد.

در این صورت مطلب انتشار یافته، جزو محتوای تکراری در سایت به شمار می رود. البته منظور از محتوای تکراری، بیشتر متن ها و مقاله هایی است که شما در وب سایت خود انتشار داده اید و آن محتوای مورد نظر را در سایت خود داشته اید. محتوای کپی شده کمی تفاوت با موضوع مورد نظر ما دارد.

محتوای تکراری و تاثیر آن بر سئو سایت

تاثیر منفی محتوای تکراری بر سئو سایت :

محتوای تکراری در سئو نقش مهمی دارد و می تواند آن را تحت تاثیر قرار دهد. در ادامه، چندین دلیل که نشان می دهد چرا محتوای تکراری یا duplicate content برای سئو شما مضر می باشد را ارائه کرده ایم :

  • به وجود آمدن URL هایی که برای سئو مناسب نیستند
  • بی ارزش کردن بک لینک ها
  • مصرف بیهوده crawl budget
  • تحت تاثیر قرار دادن رنک محتوا اصلی

در ادامه هر کدام از موارد گفته شده را بیشتر مورد بررسی قرار خواهیم داد.

ایجاد URL های نامناسب برای سئو :

تصور کنید که محتوای یک صفحه، در سه URL زیر نیز وجود داشته باشد : 

domain.com/page/

domain.com/page/?utm_content=buffer&utm_medium=social

domain.com/category/page/

طبیعی است که URL اولی، باید در صفحات نتایج جستجو گوگل اول از همه به نمایش در بیاید. اما گوگل ممکن است که متوجه نشود کدام یک از محتواهای تولید شده، محتوای اصلی می باشند. در نتیجه ممکن است که صفحات دیگر شما که دارای duplicate content هستند، جای URL اصلی را بگیرند. در نتیجه، از آنجایی که کاربران نیز ممکن است بر یک لینکی که دارای محتوای تکراری می باشد و URL آن مناسب برای سئو نیست، کلیک نکنند، ترافیک سایت شما نیز به مراتب کاهش پیدا خواهد کرد.

بی ارزش کردن بک لینک ها :

اگر یک محتوای مشابه در URL های متفاوت وجود داشته باشد، هر کدام از آن URL ها ممکن است که بک لینک هایی را جذب کنند که این قضیه در تقسیم لینک بین URL های سایت شما تاثیر می گذارد. برای مثال به دو لینک زیر توجه داشته باشید :

https://buffer.com/library/social-media-manager-checklist

https://buffer.com/resources/social-media-manager-checklist

محتوای استفاده شده در هر کدام از این صفحات، جزو duplicate content محسوب می شود و در حالی که هر کدام از آن ها به ترتیب 106 و 144 referring domains دارند. البته لازم نیست که نگران شوید، گوگل معمولا در شناسایی این دسته از محتواهای تکراری عملکرد خوبی از خود نشان می دهد. اما با این حال بهتر است که این قبیل از محتواها را در سایت خود قرار ندهید. گوگل هنگامی که با این دسته از محتواها برخورد می کند، در واقع تمام URL های موجود را در یک دسته قرار می دهد که بک لینک های دریافتی آن ها را به محتوای اصلی موجود اختصاص می دهد.

مسئله ای که وجود دارد این است که ما در بیشتر موارد مشاهده می کنیم که گوگل، دو URL مربوط به یک محتوا را در SERP های خود نشان می دهد و برای آن ها رنک در نظر می گیرد. البته تا هنگامی که به حساب کاربری Google Search Console دسترسی نداشته باشیم، نمی توانیم در مورد اینکه آیا گوگل این دو URL را به یک چشم نگاه می کند، نظر بدهیم یا خیر. البته به احتمال زیاد، گوگل محتوای تکراری در سایت را شناسایی کرده و به زودی از SERP های خود آن را حذف می کند.

مصرف بیهوده crawl budget : 

گوگل با استفاده از خزنده های خود سایت شما را کراول می کند و محتواهای جدیدی که انتشار داده اید را شناسایی می کند. در واقع این یعنی که خزنده های گوگل با استفاده از لینک هایی که در صفحات قدیمی سایت شما وجود دارند، صفحات جدید را شناسایی کرده و آن ها را از نظر بهینه بودن بررسی می کنند و در نهایت یک رنک مناسب به محتوای مورد نظر می دهند. البته شما می توانید با ورود به حساب Google Search Console خود، برای آن دسته از صفحاتی که می خواهید دوباره توسط خزنده های گوگل کراول شوند، درخواست ایندکس مجدد کنید.

بنابراین گوگل در زمینه تشخیص محتوای تکراری در سایت می تواند عملکرد بسیار خوبی داشته باشد. وجود محتوای تکراری در سایت موجب می شود تا خزنده های گوگل بیهوده یک صفحه را مورد بررسی قرار بدهند. این موضوع همچنین بر سرعت و کیفیت کراول کردن صفحات و محتواهای جدیدی که در سایت خود دارید تاثیر می گذارد. در نهایت تولید محتوا تکراری، سبب می شود تا crawl budget شما بیهوده مصرف شود.

تحت تاثیر قرار دادن رنک محتوای اصلی :

در برخی موارد ممکن است که شما به یک وب سایت دیگر اجازه بدهید تا از محتواهای سایت شما در روند فعالیت های خود استفاده کند و یا اینکه ممکن است یک صاحبان یک سایت از محتواهای تولیدی شما استفاده کنند و آن ها را عینا به صورت کپی شده و یا با کمی تغییرات در وب سایت خود قرار دهند.

هر دو موردی که گفته شد به محتوای تکراری یا duplicate content مربوط می شود که تنها تفاوتی با موارد قبلی در این است که محتوای مورد نظر، در دامنه های مختلف وجود دارد. البته معمولا مشکلی در این زمینه برای رنک محتوای شما به وجود نمی آید. اما در برخی موارد دیده شده است که همان محتوای کپی شده، به دلایلی، توانسته است که رنک بالاتری نسبت به محتوای اصلی داشته باشد که این موضوع طبیعتا برای شما مفید نخواهد بود.

محتوای خراشیده شده یا کپی شده :

محتوا نه تنها پست های وبلاگ یا محتوای سرمقاله بلکه صفحات اطلاعات مربوط به محصول را در بر می گیرد. سایتهایی مجددا محتوای وبلاگ شما را در سایت های خود منتشر می کنند، ممکن است منبع آشنایی بیشتری با محتوای تکراری باشد، اما یک مشکل مشترک برای سایت های تجارت الکترونیکی نیز وجود دارد: اطلاعات مربوط به محصول. اگر بسیاری از وب سایت های مختلف موارد مشابه را به فروش می رسانند و همه آنها از توضیحات تولید کننده آن موارد استفاده می کنند، محتوای یکسان در چندین مکان در سراسر وب متوقف می شود.

آیا گوگل جریمه ای برای محتوای تکراری در سایت دارد؟

گوگل به تازگی اعلام کرده است که جریمه ای برای duplicate content در روند فعالیت های خود ندارد. در واقع وجود تعداد زیادی محتوای تکراری در سایت تاثیری در جریمه هایی که ممکن است گوگل برای شما در نظر بگیرد ندارد. جان مولر نیز در این زمینه اعلام کرده است که گوگل به هیچ عنوان چیزی با عنوان duplicate content penalty نداشته است و قصد آن را هم ندارد که سایت هایی که در بین صفحات خود URL های متفاوت و محتواهای مشابه دارند را جریمه کند.

البته دقت داشته باشید که اگر به وجود آمدن محتواهای تکراری در سایت شما، جزو استراتژی هایتان نبوده و برنامه قبلی در این زمینه نداشته اید، از سمت گوگل جریمه نخواهید شد؛ اما اگر غیر از این است که شما قصد دارید که تکنیک های سئو کلاه سیاه در روند کاری خود استفاده کنید، باید بگوییم که گوگل متوجه این قضیه شده و جریمه های اساسی برای سایت شما در نظر می گیرد. در رابطه با سئوی کلاه سیاه و کلاه سفید بر روی لینک " بهینه سازی سایت " کلیک کنید.

محتوای تکراری و تاثیر آن بر سئو سایت

نظرات Google درباره محتوای تکراری چیست؟

بسیاری از پست های عالی توسط Googlers منتشر شده است من قصد دارم خلاصه ای از بهترین قسمت ها را برای شما بیان کنم.• محتوای تکراری باعث جریمه شدن سایت شما نمی شود. Google می داند که کاربران می خواهند در نتایج جستجو تنوع ایجاد کنند و همان مقاله بارها و بارها نیست، بنابراین تصمیم می گیرند که فقط یک نسخه را ادغام و نشان دهند.

Google در واقع الگوریتم هایی را برای جلوگیری از تأثیرگذاری مطالب تکراری در وب مسترها طراحی کرده است. این الگوریتم ها نسخه های مختلف را به یک خوشه گروه بندی می کنند، "بهترین" URL در خوشه نمایش داده می شود و آنها در واقع سیگنال های مختلف (مانند پیوندها) را از صفحات درون آن خوشه تا نمونه نشان داده می شوند.

محتوای تکراری مبنایی برای اقدام نیست، مگر اینکه هدف آن دستکاری نتایج جستجو باشد. درباره بدترین اتفاقی که از این فیلتر می افتد این است که نسخه ای مطلوب از صفحه در نتایج جستجو نشان داده می شود. گوگل سعی می کند منبع اصلی محتوا را مشخص کند و آن را نمایش دهد. اگر شخصی محتوای شما را بدون اجازه کپی کرده است، می توانید با ارسال درخواست تحت قانون کپی رایت دیجیتال، درخواست حذف آن را داشته باشید.

آنالیز وب سایت چگونه انجام می شود؟

آنالیز سایت همیشه مسئله ای چالش برانگیز برای بسیاری از مالکان وب سایت ها بوده است. بیشتر آن ها به دنبال روش هایی هستند تا بتوانند آنالیز سایت خود را دقیقا انجام دهند. البته گوگل وب مستر بهترین ابزاری است که به شما کمک می کند تا تحلیل درستی و دقیقی از روند پیشرفت سایت خود داشته باشید اما بعضی اوقات شما به دنبال ابزاری هستید که در یک ویژگی خاصی، اطلاعات دقیق تری را نیز به دست بیاورید. سئو سایت یا بهینه سازی سایت یکی از فعالیت هایی است که توسط سئو مستر انجام می شود. الگوریتم رتبه‌ بندی گوگل دارای بیش از 200 معیار جهت رتبه‌ بندی یک سایت است. از این رو مهندسین سئو می‌ بایست مهمترین این معیار‌ها را جهت پیاده سازی موفق سئو بدانند. برای انجام پروژه های سئو و طراحی سایت خود و مشاوره رایگان در زمینه های آی تی میتوانید با شماره های 02188456784 و 09022002123 تماس بگیرید یا به صفحه خدمات سئو ما مراجعه کنید.

آنالیز وب سایت چیست؟

دانستن روند حرکت سایت به شما در چیدمان استراتژی بازاریابی اینترنتی کمک بسیاری می کند. از این رو باید کاملا دقیق و حساب شده در سئو پیش بروید. آنالیز سایت یکی از مهمترین مواردی است که باید آن را همیشه دنبال کرده و انجام دهید. ابزارهای زیادی برای آنالیز سایت وجود دارد که ما قصد داریم ده ابزار آنلاین را که رایگان می باشند را به شما معرفی کنیم. البته ممکن است که این ابزارها نیز دارای ایراداتی باشند اما به هر حال اطلاعات مفید و خوبی را می توانید از آن ها بدست بیاورید.

سایبرگایز با استفاده از ابزارهای قدرتمند آنالیز کلیه محتویات وب سایت اعم از کدها، لینک ها، تصاویر و... را بصورت تخصصی آنالیز می نماید. در این آنالیز اگر مشکلات مختلف برای وب سایت بوجود آمده باشد که تاثیر منفی در بهینه سازی موتور جستجو داشته باشد، مشخص می شود. بعد از آنالیز وب سایت و بررسی این معیارها آنها در قالب یک گزارش به همراه راه حل جهت برطرف کردن مشکلات ارئه خواهند شد. 

معمولا هدف از بهینه سازی موتور جستجو رسیدن به رتبه بالا در صفحه نتایج موتورهای جستجو مختلف است. ولی نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این مسئله است که آنالیز بهینه سازی موتور جستجو به تنهایی نمی تواند به وب سایت شما کمک کند تا به رتبه بالا در صفحه نتایج موتور جستجو برسید. بلکه می بایست تمامی مشکلات برطرف شده تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

آنالیز سایبرگایز شامل چندین معیار مثل بررسی ساختار سایت، ساختار لینک ها و بررسی رسانه های اجتماعی مربوط به وب سایت است. بعد از اینکه این معیارها آنالیز شدند، سایبرگایز گزارش تخصصی خود را به همراه جزئیات کامل جهت بهینه سازی موتور جستجو ارائه می نماید. در این گزارش خلاصه ای از امتیازات کسب شده توسط وب سایت و توصیه های مهم جهت افزایش رتبه وب سایت وجود دارد.

با استفاده از آنالیز وب سایت توسط سایبرگایز و بکارگیری راه حل های پیشنهادی شما قادر خواهید بود صفحات وب سایت خود را بهینه سازی نمایید و در رتبه بالا در صفحه نتایج موتور جستجو قرار گیرید.

آنالیز وب سایت

10 ابزار آنالیز وب سایت :

  • SEO SiteCheckup :

این ابزار آنالیز سایت بسیاری از فاکتورهایی که در آنالیز سایت لازم است را دارد مانند سرعت، مطابق پذیر و بهینه بودن برای موبایل، شبکه های اجتماعی و امنیت را دقیقا نشان می دهد. این بهترین ابزار تا این پارامترها را کامل و به صورت دقیق بررسی کنید و در صورت منفی بودن، آن ها را بهینه نمایید.

  • Meta Tag Analyzer :

متا تگ ها مهمترین مواردی هستند که گوگل توجه ویژه ای به آن ها می کند، در واقع اولین مکانی هستند که گوگل آن ها را مورد بررسی قرار می دهد و باید تمام نکات و ویژگی های آن ها را به درستی به کار ببرید. این ابزار آنالیز سایت به شما می کند تا تمامی تگ های ضروری که باید در کدهای سایت خود به کار ببرید را مورد بررسی دقیق و موشکافانه قرار بدهد و آن ها را کاملا تحلیل می کند.

  • The Web Checker :

این ابزار آنالیز سایت به شما کمک می کند تا وب سایت ها را برای عامل هایی مانند سئو، عملکرد، طراحی موبایل، امنیت و کارایی نیز مورد بررسی دقیق قرار بدهید. البته ممکن است تمامی این ابزارها خروجی و هدف یکسانی دارند ولی برای سایبرگایزی لازم است که سایت خود را دقیقا با تمامی این ابزارها چک کند.

  • Bing Seo Analyzer :

تحلیل بکلینک و کلمات کلیدی و جستجوی آن ها، از نمونه فعالیت های اصلی است که توسط این ابزار آنالیز سایت رایگان انجام می شود. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این ابزار، پیشنهاداتی است که توسط خود آن برای بهبود سایتتان داده می شود.

  • SEO Analyzer :

این ابزار آنالیز سایت به بررسی سئو، سرعت سایت، شبکه های اجتماعی می پردازد و به همراه اسکرین شاتی که از کل سایت شما ارائه می دهد، پیشنهاداتی هم به منظور بهبود جایگاه سایتتان در گوگل ارائه می دهد. در واقع می توان این را یک ابزار همه کاره بدانیم که در یک بسته سئو جمع شده است.

  • Woorank :

همه شما با ورنک آشنا هستید و حداقل برای یک بار هم که شده نام آن را شنیده اید. یک ابزار آنالیز سایت که به صورت دقیق و عمقی به تحلیل کامل سایت می پردازد. در سطوح بالاتر و حرفه ای که به شما اطلاعات تکمیلی در خصوص قابلیت همخوانی آن با موبایل، پیشنهاداتی برای بهتر شدن و نام دامنه های مشابه نیز ارائه می دهد. ورنک یکی از معروف ترین ابزارهای رایگان آنالیز سایت که 75000هزار وبسایت توسط آن مورد پردازش قرار گرفته اند.

  • Ahrefs :

یکی از معروف ترین بررسی کننده های بک لینک و آنالیز آن ها می باشد. در واقع اگر قصد دارید که بک لینک های سایت خود را بررسی کنید، بهترین ابزار این سایت است.

  • Lipperhey :

ساختار و ظاهر این سایت شبیه به ورنک می باشد و در واقع می توان گفت که تمامی اطلاعاتی را که ورنک نشان می دهد را نیز به شما نشان می دهد اما با کمی تفاوت که شاید خیلی محسوس نباشد. البته سایت هایی زیادی در دنیا شبیه به ورنک وجود دارند اما اعتبار آن ها هیچکدام به اندازه این ده سایت شاید نباشد. به هرحال این هم یک ابزار رایگان آنالیز سایت می باشد که می توانید از ان استفاده کنید.

  • Website Grader :

این ابزار آنالیز سایت  که توسط Hubspot مورد پشتیبانی قرار می گیرد، بر چهار معیار زیر تمرکز اصلی می کند : عملکرد، موبایل، سئو، امنیت. این ابزار به شما تمامی نکات اشتباه چهار مورد بالا را بیان می کند و از این رو شما می دانید چه مواردی را باید رفع کنید.

  • Nibbler :

این ابزار برای تحلیل سایت شما 25 معیار را در نظر می گیرد و بعد از اسکن دقیق آن ها، رتبه و نمره ای نیز به سایتتان اختصاص می دهد. علاوه بر این، هر معیاری نیز دارای نمره ای و به شما کمک می کند تا دقیقا ایرادات هرکدام را بررسی و رفع نمایید.

همانطور که مشاهده کردید، ساختار تمامی این وبسایت ها شبیه به یکدیگر است و بعضی از آن ها برروی معیارهای خاصی تمرکز بیشتری نسبت به بقیه دارند. این دیگر به شما بستگی دارد که کدام ابزار را انتخاب کنید، البته توصیه ما این است که تا جایی که می توانید از تمامی این ابزارهای رایگان آنالیز سایت استفاده کنید ولی این نکته را به یاد داشته باشید که بالای همه این ابزارهای تحلیل سایت، گوگل وبمستر تولز می باشد

مشاوره سئو چیست؟

مشاوره رایگان سئو از مهمترین فعالیت های سایبرگایز محسوب می شود. سایبرگایز ارائه دهنده مشاوره رایگان سئو در کسب و کارهای گوناگون است. سایبرگایز با ارائه مشاوره حرفه ای و تصمیم سازی در زمینه بهینه سازی سئو و طراحی وب سایت توسط متخصصین با تجربه دارای این توانایی است که بتواند برای پروژه های بزرگ و کوچک در حوزه های مختلف کسب و کار راه کارهای مناسب ارائه نماید. برای انجام پروژه های خود میتوانید از مجموعه ما مشاوره رایگان دریافت کنید و یا میتوانید برای کسب اطلاعات در زمینه سئو به صفحه خدمات سئو سایبرگایز مراجعه کنید و یا با شماره های 02188456784 و 09022002123 تماس حاصل فرمایید.

مشاوره سئو چیست؟

در هنگام مشاوره سئو پیشنهاد می شود سوالات زیر را از اشخاصی که می خواهند این کار را برای شما انجام دهند بپرسید :

  • آیا شما می توانید از نمونه کارهایی که قبلا در زمینه سئو انجام داده اید به من نشان دهید؟
  • آیا شما می توانید افرادی که به آنها مشاوره سئو داده اید به من معرفی نمایید؟
  • آیا شما توصیه های گوگل وب مستر را پیاده سازی می نمایید؟
  • مشاوره سئو شما چه پیشنهاداتی روی کلمات کلیدی مد نظر من دارد؟
  • تجربه شما از کسب و کار من چقدر است؟
  • از شهر یا کشور من چقدر اطلاعات دارید؟
  • مهمترین تکنیک هایی که شما می خواهید در افزایش رتبه وب سایت من بکار برید چیست؟
  • چقدر پیش بینی می نمایید این کار بطول بینجامد؟

موارد بالا تنها برخی از سوالاتی است که می بایست در مشاوره سئو که برای شما انجام می شود پاسخ های مناسب و منطقی وجود داشته باشد.

خیلی اوقات پیش می آید که صاحبان کسب و کارهای مختلف نمی دانند که جهت بهینه سازی موتور جستجو و قرار گرفتن در موقعیت های بالای صفحه نتایج و یا به عبارتی دیگر جهت افزایش رتبه خود از کجا شروع کنند و یا چه استراتژی را دنبال نمایند. بدین منظور سایبرگایز با ارائه مشاوره سئو رایگان به این گونه از صاحبان کسب و کار اطلاعات لازم را در اختیار آن ها قرار می دهد و برای آنها تشریح می کند که در انجام این کار با توجه به کسب وکار پیش رو از چه مسیری می بایست کار خود را شروع کنند و در ادامه این مسیر تا رسیدن به هدف مورد نظر خود چه کارهایی را می بایست انجام داده و چه کارهایی را نباید انجام دهند.

مشاوره سئو چیست؟

با دریافت مشاوره سئو توسط سایبرگایز اطلاعات اشخاص به حدی خواهد رسید که خود بتوانند تصمیم گیری نموده و بهترین راه حل را انتخاب نمایند زیرا هدف سایبرگایز از ارائه مشاوره رایگان سئو، تصمیم سازی در صاحبان مشاغل است که خود بعد از آن بتوانند براحتی تصمیم گیری نمایند. بعضی اوقات پیش می آید که افراد با هدف افزایش رتبه وب سایت خود از مشاوره سئو خوبی برخوردار نمی شوند و بجای اینکه رتبه آنها افزایش پیدا کند و روند مثبتی داشته باشد سیر نزولی به خود می گیرد و یا اصلا تغییری در آن بوجود نمی آید. یکی از نکاتی که همه افراد در افزایش رتبه وب سایت خود می بایست به آن توجه داشته باشند این مسئله است که اگر از مشاوره سئو خوبی برخوردار نشوند و استراتژی بدی را برای خود انتخاب کنند ممکن است که وب سایت آنها برای همیشه در لیست سیاه موتورهای جستجو قرار گیرد و یا ممکن است بصورت موقتی رتبه آنها کمی بهبود پیدا کند ولی بعد از مدتی دیگر پیشرفت چندانی حاصل نخواهد شد.

بطور کلی می توان گفت مشاوره رایگان سئو توسط سایبرگایز شامل موارد زیر است : 

  • مشاوره در زمینه طراحی وب سایت با اصول سئو
  • مشاوره در زمینه تکنیک های سئو
  • مشاوره در زمینه انتخاب کلمات کلیدی
  • مشاوره در زمینه مدت زمان رسیدن به هدف
  • مشاوره در زمینه میزان هزینه جهت افزایش رتبه وب سایت

ال جی گوشی velvet (ولوت) را به همراه تراشه رونمایی کرد!

ال جی به‌ تازگی تیزر کوتاه مربوط به گوشی مورد انتظار ولوت (LG Velvet) را منتشر کرده است تا ما را با طراحی نهایی آن از جوانب مختلف آشنا کند. این شرکت پیش تر نسخه مفهومی گوشی را در دو تصویر به ما نشان داده بود، اما به لطف ویدئوی جدید، این بار شاهد طراحی نهایی دستگاه هستیم. نگاهی کلی به ویدئوی ال جی نشان می‌دهد گوشی ولوت قرار است از لحاظ طراحی تفاوت‌ های عمده‌ ای نسبت‌ به گوشی‌ های فعلی نظیر V60 به‌ خود ببیند. در ویدئوی رسمی منتشر شده از سوی ال جی همچنین می‌ بینیم که گوشی ولوت قرار است برای پردازش کارهای مختلف از تراشه‌ اسنپدرا گون ۷۶۵ کوالکام که از فناوری 5G پشتیبانی می‌کند بهره مند باشد. اسنپدراگون ۷۶۵ 5G بالا رده ترین پردازنده‌ کوالکام نیست. امروزه از اسنپدراگون ۸۶۵ به‌ عنوان تراشه‌ پرچمدار کوالکام برای گوشی‌ها یاد می‌شود. شما میتوانید از دیگر محصولات کمپانی ال جی و یا دیگر کمپانی ها در سایت دیجی لند دیدن کنید. و همچنین جالب است بدانید امروزه چون استفاده از گوشی های هوشمند بسیار زیاد شده چه در مسافرت چه در حین رانندگی یا کار کردن کافیست برای شارژ کردن گجت های خود از شارژر فندکی ها و یا از پاوربانک ها استفاده کنید. برای مطالعه بیشتر در مورد شارژر فندکی ها بر روی لینک " مزایا و معایب شارژر فندکی " کلیک کنید. و یا میتوانید برای خرید یا مشاوره رایگان با شماره های 09358840130 و 02155312403 تماس بگیرید، مشاوران ما پاسخگوی شما کاربران هستند.

 ولوت گوشی ال جی velvet

با توجه به افزایش رقابت بین گوشی‌ های هوشمند، در این میان بسیاری از محصولات اصلا به چشم نمی‌آیند و این اتفاقی است که در چند سال گذشته برای شرکت ال جی رخ داده است. اما حالا این شرکت برای سال ۲۰۲۰ می‌خواهد جانشین G8 را به‌ عنوان ال جی Velvet معرفی کند. آیا این گوشی می‌تواند بار دیگر نام ال جی را بر سر زبان‌ ها بیندازد؟ در ادامه اطلاعات منتشر شده در مورد این گوشی را مرور می‌کنیم. در اوایل ماه ژانویه، رندرهای منتسب به ال جی G9 منتشر شد. این رندرها از طرف منابع موثقی منتشر شدند و به نظر می‌رسید حقیقی هستند ولی در نهایت مشخص شد که رندرهای مورد نظر مربوط به ال‌جی V60 بوده‌ اند. بعد از گذشت چند ماه، مدتی قبل ال جی طرح‌ های اولیه از جدید ترین گوشی خود را منتشر کرد. ال جی تا اینجای کار از گوشی میان رده خود که تحت عنوان ولوت (Velvet) شناخته می‌شود رونمایی کرد اما اینکه این محصول از چه قابلیت‌ های سخت‌ افزاری بهره می‌برد یا چه زمانی رسما رونمایی می‌شد خبر نداشتیم تا اینکه در چند روز گذشته این شرکت با انتشار پستی در یوتیوب اعلام کرد ۷ ماه مه (۱۸ اردیبهشت) معرفی رسمی و نهایی این گوشی اتفاق خواهد افتاد. البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که به خاطر شیوع ویروس کرونا، رویداد معرفی این محصول به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

۴ نقطه رنگی در این گوشی در واقع نمایانگر دوربین اصلی، فلش LED و دو دوربین دیگر هستند که خب فعلا از جزئیات آنها بی‌خبریم. البته این ۴ نقطه معنای دیگری هم دارند و آن رنگ‌ هایی هستند که ال جی ولوت مزین به ‌آن‌ها راهی بازار خواهد شد. این رنگ‌ ها شامل قرمز، سفید، مشکی و سبز خواهد بود که با توجه به طراحی این محصول می‌توانند ظاهر بسیار زیبا و جذابی به آن بدهند. پردازنده بکار رفته در این گوشی ساخت شرکت کوالکام و از نوع اسنپدراگون ۷۶۵G خواهد بود که این یعنی ال جی ولوت از اینترنت ۵G نیز بهره‌ مند خواهد بود. اینطور که به نظر می‌ رسد این گوشی قرار است در کشور کره جنوبی که بستر اینترنت ۵G در آن مهیا شده، فروش خوبی داشته باشد.

ال جی مدت زمان زیادی است که در بازار گوشی‌ های هوشمند موفقیت چندانی نداشته و در واقع محصولات ساخت این شرکت اگرچه از محبوبیت بالایی برخوردار بودند اما کیفیت لازم را جهت مقابله با پرچم دارهای موجود در بازار نداشتند. همین مسئله باعث شد خیلی زود شاهد محو شدن نام این شرکت از روی گوشی‌ ها باشیم تا اینکه چند وقت پیش اعلام کرد سری G از گوشی‌ های خود را باز نشسته کرده و به جای آن از سری ولوت رونمایی می‌کند. ال جی امیدوار است این تغییر نام به تغییر اوضاع این شرکت در بازار گوشی‌های هوشمند منجر شود. فعلا که از نظر ظاهر و مشخصات فنی، محصول قابل قبولی را شاهد هستیم، اما باید دید آیا این ظاهر زیبا در عمل هم می‌تواند توانایی‌های خود را ثابت کند یا خیر.

طراحی گوشی ال جی velvet :

در پنل جلویی شاهد نمایشگر کم حاشیه‌ ای هستیم که در لبه‌ های آن هم خمیدگی اندکی دیده می‌شود. ماژول دوربین ال جی Velvet هم با بسیاری از گوشی‌ های اندرویدی فرق دارد و ال جی اعلام کرده که برای طراحی آن از قطرات باران الهام گرفته شده است. همچنین در کنار خمیدگی اندک لبه‌ های نمایشگر، در پنل پشتی هم با پنل خمیده در لبه‌ ها سر و کار خواهیم داشت. ال جی هنگام انتشار طرح های اولیه به نام این گوشی اشاره ای نکرد ولی سه روز قبل با انتشار یک تیزر تبلیغاتی کوتاه، نام ال جی Velvet رسما اعلام شد. در این تیزر کوتاه می‌توانیم جزییات طراحی این گوشی را مشاهده کنیم و در ضمن نباید عرضه آن در رنگ‌های متنوع را از قلم بیندازیم. شرکت ال‌ جی طی سال‌ های گذشته برای گوشی‌ های خود از لحاظ برندینگ بسیار ثابت قدم بوده و در این زمینه رویکرد یک دستی اتخاذ کرده است. اما برای سال ۲۰۲۰ اوضاع قرار نیست این گونه باقی بماند. در تاریخ ۲۷ مارس دو گزارش منتشر شد که در آن ها به کنار گذاشتن برندینگ سری G و بهره گیری از نام های جدید اشاره شده است.

سخت افزار گوشی ال جی velvet :

در رابطه با مشخصات سخت‌ افزاری ال جی Velvet اطلاعات زیادی فاش نشده ولی در تیزر منتشر شده آمده که قلب تپنده این گوشی تراشه اسنپ‌ دراگون ۷۶۵G خواهد بود. گفته می‌ شود حتی گوشی‌ های پیکسل ۵ گوگل هم همراه با این تراشه روانه‌ بازار می‌شوند. اگر چه شاید برخی کاربران عدم بهره‌ گیری این گوشی از تراشه پرچمدار را مورد انتقاد قرار می‌دهند، ولی به نظر می‌رسد چنین کاری یک اقدام هوشمندانه محسوب می‌شود. نه‌ تنها اسنپ‌ دراگون ۷۶۵G بسیار قدرتمند به حساب می‌آید، بلکه بدون داشتن قیمت هنگفت اسنپ‌ دراگون ۸۶۵ می‌تواند اینترنت ۵G را برای ال جی Velvet به ارمغان بیاورد. در رابطه با نمایشگر هم مانند G8 به احتمال زیاد با پنل اولد (OLED) سروکار داریم. با توجه به دیگر گوشی‌ های فعلی و البته نسل قبلی گوشی‌ های ال‌ جی، باید انتظار بهره‌ گیری از ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم و حافظه داخلی قابل افزایش را داشته باشیم. با توجه به تیزر منتشر شده، گوشی ال جی Velvet برخلاف بسیاری از گوشی‌ های رده‌ بالا دارای جک هدفون است.

گوشی ال جی velvet

گوشی ال‌ جی G8 از دو مشخصه به نام‌ های Air Motion و Hand ID بهره می‌ برد. مشخصه اولی به کاربران اجازه می‌دهد که با حرکت دادن دست خود بر روی گوشی، کار های مختلفی را انجام دهند و قابلیت دوم هم با اسکن رگ‌ های کف دست، گوشی را آنلاک می‌کند. این ویژگی‌ ها اگرچه خاص هستند، ولی نتوانستند توجهات زیادی را جلب کنند و در آزمایش‌ های انجام شده هم عملکرد چندان مناسبی نداشتند. در طرح‌ های منتشر شده، بریدگی نمایشگر ال جی Velvet آنقدر کوچک است که در آن فضای محدود نمی‌ توان سنسور های مربوط به این مشخصه را تعبیه کرد. در ضمن ال‌ جی V60 هم بدون این قابلیت عرضه شده است. ال‌ جی از جمله شرکت‌ هایی است که به نوآوری‌ های مختلف علاقه دارد و حالا با کنار گذاشتن این قابلیت، باید ببینیم برای جدیدترین گوشی خود چه قابلیت جذابی را معرفی می‌کند.

تاریخ عرضه و قیمت گوشی ال جی velvet :

در چند سال گذشته، ال‌ جی گوشی‌ های سری G را در ماه فوریه در نمایشگاه MWC بارسلون معرفی کرده است. به طور مشخص، گوشی‌های G5 ، G6 و G8 در این نمایشگاه معرفی شده‌ اند و برای رونمایی از G7 یک مراسم جداگانه در نیویورک برگزار شد. اما برای سال ۲۰۲۰، ال‌ جی تصمیم گرفت فرمول همیشگی خود را تغییر دهد. اگر چه گوشی‌ های سری V معمولا در نیمه دوم سال معرفی می‌شوند، اما در ماه فوریه از ال‌ جی V60 رونمایی شد و حدود ۳ هفته قبل اعلام شد که در تاریخ ۱۵ می گوشی ال جی Velvet رسما رونمایی می‌شود. در رابطه با قیمت‌ گذاری هم امیدواریم ال‌ جی در این زمینه هوشمندانه تصمیم بگیرد. در آمریکا گوشی G8 با قیمت پایه ۸۵۰ دلاری عرضه شده ولی گوشی جدید V60 با قیمت ۸۰۰ دلاری معرفی شده و این گوشی از اسنپ‌ دراگون ۸۶۵ بهره می‌برد. به همین خاطر ال جی Velvet مبتنی بر اسنپ‌ دراگون ۷۶۵G باید قیمت مناسب‌ تری داشته باشد و حدس می‌ زنیم قیمت آن بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ دلار قرار بگیرد. 

گوشی ال جی velvet

ال‌ جی در نسل جدید گوشی‌های خود تصمیم گرفته است نام‌ گذاری الفبایی را کنار بگذارد و به استفاده از اسم‌ هایی روی بیاورد که در قالب یک کلمه بتوانند ویژگی‌ های اصلی گوشی را در ذهن کاربر تداعی کنند. ال‌ جی ولوت نیز از همین قانون تبعیت می‌کند. ال‌ جی می‌گوید عبارت ولوت که می‌توان معادل «مخمل‌ نما» را در فارسی برای آن بیان کرد، تداعی‌ کننده «ظاهر صیقلی شکوهمند و ظرافت اعلا» گوشی جدید است. فراموش نکنید ال‌ جی از گوشی ولوت به‌ عنوان موبایلی «پریمیوم برای عموم مردم» یاد کرده است. بدین معنی که ولوت قرار نیست برای رقابت با محصولاتی نظیر گلکسی اس ۲۰ اولترا و هواوی پی ۴۰ پرو پلاس در بازار عرضه شود. در حال حاضر مشخص نیست که ال‌ جی قصد دارد گوشی ولوت را در چه تاریخی به‌ صورت کامل معرفی کند؛ اما شایعه‌ ای جدید می‌گوید که تاریخ معرفی ال‌ جی ولوت برای روز ۱۵ مه ۲۰۲۰ (۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹) تعیین شده است. با در نظر گرفتن اطلاعات زیادی که ال‌ جی اخیرا منتشر کرده است، احتمال می‌ دهیم که فاصله‌ زیادی تا رونمایی کامل گوشی باقی نمانده باشد.

بررسی گوشی هوآوی P30 Lite (هوآوی پی 30 لایت)

هوآوی با معرفی رسمی سری گوشی‌ های P30، نسخه Lite این محصول که در واقع نسبت به P30 و  P30 Pro ارزان‌ قیمت‌ تر است را به عنوان گوشی میان‌ رده روانه بازار کرد. همانطور که از نام این گوشی مشخص است، P30 Lite برخی ویژگی‌ های گوشی‌ های بالا رده P30 را در خود دارد طراحی ظاهری رضایت‌ بخش این سری محصولات را به کاربر عرض کند. در عوض مشخصات سخت‌ افزاری این گوشی را به محصولی متفاوت تبدیل کرده است. نمایشگری که با پنل­ LCD ساخته‌ شده و فناوری به‌ کار رفته در آن IPS است نشانی از مقرون‌ به‌ صرفه بودن این گوشی است. البته این نمایشگر رزولوشن بالایی دارد؛ به‌ طوری‌ که در اندازه‌ 6.15اینچی اش، حدود 415 پیکسل را در هر اینچ جا داده است. مانند بیشتر گوشی‌ های امروزی هوآوی، در پی 30 لایت هم نمایشگر تقریبا تمام قاب جلویی گوشی را پر کرده است. این مشخصه در کنار لبه­‌ های براق قاب اصلی، جلوه­‌ ای لوکس به هوآوی P30 Lite بخشیده است. قاب پشتی هم تا حدی براق است. ویژگی دیگر مجهز شدن P30  به حسگر اثر انگشت است. این فناوری خطوط انگشت شما را با استفاده از فناوری جدید شناسایی می­‌کند و تنها با لمس انگشت شما قفل گوشی را باز می­‌کند. این حسگر در قاب پشتی P30 لایت جا خوش کرده است. نکته‌ بعدی درباره‌ این گوشی وجود سه دوربین در پشت گوشی است؛ سه دوربین که در یکی سنسور 24 مگاپیکسلی، در دومی سنسور 8 مگاپیکسلی و در سومی دوربین 2 مگاپیکسلی قرار گرفته است. دوربین سلفی هم به یک سنسور 32 مگاپیکسلی مجهز شده است که یاد آور دیگر گوشی‌ های سری P30 است. این دوربین‌ها تصاویر بی‌ نقص و فوق‌ العاده‌ ثبت می‌کنند و انگار برای رقابت با گوشی‌ های بالا رده دیگر برندها ساخته شده است. قابلیت اتصال به شبکه­‌ های 4G با سرعت بالا، بلوتوث نسخه­ 4.2، نسخه­‌ 9 از اندروید و حسگر تشخیص چهره اندروید از دیگر ویژگی ­‌های جدید این گوشی هستند. از نظر سخت ­‌افزاری هم این گوشی به تراشه­‌ 12 نانومتری HiSilicon Kirin 710 مجهز شده است که در آن پردازنده‌ ­ای هشت‌ هسته‌ ا‌ی و قدرتمند قرارگرفته تا بتواند علاوه‌ بر کارهای معمول، از قابلیت­‌های جدید که هوآوی این روزها روی آن تمرکز خاصی دارد، پشتیبانی کند. این نسخه از گوشی P30 Lite دارای 128 گیگابایت حافظه داخلی است که با 4 گیگابایت رم همراهی می‌شود. در اواسط سال 2019 میلادی گوشی موبایل P30 lite در کنار دو گوشی دیگر این خانواده یعنی P30 و P30 Pro قرار بگیرد تا نسخه ارزانی از خانواده پرچمدار P30 را به طرفداران محصولات هوآوی عرضه کند. این گوشی موبایل را می‌توان ازنظر ظاهر زیبا، ازنظر نرم‌افزار و رابط کاربری مدرن و از نظر سخت‌ افزار رضایت‌ بخش عنوان کرد. همه این خصوصیات در گوشی جمع شده‌ اند که نوید گوشی موبایلی پرطرفدار در بازار میان‌ رده‌ ها را برای امپراتوری هوآوی به ارمغان آورند. با بررسی پی ۳۰ لایت همراه دیجی لند باشید.

بررسی گوشی هوآوی P30 Lite

گوشی هوآوی پی ۳۰ لایت را دفتر هوآوی در ایران برای بررسی در اختیار دیجی لند قرار داده است. شما می‌توانید برای اطلاع از آخرین قیمت گوشی هوآوی، قیمت گوشی شیائومی، قیمت گوشی سامسونگ و گوشی آیفون‌‌ اپل از بخش محصولات دیجی لند استفاده کنید. برای مشاهده قیمت گوشی در فروشگاه‌های اینترنتی معتبر، مقایسه انواع گوشی هوآوی مانند گوشی هوآوی وای 9 اس (بررسی هوآوی بررسی گوشی هوآوی Y9s) ، گوشی شیائومی، گوشی سامسونگ و‌ گوشی آیفون‌ های اپل و همچنین طرح سوالات خود در محصولات از بخش محصولات دیجی لند استفاده کنید. شما میتوانید از دیگر محصولات کمپانی هوآوی و یا دیگر کمپانی ها در سایت دیجی لند دیدن کنید. و همچنین جالب است بدانید امروزه چون استفاده از گوشی های هوشمند بسیار زیاد شده چه در مسافرت چه در حین رانندگی یا کار کردن کافیست برای شارژ کردن گجت های خود از شارژر فندکی ها و یا از پاوربانک ها استفاده کنید. برای مطالعه بیشتر در مورد شارژر فندکی ها بر روی لینک " مزایا و معایب شارژر فندکی " کلیک کنید. و یا میتوانید برای خرید یا مشاوره رایگان با شماره های 09358840130 و 02155312403 تماس بگیرید، مشاوران ما پاسخگوی شما کاربران هستند.

طراحی گوشی هوآوی P30 Lite :

شاید اولین چیزی که در طراحی و شکل ظاهری گوشی P30 lite توجه شما را به خود جلب می‌کند، شباهت زیاد این گوشی ‌به دیگر اعضای پرچمدار خانواده‌اش است که نکته مثبتی به‌ حساب می‌آید. با این‌ حال، بدنه این گوشی مانند اکثر گوشی‌ های میان رده از پلاستیک ساخته شده است. این بدنه پلاستیکی ظاهر درخشانی دارد که آن را هر چه بیشتر به شیشه شبیه کرده است. به همین دلیل باید انتظار ماندن اثر انگشت و لکه را روی آن داشته باشید. این گوشی هوآوی هم تا جای ممکن به گوشی‌ های لوکس امسال نزدیک شده و هوآوی سعی کرده تا جای ممکن از ساده‌ سازی استفاده کرده تا بتواند P30 لایت را به موفقیت در بازار میان‌ رده‌ ها نزدیک کند. مثل خیلی از گوشی‌ های میان‌ رده، حسگر اثر انگشت روی قاب پشتی قرار دارد. این حسگر بسیار سریع است و در جای مطلوبی از قاب پشتی گوشی قرار گرفته است. قاب پشتی کمی به اطراف خمیده شده است و تنها دوربین‌ها هستند که از قاب بیرون زده‌اند. سه دوربین روی گوشه قاب پشتی قرار داده شده‌ اند و در حدود یک میلی‌ متری از آن بیرون زده‌ اند. این برآمدگی‌ ها مانعی برای قرار گیری صحیح گوشی روی سطوح صاف نیستند؛ اما هنگام کار با گوشی روی سطوح صاف تکان خوردن P30 lite کمی آزارتان می‌دهد. شکل قرار گیری این دوربین‌ها حتما شما را هم به یاد گوشی iPhone X و گوشی iPhone XS اپل می‌اندازد.

بدنه گوشی موبایل P30 Lite، دو خبر خوب را برای دوستداران هوآوی به همراه دارد؛ اول وجود پورت USB type-C است که نوید سرعت شارژ بالا و امکان اتصال حافظه‌های جانبی را با خود به همراه دارد. دومی پورت جک 3.5 میلی‌ متری صداست که در قاب زیرین گوشی جا خوش کرده است. البته در لبه پایینی و سمت مقابل این پورت، فقط یک اسپیکر مونو جای گرفته است که البته نمی‌توان آن را یک ایراد عنوان کرد؛ چرا که امروزه دوست داران موسیقی از هدفون یا اسپیکر قابل‌ حمل برای گوشی دادن به موسیقی استفاده می‌کنند. قاب جلویی را نمایشگری بزرگ و کشیده پر کرده که از لبه‌ های چپ و راست فاصله‌ زیادی ندارد؛ لبه‌ های نمایشگر با لبه‌ های گرد گوشی هماهنگ هستند و ترکیب جالبی را به وجود آورده‌ اند. نبود برند هوآوی روی قاب جلویی نکته مثبتی است و ظاهر گوشی را یکدست کرده است. همه‌ چیز در عین سادگی طراحی شده‌ اند و مطلب قاب توجهی در مورد آن‌ها وجود ندارد. سال پیش تولید گوشی‌های دارای بریدگی دوربین سلفی، باب شده بود و البته بسیاری از کاربران نسبت به این بریدگی (ناچ) حس خوبی نداشتند. هوآوی این بریدگی را تا حد امکان کم کرده است تا فقط دوربین سلفی در وسط ضلع فوقانی گوشی دارای ناچ باشد که ظاهری خاص را به گوشی داده است. هوآوی به این ناچ کوچک لقب «مروارید روی گوشی» داده است اما همچنان قضاوت در مورد این ناچ به سلیقه شما برمی‌گردد.

بررسی گوشی هوآوی P30 Lite

صفحه‌ نمایش گوشی هوآوی P30 Lite :

سال 2018 را می‌توان سال گرایش تولید کنندگان موبایل به نمایشگر کشیده نام گذاشت. این گرایش که با طراحی و تولید Galaxy S8 سامسونگ آغاز شد، به‌ سرعت بین همه تولید کنندگان گوشی رواج پیدا کرد. نسبت تصویر در گوشی P30 Lite برابر با 19.5:9 است. این نسبت تصویر گوشی را به محصولی باریک و خوش‌ دست تبدیل کرده است و ظاهر زیبایی را به آن داده است و کار با آن با استفاده از یک دست را آسان کرده است. نمایشگری P30 Lite اندازه 6.15 اینچ اندازه دارد و هیچ‌ چیز از نمایشگر گوشی‌ های لوکس بازار کم ندارد. تراکم 415 پیکسل بر اینچ برای یک نمایشگر 6.15 اینچی، عدد کاملا مطلوبی است. علاوه‌ بر این، نسبت تصویر 19.5:9 باعث می‌شود تا هنگام بازی‌ کردن یا دیدن فیلم بتوانید از تمام نمایشگر استفاده کنید و نهایت لذت را از تمام ابعاد نمایشگر ببرید. نه‌ تنها در هنگام تفریح، بلکه زمانی که قصد گشت‌ و‌ گذار در وب را هم دارید، اطمینان دارید که P30 Lite مقدار اطلاعات بیشتری را از یک صفحه به نمایش درآورد. تقریبا تمام قاب جلویی گوشی را نمایشگر بزرگش، پر کرده است. جا دادن نمایشگری بزرگ در قابی کوچک یکی از افتخارات هوآوی در P30 Lite به‌ حساب می‎آید. نمایشگری که در نگاه اول توجه هر بیننده‌ ای را به خود جلب می‌کند و برای یک گوشی میان‌ رده، شاهکار به‌ حساب می‌آید.

البته در گوشی P30 Lite، خبری از فناوری آمولد نیست و پنل LCD که ارزان‌‌ تر است در آن به کار گرفته شده است. البته وضوح نمایشگر این گوشی کاملا مطلوب است اما نباید انتظار میزان عمق و زنده‌ بودن تصویری که در پنل آمولد وجود دارد را با آن مقایسه کنید. اگر به دنبال دقت بالای رنگ و بالانس نور سفید هستید، باید بدانید که این گوشی در صفحه‌ نمایش خود کمی رنگ آبی دارد اما امکان کالیبره کردن صفحه‌ نمایش و فیلتر رنگ آبی هم در آن لحاظ شده است. در کل نمایشگر P30 Lite را می‌توان یکی از بهترین‌های این حوزه دانست.

سخت‌ افزار گوشی هوآوی P30 Lite :

استفاده از چهار گیگابایت رم برای یک گوشی‌ میان‌ رده از سیاست‌ های شرکت‌هایی است که می‌خواهند بازار میان‌ رده‌ها را بدون درنگ تسخیر کنند. این میزان از رم برای یک گوشی در سال 2019 هم زیاد است و مسلما در هنگام کار با گوشی، شما را با مشکلی روبرو نخواهد کرد. زمانی میزان بالای رم در این محصول بیشتر خود نمایی می‌کند که میزان حافظه داخلی این گوشی را هم که 128 گیگابایت است درنظر بگیریم. به دلیل همین حافظه داخلی بالاست که وجود یک شیار سیم‌ کارت و یک شیار مشترک بین سیم‌ کارت یا کارت حافظه چندان آزار دهنده نخواهد بود. تراشه اصلی گوشی موبایل Huawei P30 Lite همانی است که در هوآوی P Smart 2019 مورد استفاده قرار گرفته است. شاید این تراشه برای پی اسمارت خبر خوبی باشد اما با توجه به قیمت بالاتر P30 Lite انتظار می‌رفت که شاهد تراشه قوی‌ تری در این گوشی باشیم. البته کارهای سنگین و مالتی تسکینگ در این گوشی به‌ راحتی آب خوردن انجام می‌شود؛ حتی برای بازی‌ های دو بعدی و بازی‌ های سه‌ بعدی نه‌ چندان سنگین با مشکلی روبرو نخواهید بود اما در اجرای بازی‌ های سنگین سه‌ بعدی نباید انتظار عملکرد کاملا رضایت‌ بخشی داشته باشید.

رابط کاربری گوشی هوآوی P30 Lite :

استفاده از نسخه‌ 9.۰ رابط کاربری ایموشن روی اندروید Pie باعث شده تا P30 Lite ازنظر نرم‌ افزاری کارایی مطلوبی داشته باشد. با توجه به اینکه حالا دیگر هوآوی هم برای خود هواداران متعصبی دست‌ و پا کرده است، انتظار می‌رود بسیاری از خریداران P30 Lite کاربرانی باشند که پیش‌ از این از گوشی‌ های هوآوی استفاده کرده‌ اند و به همین دلیل با رابط کاربری روان آن آشنا هستند. بنابراین، استفاده از این گوشی برای بیشتر کاربران آسان خواهد بود اما اگر از طرفداران اندروید خالص یا گوشی‌ های اپل هستید، کمی طول خواهد کشید تا به این گوشی عادت کنید.

باتری گوشی هوآوی P30 Lite :

شاید یکی از تنها نقاطی که می‌توان به دلیل آن در ساخت P30 Lite به هوآوی خرده گرفت، باتری 3340 میلی‌ آمپر ساعتی است که روی کاغذ میزان استانداردی به‌ حساب می‌آید اما اگر اهل بازی و کار سنگین باشید، در عمل بیشتر از یک روز دوام نمی‌آورد و فقط می‌توان آن را در رده باتری‌ های متوسط تقسیم‌ بندی کرد. البته شارژ سریع 18 واتی که شرکت سازنده برای این گوشی در نظر گرفته است، مدرت زمان مورد نیاز برای شارژ را کاهش می‌دهد و ارزش خرید بالایی را برای گوشی به همراه دارد.

بررسی گوشی هوآوی P30 Lite

دوربین گوشی هوآوی P30 Lite :

استفاده از 3 دوربین روی قاب پشتی در این بازه‌ی قیمتی، امکان خوبی را برای کسانی که به عکاسی با گوشی اهمیت می‌دهند، فراهم می‌کند. هوآوی هم به این نکته توجه کرده و 3 دوربین روی قاب پشتی P30 Lite قرار داده است. این سری از دوربین‌ها مشخصات سخت‌ افزاری مطلوبی دارند و در قالب سنسور های عریض، فوق‌ عریض و سنسور عمق روانه بازار شده‌ اند. البته در همین ابتدای بررسی دوربین‌ها باید به این نکته اشاره کنیم که در این گوشی جدید هوآوی خبری از لرزشگیر اپتیکال و فیلم‌ برداری 4K نیست. درست است که با وجود لرزشگیر، بر قیمت تمام‌ شده‌ گوشی اضافه می‌شد اما نبود این امکان هم از کیفیت فیلم‌ برداری گوشی کم می‌کند. با این‌ وجود باید اعتراف کنیم که گوشی P30 Lite عکس‌ های چشم‌ نوازی می‌گیرد. دوربین اصلی این گوشی به‌جای رزولوشن 24 در رزولوشن 12 مگاپیکسلی عکس می‌گیرد و با استفاده از تکنیکی که «Pixel binning» نامیده  می‌شود، چندین پیکسل را به هم می‌چسباند تا تصویر نهایی با رزولوشن و کیفیت بالا بگیرد. سرعت گرفتن تصویر هم در این گوشی بسیار سریع است. حتی رابط کاربری دوربین هم کاملا جامع است و جای هیچ گله و شکایتی را باقی نمی‌گذارد. در حالت شب (Night Mode)، دریچه دیافراگم بیشتر باز می‌ماند تا تصاویر بهتری گرفته شود. گستره داینامیک و حالت HDR هم از هیچ نظر کم نمی‌آورند اما حالت HDR خودکار وجود ندارد که ممکن است برای برخی از کاربران کمی آزار دهنده باشد. در نور کم هم شاهد نویز کنترل‌ شده هستیم که در خروجی تصاویر تاثیر بسیار مطلوبی دارد. دوربین فوق عریض مانند بسیاری دیگر از این نوع از دوربین‌ها، گاهی اوقات افکت Fish-eye ایجاد می‌کند و در لبه‌ها کمی تصویر را مواج ایجاد می‌کند.

دوربین سلفی هم مانند دوربین‌های اصلی عملکردی مطلوب دارد. میزان کنتراست بالا در این دوربین گاهی اوقات حتی جزئیات را هم قربانی کرده است. حالت زیبایی تعداد زیادی فیلتر دارد که می‌توانید آن‌ها را شخصی‌ سازی کنید. همان‌طور که اشاره شد، در قسمت ویدئو لرزشگیر اپتیکال و فیلم‌ برداری 4K وجود ندارد؛ در عوض، لرزشگیر دیجیتالی کارش را به‌ خوبی انجام می‌دهد و در کنار تصاویر Full HD جزئیات بالا و ویدئوهای جذابی را تولید می‌کند.

جمع بندی گوشی هوآوی P30 Lite :

اگر بخواهیم ویژگی‌های Huawei P30 Lite را به‌ اختصار بررسی کنیم با نقاط قوت بسیاری روبرو می‌شویم که از آن جمله، می‌توان به طراحی زیبا، نرم‌ افزار روان و رم و حافظه کافی در کنار فناوری شارژ سریع و عملکرد رضایت‌ بخش دوربین اشاره کنیم. در مقابل این تعداد بالا از خصوصیات مثبت فقط ظرفیت متوسط باتری و تراشه کاملا میان‌ رده قرار گرفته‌اند. گوشی Huawei P30 Lite در حقیقت گوشی میان‌ رده‌ ای است که در بسیاری از مشخصات، تنه‌ به‌ تنه با گوشی‌ های بالارده حرکت می‌کند. بنابراین، سخت است که آن را به دوستداران هوآوی توصیه نکرد. پس اگر به دنبال میان‌ رده‌ای با ویژگی‌های کامل یک گوشی ممتاز هستید، این عضو کوچک خانواده P30 را از یاد نبرید.

هوآوی پی 30 لایت