چه از مواجهه با واقعیت گریزان باشیم، چه آن را بپذیریم، بخش چشمگیری از جمعیت کره خاکی مان توان خرید گوشی های هوشمند گران قیمت و پرچم دار را ندارند یا ترجیح می دهند چنین مبالغ هنگفتی را صرف وسیله ارتباطی کوچک خود نکنند. بدین ترتیب فرصت کم نظیری در اختیار تولید کنندگان قرار گرفته است تا در جهت بهره گیری از ظرفیت موجود، با عرضه محصولاتی مقرون به صرفه، سهمی از بازار محصولات اقتصادی و ارزان قیمت بهدست آورند. در بین شرکتهای فعال در بازار موبایل، شیائومی و سامسونگ یکی از موفق ترین مهره ها در دسته گوشی های میان رده و پرچم دار به حساب می آیند. در ادامه با بررسی گوشی شیائومی مدل Mi Note 10 Pro و گوشی سامسونگ مدل Galaxy S10 Plus با دیجی لند همراه باشید. برای خرید انواع گوشی و دیگر لوازم جانبی مانند شارژر فندکی یا پاوربانک میتوانید بر روی لینک خرید شارژر فندکی و خرید پاوربانک کلیک کنید و یا با شماره های 09358840130 و 02155312403 تماس بگیرید، مشاوران ما پاسخگوی شما کاربران هستند.
از سال پیش رقابت بر سر دوربین های با کیفیت و عکاسی حرفه ای با گوشی های همراه هوشمند شدت گرفت و فعالیت تمامی شرکت های الکترونیکی برای بالا بردن کیفیت عکس گرفته شده با تلفن همراه افزایش یافت. می نوت 10 پرو با استفاده از حسگرهای 108 مگاپیکسلی و دوربین 5 گانه ( 108-5-20-2-12 مگاپیکسلی) قدم را فراتر گذاشته است و در برابر سامسونگ دوربین سه گانه اس 10 پلاس سامسونگ قد علم کرده است. 5 دوربین، لنز 8 تکه، حسگر 108 مگاپیکسلی، زوم 50 برابر و زوم اپتیکال2 و 5 برابر از موارد جذابی هستند که در مقابل دوربین سه گانه سامسونگ با دو لنز 12 مگاپیکسلی و یک لنز 16 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار به کمک تشخیص فاز از نوع دوال پیکسل و زوم اپتیکال دوبرابری، به پرچدار شیائومی برتری داده اند. اگر اهل سلفی گرفتن هستید، شیائومی نوت 10 پرو با دوربین سلفی 32 مگاپیکسل همان چیزی است که به دنبال آن هستید. شیائومی امسال در زمینهی سلفی گوی سبقت را از سامسونگ ربوده و با ارائهی دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی در برابر دوربین 10 مگاپیکسلی اس 10 پلاس به راحتی دل سلفی بازها را به دست آورده است.
سامسونگ به مناسبت دهمین سال معرفی گوشیهای سری S برای طراحی دهمین گوشی از این سری و مدل plus آن سنگ تمام گذاشته است. این سری از ترکیب شیشه و آلمینیوم ساخته شده و بدنه شیشهای این گوشی بدون هیچ فاصله و با دقت بالایی به فریم آلمینیومی آن متصل شده است. دوربین سه گانه افقی، بالا و در وسط بدنه جاسازی شده است. نکتهای در طراحی این سری با واکنش منفی کاربران مواجه شده، قرار گرفتن دکمهی پاور در جای نامناسب است، به طوری که برای هربار فشار دادن آن لازم است جای دست خود برروی گوشی را تغییر بدهید و این امر در استفادهی روزمره ممکن است آزار دهنده باشد. برخلاف سامسونگ، شیائومی برای طراحی این سری از تلفنهای همراه هوشمند خود خلاقیت زیادی به خرج نداده و طراحی شیائومی نوت 10 پرو، شباهت زیادی به سری پرو30 هواوی دارد. اگرچه شیائومی در طراحی پرچم دار خود هزینهی زیادی نپرداخته و خلاقیت به خرج نداده است، اما عدم اصالت به معنی زیبا نبودن نیست! بدنهای باکیفیت از جنس گوریلاگلس 5، دوربین عمودی 5گانه در بالا-سمت چب بدنه، فریم آلمینیومی و وزن کم بدنه باعث میشود طراحی شیائومی بسیار زیبا و دلپسند باشد. همچنین دقت بالا در اتصال بدنه به فریم مانع ورود و جمع شدن گرد و خاک یا جرم میشود.
پرچم دار امسال تلفنهای هوشمند شیائومی با صفحه نمایش گرد و گوشههایی خمیده طراحی شده است به طوری که صفحه نمایش حدود 90 درصد از فضای جلویی گوشی را احاطه کرده است. Mi Note 10 Pro صفحه نمایشی 6.47 اینچی آمولد با رزولوشن 1080×2340 و تراکم پیکسلی 339ppi دارد. این گوشی موفق به گواهی TUV شده است و علاوه بر قابلیت Reading Mode نسخه دو، از Always On Display نیز پشتیبانی میکند. صفحه نمایش اس 10 پلاس مشابه سایر پرچم داران سامسونگ، 6.4 اینچی آمولد و دارای رزولوشن 3040 x 1440 و تراکم 522 پیکسل است. نسبت صفحه نمایش به بدنه نسبت به سریهای قبل 17 درصد افزایش یافته است اما مابقی ویژگیهای آن همانند مدلهای پیشین سری S است.
در سالیان گذشته و پس از معرفی حسگرهای اثر انگشت به عنوان یکی از راههای حفظ حریم شخصی در گوشیهای هوشمند، این روش به یکی از محبوب ترین روشها در بین کاربران تبدیل شده است. اگرچه گزارشاتی مبنی بر نقص عملکرد حسگر اثر انگشت اس 10 پلاس بعد از استفاده از گلس ضدخش منتشر شده، اما تاکنون هیچ مورد مشابهی درمورد پرچمدار تلفنهای هوشمند شیائومی گزارش نشده است. پس از حدود 10 سال از شروع فعالیت شیائومی در صنعت تولید تلفنهای همراه هوشمند و تبدیل این شرکت به یکی از برندهای مطرح، همچنان شیائومی به عنوان عرضه کنندهی محصولاتی کاربرپسند شناخته میشود. شیائومی درکنار رفع نیاز مشتری و تولید گوشیهای هوشمند خلاقانه و باکیفیت (که از به روزترین اطلاعات و دستاوردهای علمی و صنعتی بهره مند هستند) و با قیمت مناسب، محصولی به صرفه تولید میکند و رضایت مشتریان را به همراه دارد.
این روزها در هر تجارت و کسب و کاری که باشید برای ماندگاری و موفقیت باید به صورت حرفه ای و خاص به فکر تولید محتوا باشید تا بتوانید در این بازار پر رقابت زنده بمانید . البته محتوا و تولید محتوا چیز جدیدی نیست و سالیان سال است که انسانها در حال تولید محتوا و انتشار محتوا هستند اما شاید به این شکل و به این نام و برای اهداف تجاری چند سالی است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است. حتی غارنشینانی که با کشیدن شکل و خطوط می خواستند حرف ها و افکارشان را ثبت کنند و به آیندگان انتقال بدهند هم به نوعی در حال تولید محتوا بودند! اما این روزها انقدر فضای اطراف ما پر از محتوا و در عین حال بی محتوا شده است که اگر هدف ما برندسازی شخصی یا برندسازی تجاری و یا افزایش فروش و موفقیت در کسب و کار باشد حتما لازم است با محتوا نویسی حرفه ای بیشتر آشنا شویم و بتوانیم فرق بین محتوا و محتوای جذاب برای مخاطب را تشخیص دهیم و تکنیک هایی را به کار بگیریم که بتوانیم مخاطب را در همان نگاه اول و اسکن چند ثانیه سایت یا مقاله وبلاگ گرفتار قلاب محتوا بکنیم اما با ترفندهایی کاملا کلاه سفید و نه کلاه سیاه. در رابطه با سئو کلاه سفید مقاله سئو و بهینه سازی سئو را مطالعه کنید. باید کاری کنیم که مخاطب عاشق محتوای ما شود و مطمئن شود که با دنبال کردن ما، هر روز و هر هفته یک هیجان جدید، یک آموزش ارزشمند، یک مهارت جدید و… را همراه ما تجربه خواهد کرد. پس شاید این چیزی که بین ما به عنوان محتوا جا افتاده است فقط یک سالاد بد مزه و بد شکل از کلمات باشد که سایت ها و کسب و کارهای زیادی هر روز به خورد مخاطب میدهند. اما محتوای جذاب و دوست داشتنی برای مخاطب محتوایی است که کاملا هدفدار، ارزش آفرین، مفید، هیجان برانگیز و ترغیب کننده مخاطب به انجام یک عمل خاص باشد. و این نوع محتواست که باعث افزایش ترافیک ارگانیک سایت، باعث افزایش فروش و وفادارای مشتریان، و باعث بهبود SEO سئو و افزایش نرخ تبدیل سایت شما میشود. سئو سایت یا بهینه سازی سایت یکی از فعالیت هایی است که توسط سئو مستر انجام می شود. الگوریتم رتبه بندی گوگل دارای بیش از 200 معیار جهت رتبه بندی یک سایت است. از این رو مهندسین سئو می بایست مهمترین این معیارها را جهت پیاده سازی موفق سئو بدانند. برای انجام پروژه های سئو و طراحی سایت خود میتوانید با شماره های 02188456784 و 09022002123 تماس بگیرید یا به صفحه خدمات سئو ما مراجعه کنید.
برای اینکه یک محتوایی جذاب باشد حتما باید برای مخاطب نوشته شود ! یعنی محتوای تولیدی باید یا برای مخاطب جذاب باشد یا مفید یا همزمان هردو هدف را دنبال کند. و مهم ترین نکته اینکه در طول کل محتوا حتما باید به تمام وعده هایی که در عنوان و مقدمه به مخاطب میدهیم عمل کنیم. تعریف محتوای جذاب و دوست داشتنی برای مخاطب در یک جمله محتوای جذاب محتوایی است که برای مخاطب نوشته شود (الگو بگیرید اما کپی نکنید، برای مخاطب خود کاملا اختصاصی بنویسید و هدف اصلی تان جذب رضایت مخاطب باشد نه فقط صرفا رونق کسب و کارتان) و به خوبی نوشته شود (کلمات به خوبی کنار هم چیده شوند، غلط دیکته ای و تایپی تا حد امکان نداشته باشد و به زبان ساده باشد)
با محتوا نویسی هوشمندانه و حرفه ای می توانید در تعامل با مخاطب خودتان باشید، با او حرف بزنید، به حرف هایش گوش کنید و خلاصه یک ارتباط دو طرفه و دوستانه با مخاطب برقرار کنید و در نهایت کسب و کار خود را رونق دهید و فروش خود را افزایش دهید. کلید اصلی موفقیت کسب و کارها و به دام انداختن مخاطب در قلاب خودشان فقط و فقط یک عبارت دو حرفی به نام ” محتوای جذاب “ است که بر عکس دو حرف بودن و راحت بیان شدن بسیار کار سخت و وقت گیری است ( اما اگر شما هم تولیدکننده محتوای حرفه ای باشید قطعا با من هم عقیده اید که نوشتن محتوای جذاب ، با تمام سخت بودن و صرف زمان زیاد ، قبل ازمخاطب برای نویسنده محتوا هیجان برانگیز و جالب است).
چند اصل در رابطه با تولید محتوای جذاب و مخاطب پسند وجود دارد که با رعایت هر یک از این ها متوجه بالا رفتن سئو سایت خود می شوید. گام اول این است که دقیقا بدانید که برای چه کسی می نویسید (شناخت دقیق مخاطب هدف)، گام دوم دقیقا بدانید چه چیزی می نویسید (تا وقتی که ما به عنوان نویسنده روی یک موضوع تسلط و اطلاعات کاملی نداشته باشیم قطعا نمی توانیم برای مخاطب چیز با ارزشی بنویسیم)، گام سوم چگونه باید بنویسیم ؟ گام چهارم محتوا را کجا باید منتشر کنیم ؟ حتما نباید یک نویسنده نابغه و فوق حرفه ای باشید تا بتوانید محتوای جذاب و مخاطب پسند بنویسید. فقط کافی است همین 4 اصل مهم را به خوبی درک کنید و در هنگام نوشتن و انتشار محتوا به آن دقت کنید. اما به عنوان یک راهنما برای نوشتن محتوای مخاطب پسند بیایید در اینجا با هم 5 ایده برای تولید محتوای جذاب را با هم بررسی کنیم :
محتوا به صورت پرسش و پاسخ باشد. شاید بتوانیم بگوییم یکی از جذاب ترین نوع محتوا برای مخاطب ها همین سبک پرسش و پاسخ، مسابقه و یا کوییز است. این نوع محتوا می تواند به شدت توجه مخاطب را جلب کند و اگر در تولید این نوع محتوا حرفه ای عمل کنید حتی می توانید مخاطب را ساعت ها در سایت خودتان نگه دارید و سرگرم کنید! برای نوشتن عبارت های پرسش و پاسخ و کویئزی باید موضوعات مناسب و مرتبط با کسب و کار خودتان را پیدا کنید و شروع کنید به نوشتن پرسش ها یا پاسخ های مناسب به سوالات ذهنی مخاطب . یعنی شما باید بتوانید پیدا کنید که انتظار مخاطب از شما و سایت شما چیست و بعد تمام تلاش خود را بکنید که به این انتظار و نیاز پاسخ درستی بدهید. در تعیین محتوای مسابقه ای هم سعی کنید سوال هایی انتخاب کنید که خیلی سخت نباشد و مخاطب بتواند امتیاز بالایی بگیرد چون در این صورت است که به خاطر حس رقابت و حس پیروزی این محتوا را با دوستان شان به اشتراک می گذارند. این نوع مسابقه ها یا به عبارت بهتر آزمون های کوچک می تواند آزمون سیاست، آزمون ورزشی، آزمون مهارت های زندگی و… باشد. در کنار تولید محتوای پرسش و پاسخی ، گذاشتن یک نظر سنجی هدفمند هم به شما کمک میکند که مخاطب خودتان را بهتر بشناسید و نیازها و خواسته های او را بهتر درک کنید.
محتوا به صورت ماشین حسابی Calculators و ابزارها باشد. یکی از پر بازدید ترین و پر ترافیک ترین سایت ها آنهایی هستند که یک ابزار کاربردی هستند برای کسب و کارهای دیگر یا مخاطب عام برای انجام محاسبات و تجزیه و تحلیل و کارهای مفید است. مثلا سایت هایی که نقشه حرارتی به شما ارائه میدهند سایت هایی که سرعت سایت شما را می سنجند، سایت هایی که از لحاظ محتوایی سایت شما را آنالیز میکنند و مثلا محتواهای تکراری را به شما نشان میدهند، یا سایت هایی که در بهینه سازی سئو سایت نقش دارند.
محتوا به صورت اینفوگرافیک های جذاب باشد. یکی از محتواهای جذابی که در ایران رواج زیادی دارد و البته در بیشتر موارد هم به صورت غیر حرفه ای و غیر هدفمند تولید میشود اینفوگرافیک است. اینفوگرافیک پاسخ به نیاز بسیاری از مخاطبان امروزی است که تمایل دارند محتوا را به صورت لقمه ای و قطعه قطعه و خلاصه شده مصرف کنند و علاقه ای به خواندن محتوا و متن های طولانی ندارند و دوست دارند همه چیز را در یک نگاه یاد بگیرند! طراحی یک اینفوگرافیک حرفه ای و کاربردی اصلا کار راحتی نیست و قطعا زمان زیادی را باید برای محتوا نویسی و طراحی آن بگذارید اما قطعا ارزشش را دارد! در یک اینفوگرافیک جذاب حتما باید از محتوای جذاب، تصاویر و نمودارها و آمار و ارقام به میزان کافی استفاده کنید تا یک اینفوگرافیک حرفه ای تولید و منتشر کنید.
محتوا به صورت دمو یا نسخه نمایشی از محصول یا خدمات باشد. نسخه نمایشی یک نوع از راه های ارائه توضیحات محصول یا خدمات است که معمولا از طریق پاورپوینت، تصویر یا فیلم و ترفندهای گرافیکی سعی می کنیم با مخاطب ارتباط نزدیک تری برقرار کنیم و در ذهن او تاثیر بگذاریم. این 2 نکته را در هنگام تولید محتوای نمایشی و تصویری حتما مد نظر قرار بدهید :
محتوای ویدئویی جذاب که در ذهن مخاطب می ماند. همه بزرگان بازاریابی محتوا و تولید محتوا این روزها با هم هم عقیده هستند که محتوای ویدئویی در بین مخاطب عام طرفداران زیادی دارد و به هیچ عنوان نباید از آن چشم پوشی کنید و آن را نادیده بگیرید. بلکه برای موفقیت در شناساندن برند خودتان و همین طور ماندگاری در ذهن مخاطبی که از صبح خروس خوان تا نیمه های شب با انواع محتوا بمباران میشود لازم است حتما به فکر تولید محتوای ویدئویی باشید. در این راه برای به هیجان آمدن و ماندگاری در ذهن مخاطب محتوای ویدئوی تولیدی باید حتما حرف جدید برای گفتن داشته باشد و در تولید آن حتما خلاقیت خودتان را به کار بگیرید وگرنه همین روزها هم کم نیستند محتواهای ویدئویی بدون بازدید یا با تعداد محدودی بازدید که بدون هیچ تاثیری در رشد سایت و کسب و کار ما راهی سطل آشغال محتوا می شوند. نوشتن و تولید محتوا برای بعضی ها عشق و علاقه و لذت است و برای بعضی دیگر منبع درآمد . اما هر چه که هست و هر هدفی که شما به عنوان تولید کننده محتوا دنبال میکنید فقط در یک صورت می توانید به آن برسید شناخت نیاز مخاطب و نوشتن برای مخاطب و راضی نگه داشتن مخاطب. فقط در این صورت است که می توانید به هدف تجاری خودتان و کسب در آمد هم برسید.
روال طبیعی در راه اندازی یک وب سایت یا یک وبلاگ به این صورت است که ابتدا وظیفه تولید محتوای سایت بر عهده نیروهای همان کسب و کار است و در صورت پیشرفت به سراغ گزینه برون سپاری تولید محتوای سایت خود میروند. این موضوع دلایل متعددی دارد که برای برخی از آنها مسئله تمرکز بیشتر بر روی فروش و بهینه سازی سایت و برای برخی دیگر استفاده از نیروهای کارآمد در اولویت قرار میگیرد. در این مطلب میخواهیم ببینیم که آیا برون سپاری تولید محتوای سایت برای یک کسب و کار با امتیاز مثبت همراه است یا خیر؟ شاید برای شما هم سوال باشد که چگونه باید یک محتوای اختصاصی تولید کرد! جواب این سوال خیلی آسان است کافیست به صفحات بلاگ سایبرگایز رفته و یا بر روی لینک تولید محتوای اختصاصی کلیک کنید. برای مشاوره رایگان در زمینه بهینه سازی سئو و طراحی سایت می توانید برروی لینک کلیک کرده و یا با شماره های 02188456784 و 09022002123 تماس بگیرید.
قبل از هر چیزی اجازه دهید ببینیم که برون سپاری تولید محتوای سایت یعنی چه؟ تولید محتوا یعنی قرار دادن محتوای مناسب برای جذب بازدیدکننده و در نهایت تبدیل آنها به مشتری. محتوا ابزاری برای جذب بازدیدکننده و همچنین به دست آوردن رتبه بهتر در موتورهای جستجو است. حالا ممکن است این محتوا به صورت محتوای متنی باشد، ممکن است به صورت محتوای ویدئویی یا تصویر باشد یا حتی شامل اینفوگرافیک ها شود. برون سپاری تولید محتوای سایت یعنی وظیفه تولید محتوای سایت را به شخصی خارج از محدوده شرکت واگذار کنید. این شخص به عنوان فریلنسر تولید محتوا شناخته میشود که در مطالب قبلی به طور کامل به بررسی آن پرداختیم. فرآیند واگذاری محتوا روشهای مختلفی دارد که با توجه به شرایط شرکت انجام میشود. در برخی موارد برون سپاری تولید محتوای سایت به یک موسسه تولید محتوا یا آژانس تولید محتوا واگذار میشود. این موسسه به عنوان یک رابط بین فریلنسر و کارفرما فعالیت میکند و بر روند اجرای تولید محتوا نظارت دارد. گروه دیگر به سراغ فریلنسرهای تولید محتوا میروند که به صورت آزادانه کار میکنند و به استخدام هیچ شرکت یا موسسهای نیستند. حالا اگر میخواهید بدانید که برون سپاری تولید محتوای سایت خوب است یابد به موارد زیر توجه کنید :
یکی از مزایای که برون سپاری به شما میرساند این است که شما زمان بیشتری برای کار بر روی سایت در اختیار دارید. در حقیقت شما فقط منتظر محتوای بهینه سازی شده هستید که از طرف فریلنسر یا آژانس تولید محتوا به شما برسد. در عین حال میتوانید زمان خود را به بهینه سازی تصاویر، بهینه سازی عنوان مطلب یا کار بر روی سایر قسمتهای سایت خود اختصاص دهید.
یکی از ایراداتی که به برون سپاری تولید محتوای سایت وارد است این است که فریلنسر دقیقاً نمیداند شما میخواهید چه کاری انجام دهید. گاهی توضیحات یک یا چند ساعته شما هم برای توجیه این افراد کافی نیست و مجبور میشوید که زمان زیادی برای توضیح دادن به آنها اختصاص دهیم. بنابراین اگر یک فریلنسر تولید کننده محتوای خوب گیر نیاورید، مطمئناً به دردسر خواهد افتاد.
این امتیاز برای کسانی که به صورت همزمان با چند نفر یا چند موسسه تولید محتوا کار میکنند. روال کار این شرکتها به این صورت است که از سلیقهها و مهارتهای افراد مختلف استفاده میکنند تا محتوای جذاب و متنوع برای سایت خود تولید کنند. این پیشنهاد برای کسانی که دارای وبلاگ هستند و به دنبال به دست آوردن رتبه بهتر در الکسا هستند، مناسب است.
فرض بگیرید که شما به عنوان صاحب کسب و کار به دنبال یک فریلنسر هستید تا بتواند کار تولید محتوا با کلید واژه دستگاه CNC را برای شما بنویسد. اینکه شما بتوانید شخصی با مهارت بالایی در تولید محتوا پیدا کنید یک موضوع، و اینکه او بتواند در زمینه یک موضوع تخصصی کار کند، موضوع مهمتر و اصلی است. اگر شما قرار باشد که مدت زمان زیادی از روز خود را به آموزش این افراد اختصاص دهید، شاید بهتر باشد که از برون سپاری تولید محتوای سایت خود چشمپوشی کنید. اینکه شما نیازی به استخدام نیروی انسانی نداشته باشید، یک بخش مشخص از فضای کسب و کار خود را به او اختصاص ندهید، مجبور به خرید کامپیوتر جدید و خط اینترنت نباشید، هزینه بیمه کارکنان را نپردازید، و در زمان کار آنها انعطاف پذیری داشته باشید، به نظر شما امتیاز بدی به حساب میآید؟! فریلنسر تولید محتوا بدون هیچ انتظاری میتواند شما را از شر این انتظارات اضافی خلاص کند. اصولا پروژه تولید محتوا بر مبنای تعداد کلمات یا بر مبنای طول محتوا قیمتگذاری میشود. اگر شما بخواهید هزینه انجام پروژه را به صورت تعداد مقاله بپردازید، ممکن است تعداد کلمات مقالات برای سئو و بهینه سازی وب سایت کم باشد. اگر بر مبنای کلمه بخواهید هزینه تولید محتوا را بپردازید، احتمال دارد که نویسنده صرفا به سراغ حشو نویسی برود و کیفیت محتوای سایت شما پایین بیاید. این یک ریسک بزرگ در برون سپاری تولید محتوای سایت است.
گاهی شما در ابتدای بستن قرارداد تولید محتوای سایت به طور کامل و واضح به فریلنسر میگویید که دقیقاً چه چیزی میخواهید و در ازای چه محتوایی حاضر به پرداخت هزینه هستید. در این حالت بدون اینکه ریسک محتوای بی کیفیت را داشته باشید یا در مورد تعداد کلمات مقاله نگران باشید، مطمئن هستید که یک محتوای با کیفیت تحویل میگیرید و هزینه شما توجیه پذیر است. این ایراد هم به فریلنسر و هم به شخص کارفرما مربوط است. اولین کارفرما باید در انتخاب فریلنسر تولید محتوا حساسیت زیادی داشته باشد که در مطلب «مواردی که در سفارش تولید محتوا باید از تولیدکننده محتوا بخواهید» به آن پرداختیم. اما گاهی فریلنسر برای درآمد بیشتر مجبور به پذیرفتن پروژههایی میشود که در مورد آنها اطلاعات خاصی ندارد. این انتخاب اشتباه هم فریلنسر و هم صاحب کسب و کار را وارد دردسر بزرگتری میکند. بدون شک برون سپاری تولید محتوای سایت راهکار خوبی برای کسب و کار است و به وبلاگها برای کسب رتبههای بهتر کمک میکند. اما در این بین خطراتی هم وجود دارد که کارفرما میتواند با رعایت برخی نکات از آنها جلوگیری کند.
هیچ محصولی کسل کننده نیست، ما هستیم که آنها را کسل کننده نشان میدهیم؛ این جمله به خوبی تفاوت تولید محتوا با کپی رایتینگ یا تفاوت کارشناس تولید محتوا با کپی رایتر را نشان میدهد. متاسفانه این موارد در بسیاری از حوزه های مختلف با هم دیگر اشتباه گرفته میشوند و تاثیر منفی بر روی مشتری میگذارد. سطح مهارت کارشناس تولید محتوا با سطح مهارت کپی رایتر با یکدیگر متفاوت است و هر کدام از آنها به استعداد خاصی نیاز دارند. در حقیقت شرایط ایجاب میکند که تولید محتوا برای یک سایت با کپی رایتینگ برای یک سایت یا در حالت آزاد متفاوت باشد. حالا بیایید تا این موارد را با همدیگر مقایسه کنیم. در ادامه به بررسی کارشاس تولید محتوا و کپی رایتر می پردازیم. جالب است بدانید اولین اعتبار و برند یک کارشناس تولید محتوا، تولید کردن محتوای اختصاصی برای سایت است. برای اینکار هم دانش لازم است برای کسب اطلاعات بیشتر کافیست بر روی لینک " چگونه محتوای اختصاصی تولید کنیم؟ " کلیک کنید. یا با شماره های 09022002123 و 02188456784 در جهت کسب مشاوره رایگان تماس حاصل کنید. مجموعه ما با داشتن بیش از 15 سال تجربه در زمینه طراحی سایت و بهینه سازی سئو سایت به شما این امکان را می دهد که با آرامش و خیالی راحت به ما اطمینان کنید.
کارشناس تولید محتوا (Content Writer) یا همان تولید کننده محتوای معمولی یا فریلنسر تولید محتوا به کسی گفته میشود که میتواند محتوای اختصاصی برای یک سایت یا هر فضای نوشتاری دیگری فراهم کند. این افراد اطلاعات عمومی بالایی دارند و به حوزههای مختلف سرک میکشند. محتوا، هر چیز شنیداری، دیداری و خوانشی که پیامی را به مخاطب منتقل کند را شامل میشود. پس انواع متونی که با آنها مواجه میشویم (از تیتر روزنامه گرفته تا قصه ای در یک کتاب و مقاله ای در یک وب سایت) و انواع آثار سمعی و بصری که میشنویم و میبینیم (مثل پادکست و فیلم سینمایی و…) انواع محتوا را شامل میشوند. دامنه و گستره محتوا، بسیار وسیع است و طبعا، تولید هر کدام از آنها تخصص های متفاوتی را میطلبد. عموما، پایه همه انواع محتوا را، محتوای متنی شکل میدهد. به تولید کننده و به عبارت بهتر، نویسنده محتوای متنی «content writer» یا همان نویسنده محتوا گفته میشود. لازم به توضیح نیست که تولید کنندگان سایر انواع محتوا نظیر فیلم، موسیقی و… را نمیتوان «نویسنده محتوا» خطاب کرد و میبایست القابی نظیر فیلم ساز، آهنگساز و… را به کار برد. به طور کلی و فارغ از نوع محتوای تولیدی، میتوان به تمام افرادی که به تولید محتوا در گونه های مختلف مشغولند «تولید کننده محتوا» و یا همان «content producer» لقب داد.
کپی رایتر (Copywriter) به یک شخص حرفه ای و آموزش دیده در یک زمینه خاص گفته میشود که توانایی همان زمینه تخصصی را به بهترین شکل ممکن نشان می دهد. شاید استفاده از لفظ بازاریاب برای کپی رایتر چندان اشتباه نباشد و تا حدود زیادی بین آنها شباهت وجود دارد. کپی (که محصول و خروجی کار کپی رایتر است)، یک قطعه محتواست که با هدفی در حوزه بازاریابی و تبلیغات نگاشته شده است. از شعارهایی که بر روی بیلبوردهای سطح شهر میبینید تا متونی که روی بروشور شرکت های مختلف درج شده اند، و هر نوع محتوای دیگری که با هدفی در این حوزه نگاشته شده باشد، انواع کپی را تشکیل میدهند. پس میتوان تفاوت میان کپی و محتوا را نیز در نوع کاربر و هدف تولید آن تعریف کرد.
تولید محتوا (Content Writing) به فرآیند ایجاد و خلق محتوا برای یک سایت گفته میشود که توسط کارشناس تولید محتوا انجام میگیرد و ممکن است در یک زمینه تخصصی یا در یک زمینه عمومی انجام شود. نکته ای که وجود دارد این است که محتوای یک سایت ممکن است نوشتاری، تصویری یا در قالب فیلم و کلیپ باشد. برای خواندن درباره چگونگی نوشتن محتوای اختصاصی بر روی لینک " چگونه محتوای اختصاصی تولید کنیم؟ " کلیک کنید.
کپی رایتینگ (Copy writing) یعنی فرایند نوشتن و ایجاد محتوای اختصاصی در یک زمینه خاص برای جلب توجه مشتری و مخاطب. حالا ممکن است این نوشته یک یا چند جمله باشد یا در قالب یک متن کوتاه آماده سازی شود. تفاوت بین تولید محتوا و کپی رایتینگ این است که محتوا میتواند یک صفحه یا چندین صفحه باشد اما کپی رایتینگ بیشتر یک محتوای مختصر و مفید برای رساندن معنی اصلی جمله است. برای خواندن در رابطه با تفاوت های کپی رایتر و کارشناس تولید محتوا میتوانید بر روی لینک " کپی رایتر با کارشناس تولید محتوا چه تفاوتی دارد؟ " کلیک کنید.
تولید محتوا برای بازاریابی محتوایی انجام میشود. این یعنی شما به عنوان کارشناس تولید محتوا به طور مداوم و منظم در یک یا چند زمینه خاص مطلب مینویسید و هدف گذاری اصلی شما جذب مخاطب و تبدیل کردن آنها به بازدید کننده دائمی است. در حقیقت این جا شما به طور کامل مفهوم دلخواه را به کاربر خود میدهید و در اول زمینه جذب او را فراهم میکنید. کپی رایتینگ یعنی شما در یک زمینه خاص و اختصاصی مانند کسب و کار مینویسید و در داخل متن به هدف خود هم اشاره میکنید. در این روش نظم خاصی وجود ندارد و شما با توجه به زمانی که میتوانید در اختیار بزارید بستگی دارد. یک کپی رایتر باید این توانایی را داشته باشد که در یک یا دو جمله هدف خود را برساند. هدف از تولید محتوا این است که بین مخاطب و محصول یا خدمات مورد نظر تعامل ایجاد کنید و مخاطب احساس کند که با صداقت و علاقه مندی نویسنده محتوا مواجه است. کارشناس تولید محتوا باید توانایی نوشتن محتوای جذاب را داشته باشد تا کاربر کسل نشود. در حقیقت تولیدکننده محتوا میتواند چندین وبلاگ یا مقاله اینترنتی داشته باشد بدون اینکه به برند خود اشاره کند. در عوض، کپی رایتینگ بر فروش در لحظه تاکید دارد و تمام هدف آن فروش محصول در همان یک یا چند جمله است. اینکه شرکت اپل از جمله «متفاوت فکر کن» به عنوان جمله تبلیغی خود استفاده میکند، یعنی در همان لحظه میخواهد مشتری را با محصولات خود درگیر کند. یک کپی رایتر به هیچ وجه نیاز به اختصاص دادن زمان زیاد برای نوشتن محتوای طولانی ندارد و میتواند هدف خود را در یک جمله برساند.
کارشناس تولید محتوا میتواند هر کسی باشد؛ یک مدیر اجرایی؛ یک معمار؛ یک دکتر؛ یا یک دانشجوی معمولی. تنها چیزی که در فرآیند تولید محتوا نیاز هست این است که نویسنده بداند که مخاطب به دنبال چه چیزی هست و چه چیزی برای او جذاب است. حالا ممکن است این محتوا یک محتوای عمومی مانند وبلاگ باشد یا یک محتوای اختصاصی به عنوان نمونه کار تولید محتوا باشد. کپی رایتر یک شخص حرفه ای فعال در زمینه یک موضوع تخصصی است که به طور ویژه میتواند زمینه فروش آن را فراهم کند. حتما این جمله را شنیده اید که «برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سرطان ریه، بیشتر سیگار بکشید». این موضوع نشان میدهد که نوشتن در یک زمینه تخصصی به عنوان کپی رایتینگ نیاز به شناخت کافی و دقیق نویسنده دارد.
به عنوان آخرین بخش، باید ببینیم که قالب تولید محتوا چه تفاوتی با کپی رایتینگ دارد. این موضوع تا حدود زیادی مشخص میکند که هر کدام از آنها به چه حوزهای مربوط میشود. برخی از مواردی که کارشناس تولید محتوا میتواند فعالیت کند عبارتند از :
این در حالی است که شخص کپی رایتر حوزه محدود تری دارد و به یکی از موارد زیر مشغول میشود :
میبینیم که هر کدام از این حوزه ها نیاز به شخصی با مهارت متفاوت دارد. در حقیقت شخص کپی رایتر نیاز دارد که در حوزه های مختلف کسب اطلاع کند تا بتواند وارد حوزه فعالیت کارشناس تولید محتوا شود. همچنین کارشناس تولید محتوا باید سطح دانش خود را در یک زمینه تخصصی بالا ببرد تا توانایی تولید کپی رایتینگ را داشته باشد. برای سفارش تولید محتوا و مشورت در زمینه های مختلف به صورت رایگان مانند سئو و بهینه سازی وب سایت و یا طراحی وب سایت میتوانید از شماره های 02188456784 یا 09022002123 استفاده کنید.
پیشرفت تکنولوژی و دیجیتالیزه شدن زندگی انسان در چند سال اخیر باعث شده است بازار مشاغل روز به روز تغییر کند و انواع و اقسام شغل های مختلف به وجود بیاید. عمده ترین دلیل این مسئله، همین پیشرفت تکنولوژی است که باعث ایجاد نیاز های جدیدی در بازار کار و حتی در بین مردم شده است. در این مقاله قصد داریم به دو شغلی بپردازیم که یکی از آنها تقریبا از مشاغل قدیمی به شمار میرود و دیگری از مشاغل جدیدی است که اخیرا بازار کار آن شدیدا داغ است. اگر سری به سایت های اینترنتی یا حتی سایت های کاریابی بزنید با دو عبارت کارشناس تولید محتوا و کپی رایتر مواجه می شوید. حال ما می خواهیم تفاوت کپی رایتر با کارشناس تولید محتوا را بررسی کنیم؛ دو شغلی که اخیرا با گرم شدن بازار دیجیتال مارکتینگ بیش از پیش اهمیت پیدا کرده اند. کپی رایتینگ شغلی است که شاید با ظهور علم بازاریابی و تبلیغات به وجود آمده است، اما شاید بتوان گفت که کارشناسان تولید محتوای دیجیتالی تنها چند سالی است که به طور جدی برای شرکت ها و وب سایت ها فعالیت می کنند. اولین موضوعی که باید به آن اشاره کرد این است که این دو شغل با یکدیگر فرق دارند و هدف اصلی ما در این مقاله، آشنایی با تفاوت کپی رایتر با کارشناس تولید محتوا است. قطعا برای متوجه شدن این تفاوت باید هر یک از این مشاغل را بررسی کنیم و در نتیجه، به تفاوت آنها بپردازیم. اولین اعتبار یک کارشناس تولید محتوا، تولید کردن محتوای اختصاصی برای سایت است. برای اینکار هم دانش لازم است برای کسب اطلاعات بیشتر کافیست بر روی لینک " چگونه محتوای اختصاصی تولید کنیم؟ " کلیک کنید. یا با شماره های 09022002123 و 02188456784 در جهت کسب مشاوره رایگان تماس حاصل کنید. مجموعه ما با داشتن بیش از 15 سال تجربه در زمینه طراحی سایت و بهینه سازی سئو سایت به شما این امکان را می دهد که با آرامش و خیالی راحت به ما اطمینان کنید.
شاید وقتی فردی برای اولین بار کلمه کپی رایتر (Copy Writer) را بشنود، یاد کپی رایت (Copy Right) یا همان قانون تکثیر مجاز محصولات بیافتد. اما خب باید گفت که این دو کلمه کاملا با هم تفاوت دارند و به خاطر فارسی نویسی کلمات انگلیسی و نبود معادل فارسی برای این کلمات ممکن است چنین اشتباهی پیش بیاید. به طور خلاصه و ساده، کپی رایتر به کسی میگویند که با تکیه بر فنون نویسندگی و علوم بازاریابی برای افراد، شرکتها، برندها و یا به طور کلی هر مجموعه ای که قصد فروش کالا یا خدمات داشته باشد مطلب مینویسد. به عبارت دیگر کپی رایتر، نویسنده ای است که به قصد بازاریابی موثر تر و فروش بیشتر محصول/خدمات، محتوای مفید (و حتی کوتاه) تولید میکند. این اولین قدم جهت آگاهی از تفاوت کپی رایتر با کارشناس تولید محتوا بود.
حال که قدم اول جهت متوجه شدن تفاوت کپی رایتر با کارشناس تولید محتوا را برداشته ایم، خوب است که به بررسی وظایف کپی رایتر بپردازیم. به این منظور، در ابتدا باید به این موضوع فکر کنیم که وظیفه اصلی یک کپی رایتر چیست و چه کارهایی باید انجام دهد. خب، بسیاری از متخصصان بازاریابی و تبلیغات معتقدند اصلی ترین وظیفه یک کپی رایتر افزایش اثر گذاری تبلیغات است. بنابراین، فردی که خود را کپی رایتر می نامد باید بداند برای طراحی یک تبلیغ چگونه مخاطب را تحت تاثیر بگذارد. برای این موضوع نیز باید تمامی نکاتی که میتواند روی ذهن مشتری اثر گذار باشد را بشناسد و با این روش، آنها را به خرید محصولی خاص ترغیب کند. عمده فعالیت های یک کپی رایتر در طراحی متون تبلیغات رادیو و تلویزیون، طراحی متون تبلیغاتی در بازاریابی اینترنتی، تهیه بروشور برای فروش محصولات و معرفی خدمات و ... خلاصه میشود. مطمئنا کپی رایتینگ نیز مانند هر شغل دیگری اصولی دارد که اگر کپی رایتر به این باید ها و نباید ها توجه ویژه ای کند، قطعا به نتیجه فوق العاده ای خواهد رسید. یک کپی رابتر باید بتواند از تیترها و سر فصل های جذاب استفاده کند. استفاده از تیتر مناسب یکی از مولفه های اصلی جذب مشتری است. همچنین، باید در نظر داشته باشد از کلماتی استفاده کند که ساده و واضح هستند. استفاده از کلمات ادبی و سخت به هیچ وجه نمیتواند در جذب مخاطب موثر واقع باشد. جملات و کلمات به کار برده شده باید به گونه ای باشند که مخاطب با آنها احساس نزدیکی کند و به قدری تاثیر گذار باشند که مشتری نسبت به آشنایی بیشتر با آن محصول، اقدام کند. شعار های تبلیغاتی و بقیه کارهای یک کپی رایتر باید به شکلی باشند که مخاطب نسبت به آن برند اعتماد کند. البته در انتقال این حس اعتماد نباید بزرگ نمایی صورت گیرد، چرا که ممکن است نتیجه عکس به دنبال داشته باشد. نکته بعدی که یک کپی رایتر باید به آن توجه کند این است که به هیچ وجه از ضرب المثل ها و اصطلاحات نباید استفاده کند! البته نه به این معنی که از ضرب المثل ها یا دیالوگ های معروف الهام نگیرد. مطمئنا استفاده مداوم از ضرب المثل ها، خلاقیت را در کار کپی رایتر کمرنگ میکند. این توضیحات، عمده وظایف و کارهایی بود که یک کپی رایتر باید انجام دهد. این وظایف تفاوت کپی رایتر با کارشناس تولید محتوا را مشخص میکند. در پایان، بهتر است نگاهی تیتروار به وظایف کپی رایتر داشته باشیم :
یک کپی رایتر حرفه ای به سرعت میتواند میزان رشد موفقیت تجاری تان را افزایش دهد و تاثیر بسزایی در جذب مشتری بگذارد. این میزان پیشرفت به قدری فاحش و مشخص است که به تنهایی یکی از بزرگ ترین دلایل تفاوت کپی رایتر با کارشناس تولید محتوا به شمار میرود. در نتیجه میتوان گفت، هدف از کپی رایتینگ، تبلیغات موثر و مفید در جهت جذب مخاطب است. کپی رایتینگ تعریف گسترده و مفصلی دارد اما در تعریف ساده یعنی استفاده از کلمات برای متقاعد کردن مخاطب به خرید یک محصول یا تحقیق درباره یک برند تجاری! پس با استفاده اصولی از کپی رایتینگ می توانیم پیامی تاثیر گذار را به شکلی خلاقانه به مخاطب عرضه کنیم. حالا که با کپی رایتر و کپی رایتینگ آشنا شدیم، اجازه دهید ببینیم کارشناس تولید محتوا کیست و چه وظایفی دارد.
کپی رایتینگ (Copywriting) یعنی فرایند نوشتن و ایجاد محتوای اختصاصی در یک زمینه خاص برای جلب توجه مشتری و مخاطب. حالا ممکن است این نوشته یک یا چند جمله باشد یا در قالب یک متن کوتاه آماده سازی شود. تفاوت بین تولید محتوا و کپی رایتینگ این است که محتوا میتواند یک صفحه یا چندین صفحه باشد اما کپی رایتینگ بیشتر یک محتوای مختصر و مفید برای رساندن معنی اصلی جمله است.
پیش از هر چیز باید گفت که محتوا انواع مختلفی دارد. مقاله، پست وبلاگ، اینفوگرافیک و ویدئو همگی نوعی از محتوا هستند. به همین دلیل باید در همین ابتدا بگوییم که در این مقاله، منظور ما از کارشناس تولید محتوا فردی است که با محتوای متنی سر و کار دارد. اگر بخواهیم کمی دقیق شویم باید بگوییم که همه انواع محتوای ذکر شده در جملات قبل به نوعی با کلمات و نوشتار سر و کار دارند. آیا غیر از این است که برای تولید محتوای ویدئویی، پیش از هر چیز نیاز به یک سناریو است؟ کارشناس تولید محتوا یا تولید کننده محتوا به نوعی، مکمل کپی رایتر است. یک کارشناس تولید محتوا باید بتواند به بهترین شکل ممکن در مورد مفهوم یا محصول خاصی، مطلبی را به مخاطب عرضه کند تا جای هیچ سوال و شبهه ای برای او باقی نماند. محتوای تولید شده نباید خیلی کوتاه باشد تا کاربر بتواند هم با نوشته مقاله و هم با خوده نویسنده ارتباط بر قرار کند. از طرفی دیگر محتوای تولید شده به قدری باید پر بار و غنی باشد که هر خط آن دارای مفهوم و معانی زیادی باشد تا کاربر پس از مطالعه متن به نتیجه گیری درستی درباره آن مطلب برسد. به علاوه باید افزود که با همه گیر شدن تجارت الکترونیک، وجود کارشناس تولید محتوا برای بیشتر شرکت ها ضروری است. البته باید گفت که تولید کننده محتوا در هر حوزه فعالیت کاملا متفاوتی دارد. به طور خلاصه، کارشناس تولید محتوا به فراخور موضوعی که به او داده میشود و محیطی که در آن فعالیت میکند، باید محتوایی تولید کند تا مخاطبان درک درستی از آن موضوع پیدا کنند.
اگر تصمیم دارید شغل شریف کارشناس تولید محتوا را برای خود برگزینید، باید از هر دری سخنی باشید! یعنی اینکه لازم است علاوه بر تبحر و تخصص داشتن در یک حوزه، باید در مورد موضوعات مختلف نیز اطلاعات و درک خوبی داشته باشید. در کنار این ها، تسلط به فنون روزنامه نگاری و نویسندگی از جمله ویژگی های یک کارشناس تولید محتوای خبره است. در بالا اشاره کردیم که یک کپی رایتر باید به نویسندگی آشنا باشد، اما تولید کننده محتوا کاملا باید به نویسندگی مسلط باشد تا بتواند محتوایی با ارزش تولید کند. کنار هم قرار گرفتن این کارها وظایف یک کارشناس تولید محتوای موفق را شرح میدهد. در مجموع باید گفت کارشناس تولید محتوا وظیفه دارد با توجه به حیطه فعالیتی که دارد اقدام به نوشتن و تولید یک مطلب کند. این مطلب باید ساختار منظم خود را داشته باشد و مخاطب پس از مطالعه آن، متوجه هدف و پیام مورد نظر شود. در پایان این بخش، بهتر است برخی از وظایف و ویژگیهای یک کارشناس تولید محتوا را با هم مرور کنیم :
می بینیم که هر کدام از این حوزه ها نیاز به شخصی با مهارت متفاوت دارد. در حقیقت شخص کپی رایتر نیاز دارد که در حوزه های مختلف کسب اطلاع کند تا بتواند وارد حوزه فعالیت کارشناس تولید محتوا شود. همچنین کارشناس تولید محتوا باید سطح دانش خود را در یک زمینه تخصصی بالا ببرد تا توانایی تولید کپی رایتینگ را داشته باشد. برای سفارش تولید محتوا و مشورت در زمینههای مختلف مانند سئو و بهینه سازی وب سایت میتوانید از شماره های درج شده در سایت استفاده کنید. یا به صفحه خدمات ما مراجعه کنید.
تولید محتوا را میتوان به عنوان یک هنر خطاب کرد. کارشناس تولید محتوا باید محتوای تولیدی را به گونه ای تنظیم کند که اثر گذاری بالایی داشته باشد. حالا هدف از تولید یک متن آن هم در این سطح چیست؟ همان طور که ذکر شد، تولید محتوا فقط به چند موضوع خاص محدود نمیشود و شما میتوانید برای هر چیزی تولید محتوا داشته باشید. همین امر باعث شده تا تمامی شرکتها، کمپانیها و وب سایت ها اقدام به تولید محتوا کنند. تولید محتوا در درجه اول باعث آشنایی مخاطب با محصول و آگاه سازی وی از هدف کلی شما میشود و در درجه دوم (برای یک وب سایت)، تولید محتوای اصولی و دقت به مواردی همچون سئو، باعث رشد یک مجموعه نیز میشود. این دو مورد مهم ترین اهداف تولید محتوا هستند.
قالب محتوا :
باید ببینیم که قالب تولید محتوا چه تفاوتی با کپی رایتینگ دارد. این موضوع تا حدود زیادی مشخص میکند که هر کدام از آنها به چه حوزهای مربوط میشود. برخی از مواردی که کارشناس تولید محتوا میتواند فعالیت کند عبارتند از :
این در حالی است که شخص کپیرایت حوزه محدودتری دارد و به یکی از موارد زیر مشغول میشود :
خب، عمده ترین و ساده ترین شباهت موجود میان کپی رایتر و کارشناس تولید محتوا این است که هر دوی آنها سر و کارشان با نوشتن است. هر دوی این ها باید به فنون نویسندگی مسلط باشند و بدانند چگونه با هنر نگارشی خود مخاطبان را به یک مشتری وفادار تبدیل کنند.
اما نوبت به اصلی ترین هدف این مقاله یعنی تفاوت کپی رایتر با کارشناس تولید محتوا میرسیم. با تعریف های فوق با هر یک از این مشاغل آشنا شدیم و مشخص شد که کپی رایتر و کارشناس تولید محتوا که هستند و چه وظایفی دارند. با تجمیع تعاریف بالا به تفاوت این دو پی خواهیم برد. کپی رایتر از نظر محتوایی و متنی کار زیادی ندارد؛ و نهایتا کارش با چند جمله کوتاه به نتیجه میرسد. با این حال، همین چند جمله کوتاه باید به قدری اثر گذار باشند که مخاطب را به فکر فرو برند و به نوعی ذهن او را قلقلک دهند.
از سوی دیگر کارشناس تولید محتوا یا تولید کننده محتوا از نظر محتوایی کار بسیار سنگینی دارد و تقریبا باید توضیحات کاملی را معمولا در قالب یک مقاله ارائه کند. از نظر اثر گذاری و ارزش، محتوای تولید شده توسط کارشناس تولید محتوا باید رتبه بالایی داشته باشند اما نیاز نیست در یک جمله بتواند کار را تمام کند و اثر کافی را بگذارد. یک کارشناس تولید محتوا این فضا را در اختیار دارد تا با یک متن مطلوب و حتی طولانی نظر مخاطب خود را جذب کند اما کپی رایتر موظف است با متنی کوتاه و جمله وار، نظر مخاطب را به سمت یک محصول جلب کند. از دیگر تفاوت هایی که می توان ذکر کرد افرادی است که این مشاغل را انتخاب می کنند. فردی که میخواهد به عنوان یک کپی رایتر فعالیت خود را شروع کند باید این موضوع را درک کند که یک کار بسیار تخصصی را آغاز کرده است. شاید در بیشتر موارد مطلب نهایی تولید شده به دو خط هم نرسد، اما همان دو خط از اهمیت والایی برخوردار است. بنابراین کپی رایتر نه تنها باید شناخت بسیار بالایی از عملکرد ذهنی مخاطبان داشته باشد، بلکه باید شناخت خوبی از زندگی داشته باشد تا بتواند با یک جمله کوتاه، ورق را به سمت یک کسب و کار باز گرداند.
در نقطه مقابل، کارشناس تولید محتوا هر کسی میتواند باشد! کارشناس تولید محتوا با اینکه باید تسلط کاملی به نوشتن داشته باشد اما لازم نیست یک نویسنده حرفه ای باشد. با توجه به منابع گسترده ای که اینترنت در اختیار مان میگذارد، هر کسی میتواند مطلب بنویسد. کارشناس تولید محتوا میتواند یک متخصص، دبیر نشریه، نویسنده، وبلاگ نویس، مهندس نرم افزار، مدیر عامل، صاحب برند، آشپز، نقاش و هر فرد دیگری که تصورش را کنید باشد. مهم این است که او در مورد مطلبی که می نویسد دانش داشته باشد و بتواند آن را به سر انجام برساند. برای افرادی که پیش از این مردد بودند که کدام یک از این مشاغل را انتخاب کنند قطعا با بررسی تفاوت کپی رایتر با کارشناس تولید محتوا میتوانند نتیجه بهتری بگیرند.
نتیجه گیری :
در کنار تمامی تعاریف، تفاوت ها و شباهت ها باید بگوییم که کپی رایتینگ و تولید محتوا به نوعی مکمل همدیگر هستند. با یک مثال این موضوع را با هم بررسی میکنیم. فرض کنید قصد دارید یک سایت راه بیاندازید و هدف شما در این سایت ارائه مطالبی در مورد بازی های ویدئویی و آموزش بازی سازی است. اگر بخواهیم اصولی پیش برویم، به یک کپی رایتر نیازمندیم. پس حتی برای چنین سایتی باید کپی رایتر استخدام کرد تا در زمینه تبلیغات و معرفی شما با چند شعار و جمله اثر گذار، مخاطب را به سمت شما جلب کند. حال که کپی رایتر وظیفه خود را به خوبی انجام داد، به کارشناس تولید محتوا نیاز دارید تا در راستای اهداف سایت برای شما مطلب بنویسد و آن چیزی را که کپی رایتر وعده آن را به مخاطب داده بود را به خوبی در اختیار مخاطب قرار دهد. در واقع، میتوان گفت که کپی رایتر مخاطبان را به سمت شما روانه میکند، اما این کارشناس تولید محتواست که باید او را در سایت تان نگه دارد.
در کنار همه تفاوت ها میتوان مکمل بود و در کنار همه شباهت ها هم میتوان راهی جدا داشت. در این مقاله با تفاوت کپی رایتر و کارشناس تولید محتوا آشنا شدیم و متوجه شدیم بر خلاف خیلی باور ها این دو شغل کاملا با یکدیگر فرق دارند و مسیر متفاوتی را طی میکنند.